کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ اجاره و فروش آپارتمان‌ در تهران + جدول


کد خبر : ۹۵۲۰پنجشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲:۱۳۵۱۴۷ بازدید

بازار اجاره همیشه وابسته به قیمت مسکن است. اگر قیمت مسکن افزایش داشته باشد این روند بر بازار اجاره تاثیرگذار خواهد بود و منجر به بالارفتن ...
نرخ اجاره و فروش آپارتمان‌ در تهران + جدولنرخ اجاره و فروش آپارتمان‌ در تهران + جدول

بازار اجاره همیشه وابسته به قیمت مسکن است. اگر قیمت مسکن افزایش داشته باشد این روند بر بازار اجاره تاثیرگذار خواهد بود و منجر به بالارفتن قیمت‌ها در بخش اجاره خواهد شد و بالعکس. اما به دلیل نبود توازن بین عرضه و تقاضای مسکن و افزایش تعداد مستاجران به موجرین و وجود رقابت در بازار، شاهد رشد هرساله اجاره‌بها در شهرهایی همچون تهران هستیم. اما امسال وضعیت اجاره‌بها نسبت به سال‌های گذشته ثبات بیشتری داشت و اگر افزایشی بود متناسب با تورم عمومی موجود در کشور بود. بنابراین رشد جهشی به مفهوم خاص وجود نداشت. بازار اجاره در فصل پاییز نیز همین روند را دنبال کرد، هرچند به دلیل کاهش تقاضا به دنبال اتمام فصل نقل و انتقالات با کاهش قراردادها روبه‌رو بودیم.

حسام‌الدین عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران هم با اشاره به کاهش تقاضا در بازار اجاره مسکن، به مستاجران توصیه می‌کند: از آنجا كه متقاضیان بازار اجاره از قدرت چانه‌زنی بیشتری نسبت به ماه‌های قبل برخوردارند انتظار می‌رود در دو ماه و نیم باقی‌مانده تا پایان سال 93، مبالغ اجاره در مناطق مختلف شهر تهران حداقل 10 درصد دیگر کاهش یابد.

عقبایی پیش‌بینی می‌کند: این کاهش مبالغ اجاره در بهار به ثبات می‌رسد و تا فرارسیدن تابستان 94 نیز ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر مشاهدات میدانی نیز نشان می‌دهد: مستاجرها در بازار زمستانی اجاره گزینه‌های مناسب‌تری را پیدا می‌کنند. به‌طور مثال آپارتمانی 85 متری، دوخوابه دارای پارکینگ در بلوار فردوس 65 میلیون تومان برای رهن گذاشته شده است. یا در شرق تهران محله تهرانپارس آپارتمانی 80 متری، 55 میلیون تومان برای رهن کامل پیشنهاد شده است. اين ارقام از يك اتفاق مثبت در بازار اجاره‌نشين‌ها خبر مي‌دهد؛ اينكه رهن كامل واحدهاي مسكوني به مراتب كمتر از متري يك ميليون تومان محاسبه مي‌شود.

با وجود کاهش قیمت‌ها برخی از موجران در مناطق گران‌قيمت همچنان بر نرخ‌هاي بالای خود اصرار دارند و به همین دلیل هم ماه‌ها است آپارتمان‌هایشان خالی است. در شهرک غرب خانه‌ای 90 متری،180 میلیون تومان رهن کامل گذاشته شده است. که این رقم با توجه به کاهش قیمت‌ها در فصل پاییز و زمستان بالاتر از نرخ میانگین منطقه است. در برخی از محله‌های پایتخت نیز نرخ اجاره‌بها تفاوت‌های چشمگیری نسبت به تابستان داشته است. به‌طور مثال آپارتمانی 90 متری در ستاری شمالی به قیمت 65 میلیون تومان رهن کامل گذاشته شده است که نرخ اجاره‌بهای این واحد در تابستان 80 میلیون تومان بود. در محله نارمک آپارتمانی 90 متری دو خوابه 40 میلیون تومان برای رهن کامل گذاشته شده است. 

یک مشاور املاک شرق تهران می‌گوید: همیشه فصل زمستان فصل مناسب‌تری برای مستاجران بوده است. اما یکی از مشکلات اصلی بازار اجاره در پاییز و زمستان محدودیت انتخاب برای مستاجران است. زیرا فایل‌های اجاره در این فصل‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند. در جدول زیر نرخ اجاره‌بهای آپارتمان‌های 70 تا 100 متری در برخی از مناطق تهران آمده است:
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها