کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیستم ورود و خروج بدون کلید در خودرو چیست ؟


کد خبر : ۹۳۹۳جمعه، ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷:۱۰۳۵۲۱۲ بازدید

سیستم استارت دکمه‌ای خودرو امروزه در بسیاری از خودروها به صورت استاندارد یا آپشن عرضه می‌شود. عملکرد این سیستم به‌گونه‌ای است که راننده با دارا بودن ...
سیستم ورود و خروج بدون کلید در خودرو چیست ؟سیستم ورود و خروج بدون کلید در خودرو چیست ؟

سیستم استارت دکمه‌ای خودرو امروزه در بسیاری از خودروها به صورت استاندارد یا آپشن عرضه می‌شود. عملکرد این سیستم به‌گونه‌ای است که راننده با دارا بودن یک سوئیچ یا کارت هوشمند به فاصله یک متری خودرو رسیده و سپس قفل در‌ها به صورت اتوماتیک باز شده و بعد از بازکردن در‌ها راننده می‌تواند با فشاردادن دکمه استارت و نگه داشتن پدال ترمز خودرو خود را روشن کند.

این قابلیت در اکثر خودرو‌های روز و وارداتی کشور دیده می‌شود و به عقیده برخی کاربران این سیستم راحتی و سهولت استفاده از استارت دکمه‌ای به حدی است که اگر به صورت دائم با آن سروکار داشته باشید، دیگر به سراغ خودروهایی که فاقد این قابلیت باشند نخواهید رفت. از آنجایی که همه خودروهای موجود در بازار مجهز به این قابلیت نبوده و بازار خودرو کشور تشنه این آپشن است، چندین شرکت در کشور این تکنولوژی را وارد و عرضه می‌کنند. در همین رابطه به سراغ تنها شرکت وارد‌کننده‌ای که در زمینه استارت دکمه‌ای به صورت تخصصی وارد این کار شده است، می‌رویم.

بنا بر اعلام امیر جاهد، مدیر عامل شرکت کارن که فعالیت تخصصی‌اش را بر سیستم استارت دکمه‌ای خودرو متمرکز کرده، سیستم استارت دکمه‌ای خودرو با دو ورژن در بازار یافت می‌شود و قرار است به زودی ورژن شماره 3 این سیستم وارد بازار کشور شود. طبق اعلام این شرکت ورژن 1 این محصول امکانات محدودی داشته و فقط قابلیت استارت با دکمه در این سیستم وجود دارد که در مورد ورژن 2 استارت دکمه‌ای باید اشاره کرد قابلیت‌هایی همچون اتصال به جی‌پی‌اس (جی‌پی‌اس‌تراکر‌)، قابلیت استارت با ریموت کنترل و ... از مهم‌ترین ویژگی‌های ورژن 2 این محصول است که در نسل سوم تکنولوژی‌های بیشتری به سیستم استارت دکمه‌ای اضافه خواهد شد.

نسل جدید استارت دکمه‌ای قرار است که در فروردین ماه سال آینده روانه بازار شده و در اختیار علاقه‌مندان این سیستم قرار بگیرد. طبق اعلام شرکت کارن این سیستم با یک سال گارانتی تعویض عرضه می‌شود و اگر برای خودرو اتفاقی مثل تصادف، واژگونی و‌... پیش بیاید و قطعه‌ای در این خصوص آسیب ببیند، این شرکت قطعه مذکور را تعویض کرده و احتیاجی به نصب یک سیستم جدید نخواهد داشت. طبق اعلام این شرکت سیستم مذکور ‌روی خودرو‌های وارداتی فاقد استارت دکمه‌ای و همینطور خودرو‌های تولید داخل قابل نصب بوده و با توجه به نوع خودرو نصب این سیستم بین 2 الی 5 ساعت زمان می‌برد.


gixjjqzeyy766ljeegy.jpg


چقدر قیمت دارد؟

بنا بر اعلام شرکت کارن سیستم استارت دکمه‌ای 1.350.000 تومان قیمت دارد که اگر مصرف‌کننده بخواهد از قابلیت GPS Tracker (‌ردیابی خودرو‌) هم بهره ببرد، باید حدود 500 هزار تومان دیگر هم کنار بگذارد تا امکان رهگیری خودرو توسط این سیستم برای مصرف‌کننده قابل استفاده باشد. Keyless‌های عرضه‌شده شرکت کارن ساخت کشور چین بوده و در شرکت Fuzik چین تولید و عرضه می‌شود در رابطه با کیفیت برند Fuzik هم باید گفت همین بس است که این شرکت چینی سیستم استارت دکمه‌ای را برای شرکت‌های هوندا، تویوتا، جیپ و نیسان تولید می‌کند و با شرکت بوش هم همکاری مستمر دارد و تنها برند چینی است که موفق به دریافت استاندارد TUV  اتحادیه اروپا شده است و گواهینامه‌های ایزو 16949 آلمان و SGS چین را هم در پرونده کاری خود دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها