کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخصیص سهمیه بنزین به خانوار به جای هر خودرو


کد خبر : ۹۴۱۵شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱:۳۲۷۷۹۵ بازدید

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اجرایی کردن طرح حذف یارانه افراد پرمصرف به جای افراد پردرآمد با توجه به زیرساخت‌های موجود گفت: نظر کمیسیون انرژی ...

ابراهیم کارخانه عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه قطعا تمام مردم کشور به صورت یکسان از انرژی استفاده نمی‌کنند، گفت: پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به همه اقشار جامعه مبتنی بر عدالت نیست، زیرا کسی که چندین برابر مصرف می کند با کسی که مصرفش کمتر است، این ها را نمی توانیم یکسان ببینیم، بنابراین در شرایط موجود ایجاب می‌کند که این پول به صورت هدفمند توزیع شود.

نماینده مردم همدان افزود: مثلا در رابطه با مصرف آب، بیش از 75 درصد قبض های مصرف آب کمتر از 5000 تومان است، بنابراین اکثر مردم مصرف پایین دارند، بنابراین اگر ما با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، این مربوط به پر مصرف ها می شود. کارخانه با انتقاد از اینکه وقتی قیمت یکسانی به تمام پله های مصرف برق افزوده می شود، کسی که مصرف پایین تری دارد با درصد افزایش قیمت بیشتری نسبت به پرمصرف ها مواجه می شود، گفت: یک تجدید نظر کلی در این راستا حتی درباره میزان پرداخت عوارض توسط مصرف کنندگان باید صورت بگیرد، یعنی افرادی که هزینه ها و درآمدهای بیشتری دارند، باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و یارانه کمتری دریافت کنند.

وی افزود: با گذشت پنج سال از پرداخت یارانه ها، دولت های دهم و یازدهم گام موثری در راستای شناسایی افراد پردرآمد بر نداشته اند. عضو کمیسیون انرژی درباره امکان حذف یارانه افراد پرمصرف به جای افراد پردرآمد با توجه به زیرساخت‌های موجود گفت: اجرای این موضوع کاملا امکان پذیر است و حتی برای افرادی که مصرفشان از متوسط جامعه بالاتر است، می توان به صورت پلکانی و تصاعدی  برخورد کرد.

من با طرح افزایش پلکانی موافق هستم و نظر کمیسیون انرژی مجلس نیز در این رابطه مثبت است. کارخانه درباره پیشنهادات موجود درباره نحوه قیمت گذاری و میزان سهمیه بنزین در سال 94 گفت: طرحی در کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر تخصیص سهمیه بنزین خودرو به خانوار مطرح شد که این طرح خوبی است و به عدالت اجتماعی نیز نزدیک تر است.

چرا که در حال حاضر یک خانواده پردرآمد با دارا بودن چند خودرو از یارانه بیشتری برخورداراست اما خانواده با سطح درآمدی پایین تر با  دارا بودن یک خودرو خود به خود از یارانه کمتری استفاده می کند و این خلاف عدالت است. پس عدالت این است که سهمیه به جای خودرو به خانوار اختصاص داده شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها