کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام مدل از پژو 206 در ایران کارآمدتر است ؟


کد خبر : ۹۴۷۵سه شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷:۵۲۲۵۳۵۷ بازدید

پژو 206 به ويژه از لحاظ طراحي ظاهری به عنوان يکي از موفق ترين مدل های تاريخ شرکت پژو شناخته ميشود و از زمان معرفی ...
کدام مدل از پژو 206 در ایران کارآمدتر است ؟کدام مدل از پژو 206 در ایران کارآمدتر است ؟

همان طور كه ميدانيد، پژو 206 از خودروهاي هاچبك کلاس  B است كه توليد آن در فرانسه از سال 1998 آغاز شد. اين خودرو جايگزين پژو 205 شد. 206 در ابتداي توليد خود به صورت هاچ بك با پيشرانه هاي 1.4 ،1.1 و 1.6 ليتري توليد و عرضه شده است. شركت پژو، 206 را علاوه بر ايران، به بازار كشورهايي مانند برزيل، آرژانتين، مالزي و چين نيز عرضه كرده است. در سال هاي بعد، گونه هاي متنوع تري از اين خودرو نيز به بازار عرضه شد.

در سال 2001، مدل كوپه روباز يا همان سي سي ( با سقف فولادي تاشو) و مدل استيشن واگن اين خودرو (با پسوند SW) توليد و در نهايت مدل صندوقدار آن (با پسوند SD) در سال 2005 براي اولين بار در ايران و با همكاري شركت پژو طراحي و توليد شد. صادرات 206 اس دي به 39 كشور انجام شد و اكنون در بازارهايي مانند آفريقاي شمالي، چين، روسيه، روماني، تركيه و بلغارستان موجود است. پژو 206 به ويژه از لحاظ طراحي ظاهري به عنوان يکي از موفق ترين مدل هاي تاريخ شرکت پژو شناخته ميشود و از زمان معرفي به بازار، تا سال 2007 حدود شش ميليون دستگاه از آن به فروش رسيد. 206 از سال 2001 تا 2003 توانست عنوان پرفروش ترين خودروي اروپا را به دست آورد. از ميان كليه مدل ها، مدل 1.4 ليتري فول آپشن مجهز به كيسه هوا، ترمز ضدقفل و... ( يعني تيپ 3 ) پرفروش ترين مدل بود. 

پژو در 26 مه سال 2008، توليد پنج ميليونمين 206 در سراسر جهان را جشن گرفت. توليد 206 در برخي از كشورها با عناويني همچون +206 و 207 آي كه تغييراتي ظاهري نسبت به سلف خود دارند همچنان ادامه دارد. پاي پژو 206 از سال 1380 به ايران باز شد. اين خودرو به خاطر چالاكي و قابليت هاي ديناميكي بالا، سازگاري با محيط  زيست و مصرف سوخت پايين، برخورداري از سامانه هاي روز دنيا از جمله مالتي پلكس و قيمت مناسب، به يکي از محبوب ترين خودروهاي داخلي تبديل شده است.

در طراحي و توليد اين خودرو از آخرين دستاوردهاي فني و مهندسي دنيا استفاده شده است. علاوه بر اين، 206 در تست هاي تصادف EuroNCAP چهار ستاره از پنج ستاره ايمني را به دست آورده است. پژو 206 اس دي، آخرين گونه از انواع مختلف خودرو 206 به شمار مي آيد. اين خودرو در ميان مدل هاي ديگر خانواده خود شامل 206 هاچ بك سه و پنج در، كوپه كانورتيبل و استيشن، به دليل برخورداري از صندوق عقب بزرگ و جادار، نقش خود را به عنوان يك خودروی خانوادگي به خوبي ايفا مي‌كند. 206 اس دي در قسمت عقب فضاي نه چندان زیادی را براي سرنشينان فراهم كرده و ايمني بالايي را براي تمام مسافرانش به ارمغان مي آورد. براي مطابقت بيشتر اين خودرو با شرايط خانواده ها، سيستم تعليق عقب آن دوباره طراحي و مهندسي شد تا بيشترين ايمني و آسايش را براي سرنشينان به ارمغان بياورد.

در حال حاضر پژو 206 هاچ بك با دو نوع موتور 1360 و 1587 سي سي و دو سطح تجهيزات، نهايتا با تيپ هاي 2 و 5 توليد و فروخته مي شود. توليد تيپ دو كه از سال 1391 و پس از قطع همكاري با پژو متوقف شده بود، امسال با همت متخصصان ايران خودرو به صورت كاملا داخلي درآمد و از سر گرفته شد. نوع صندوقدار 206 نيز فقط با تيپ V8 به بازار داخلي عرضه ميشود. تيپ 3 و 6 در نوع هاچ بك و V9 ،V10 ،V1 و V20 در نوع صندوق دار، تيپ هايي هستند كه پيشتر توليد  و عرضه شده اند و اكنون به دلايل مختلف از خانواده محصولات پژو 206 حذف شده اند. 206 تيپ 2 داراي موتور 1360 سي سي با سطح تجهيزات پايه است. اين خودرو از پيشرانه هشت سوپاپه TU3A با توان 75 اسب بخار بهره مي برد. تجهيزات اين خودرو شامل ترمز ضد قفل، كيسه هواي راننده و سرنشين، شيشه هاي برقي جلو و سيستم تهويه (كولر) دستي است.

ساير تجهيزات اين تيپ كه در همه تيپ هاي پژو 206 نیز مشترك هستند عبارتند از:

 فرمان هيدروليك

 چراغ مه شكن جلو و عقب

 سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)

 قابليت تنظيم زاويه نور چراغ جلو

 قفل مركزي با كنترل از راه دور

 پشت سري جلو با تنظيم ارتفاع

 پخش CD با كنترل از پشت فرمان

 سيستم قطع خودكار سوخت در مواقع اضطراري

ofclao1ysw179499whkh.jpg


 سيستم كنترل بخارات بنزين  مبدل كاتاليزوري اگزوز و حسگر اكسيژن كمربندهاي ايمني جلو با تنظيم ارتفاع موتور 16 سوپاپه TU5 با حجم 1587 سي سي به همراه سطح بالاتري از تجهيزات، تيپ هايي مانند تيپ 5 هاچ بك و V8 صندوق دار را تشكيل داده اند. اين دو محصول علاوه بر تجهيزات پايه كه در تيپ هاي پيشين برشمرده شد، شامل پشت سري های عقب، شيشه هاي برقي عقب، آيینه هاي جانبي برقي، نشانگر دما روي داشبورد، بلندگوي درهاي عقب، تويیتر صوتي جلو و سيستم تهويه (كولر) اتوماتيك هستند.

برخی از خودروهاي خانواده پژو 206 در بعضی مدل ها از قابليت هاي عملكردي متفاوت و مناسبي نيز بهره مند هستند. موارد اشارهشده در زير فقط برخي از اين امكانات هستند كه فهرست نسبتا كاملي از آنها سال گذشته در سایت منتشر شد. در صورتي كه هر يك از اين امكانات در خودرو فعال نباشد، امكان فعال سازي آن از طريق مراجعه به نمايندگي هاي مجاز وجود دارد.

 برف پاك كن هوشمند حساس به سرعت

 چراغ همراهي تا درِ منزل در محيط تاريك

 اخطار سرعت در مقدار مورد نظر شما

 روشن بودن همزمان نور پايين و بالا

 فعال شدن برف پاك كن عقب در دنده عقب

 روشن شدن فلاشر در زمان ترمز شديد

 قفل خودكار درها با حركت خودرو

 سامانه جلوگيري از تخليه باتري (حالت صرفه جويي)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها