کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا به بالاترین قیمت در چهار ماه گذشته صعود کرد


کد خبر : ۹۳۹۰جمعه، ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹:۱۳۳۹۰۹ بازدید

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح جمعه بازار سنگاپور 1260 دلار در مقایسه با 1262 دلار در روز پنج شنبه معامله ...

طلا در بازار جهانی بدنبال نوسانات بازارهای مالی که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی مطمئن را افزایش داد، به بالاترین قیمت در چهار ماه گذشته صعود کرد و به سوی بزرگترین افزایش هفتگی در یک سال گذشته پیش می‌رود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح جمعه بازار سنگاپور 1260 دلار در مقایسه با 1262 دلار در روز پنج شنبه معامله شد.در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه پس از صعود در پنج روز گذشته، 0.2 درصد کاهش یافت و به 1259 دلار رسید.

طلا روز پنج شنبه پس از اینکه بانک مرکزی سوییس به کنترل ارزش فرانک در برابر یورو پایان داد، به 1266 دلار صعود کرد.این فلز ارزشمند طی یک هفته گذشته تاکنون با اقدام اخیر بانک مرکزی سوییس که بازارهای ارزی و سهام را آشفته کرد، 3.1 درصد رشد قیمت داشته که بزرگترین رشد در تقریبا یک سال گذشته محسوب می‌شود.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند، تصمیم این بانک تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن دارایی را افزایش داده و سرمایه گذاران به سوی صندوق‌های سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس بازگشته اند.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و معیار سنجش رضایت سرمایه گذاران است، روز پنج شنبه 1.4 درصد افزایش یافت و به 717.15 تن رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از اوت سال 2011 بود. دارایی‌های این صندوق پس از کاهش 41 درصدی در سال 2013، با تداوم کاهش قیمت طلا به میزان 11 درصد در سال 2014 کاهش یافت.

معاملات طلا به یورو هم به بالاترین سطح از ماه مه سال 2013 تاکنون صعود کرد در حالیکه شاخص دلار بلومبرگ پیش از انتشار آمار قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا، روند نزولی دو روز گذشته را حفظ کرد.طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نشانه‌های تورم منفی و کندی رشد اقتصاد جهانی که احتمال تاخیر در افزایش نرخهای بهره در آمریکا را مطرح کرده است، 6.8 درصد صعود کرده است.

تحلیلگران شرکت مالی اچ اس بی سی سکیوریتیز پیش‌بینی کرده‌اند تقاضا برای طلا پس از دو سال کاهش متوالی قیمت، با افزایش تقاضای مصرف کنندگان آسیایی و بازگشت سرمایه‌گذاران به صندوقهای سرمایه‌گذاری طلا در سال 2015 بهبود پیدا خواهد کرد و با 15 درصد افزایش به 4127 تن می‌رسد.

افت قیمتهای کالاها بویژه نفت و مس ممکن است تورم را پایین سقف دو درصد مورد نظر بانک مرکزی آمریکا نگه دارد و تصمیم این بانک برای نخستین افزایش نرخ‌های بهره که از سال 2008 برای کمک به رشد اقتصادی نزدیک به صفر نگه داشته شده‌اند را به تاخیر بیاندازد. افزایش نرخهای بهره به جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا لطمه می‌زند.هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1259 دلار معامله شد. این فلز از ابتدای هفته تاکنون 2.1 درصد رشد قیمت داشته است.هر اونس نقره با 0.7 درصد افزایش به 17.0605 دلار رسید و به سوی دومین رشد هفتگی متوالی پیش می‌رود. هر اونس پالادیم با 0.6 درصد افزایش به 771 دلار رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها