کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران


کد خبر : ۹۴۸۹سه شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱:۵۴۳۲۹۷ بازدید

پیشنهاد افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران در سال 94 تنها مصوبه امروز شورای عالی کار بود.

محمدرضا بقاییان نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌و‌گویی ، جزئیات جلسه امروز شورای عالی کار را تشریح کرد.

وی گفت: در این جلسه به عدد و رقمی در بحث دستمزد نرسیدیم اما مصوب شد که افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران را در سال آینده داشته باشیم.

وی گفت: بر این اساس پیشنهاد کردیم که از ابتدای سال 94 حق مسکن کارگران 20 هزار تومان افزایش پیدا کند که طبعا اجرای آن نیازمند طرح و تصویب در هیأت وزیران خواهد بود.

بقاییان همچنین از بررسی افزایش حق بن و پایه سنوات کارگران در جلسه بعدی شورای عالی کار خبر داد و گفت: مقرر شد تا دو هفته آینده در جلسه بعد شورای عالی کار که با حضور وزیران کار، امور اقتصادی و دارایی و صنعت،‌ معدن و تجارت و رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزار می‌شود افزایش بن خواروبار و پایه سنوات کارگران مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار در حال حاضر مبلغ خواروبار کارگران ماهانه 80 هزار تومان و پایه سنواتی کارگران روزانه 500 تومان است که در جلسه آینده شورای عالی کار رقم پیشنهادی گروه کارگری اعلام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی گروه کارفرمایی در این جلسه اظهار کرد: هدف گروه کارگری این است که در جریان تعیین مزد سال 94 هر دو تبصره ماده 41 قانون کار لحاظ شود اگرچه سال قبل به دلیل بالا بودن تورم روی تبصره یک بیشتر مانور کردیم ولی امسال در معیشت کارگران متمرکز خواهیم شد و افزایش قدرت خرید کارگران را مدنظر قرار خواهیم داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها