کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت CNG رد شد ؟


کد خبر : ۹۴۰۷شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲:۰۷۱۷۱۳ بازدید

مدیر عامل شرکت ملی گاز کاهش قیمت گاز طبیعی را رد کرد و گفت: هیچ گونه ابلاغی از سوی وزیر نفت برای کاهش قیمت ...

مدیر عامل شرکت ملی گاز کاهش قیمت گاز طبیعی را رد کرد و گفت: هیچ گونه ابلاغی از سوی وزیر نفت برای کاهش قیمت گاز طبیعی به شرکت ملی گاز ارسال نشده است.

 حمیدرضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز در پاسخ به خبرنگار ما کاهش قیمت گاز طبیعی را رد کرد و گفت: هیچ گونه ابلاغی از سوی وزیر نفت برای کاهش قیمت گاز طبیعی به شرکت ملی گاز ارسال نشده است.

وی با اشاره به این که تعیین قیمت سی.ان.جی تابع یک فرمول مشخص است گفت: حمایت از این صنعت در غالب افزایش کارمزد برای سرمایه‌گذارانی است که در کلانشهرها اقدام به ساخت جایگاه‌ می‌کنند. این امر با هدف کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی و کاهش صف‌ در جایگاه‌های سی.ان.جی انجام می‌شود.معاون وزیر نفت با تأکید بر این که تاکنون ابلاغیه‌ای از سوی وزیر نفت مبنی بر کاهش قیمت سی.ان.جی و یا حتی افزایش کارمزد جایگاه‌داران به شرکت ملی گاز ایران ارسال نشده است گفت: افزایش یا کاهش قیمت حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه سازمان هدفمندی یارانه‌هاست.


برداشت روزانه حدود 20 میلیون متر مکعب از مخازن ذخیره‌سازی در روزهای سرد

وی در پاسخ به سؤال دوم خبرنگار تسنیم درباره حجم ذخیره‌سازی گاز کشور و برداشت از آن در فصل سرد گفت: در هفت ماه فصل گرم امسال در دو مخزن سراجه و شوریجه گاز برای ذخیره‌سازی تزریق شد. از گاز ذخیره شده در دوماه مهر و آبان برداشت شد اما به دلیل گرم شدن هوا در ماه‌های آذر و دی برداشتی از این دو مخزن صورت نگرفت؛ ضمن این که در ابتدای فصل پائیز افزایش تولید از پارس جنوبی صورت نگرفته بود. در دوماه مهر و آبان از مخزن سراجه و شوریجه به ترتیب 10 میلیون متر مکعب و 9.8 میلیون متر مکعب گاز برداشت شد.


تکمیل خط لوله دهم سراسری

عراقی با اعلام این که در ابتدای دی ماه خط لوله دهم سراسری با هدف  انتقال افزایش تولید گاز از پارس جنوبی تکمیل شد گفت: این خط لوله با ظرفیت بیش از  انتقال 50 میلیون متر مکعب گاز در روز در شرایط تحریم ساخته شد.مدیرعامل شرکت ملی گاز از آغاز ساخت خط لوله ایرانشهر- زاهدان خبر داد و گفت: ساخت این خط لوله انتقال گاز فردا به طور رسمی آغاز می‌شود.وی با اظهار این که امسال برای اولین بار در تاریخ  صنعت گاز کشور حجم تولید از مصرف پیشی گرفت گفت: در سال 1393، مصرف گاز در نیروگاه‌ها و صنایع افزایش و در بخش خانگی و تجاری کاهش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها