کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت قیمت خودروهای صفر در بازار تهران


کد خبر : ۹۳۶۹پنجشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶:۵۲۱۴۷۶۴ بازدید

ركود بازار خودرو باعث شد تا با وجود نزديك شدن به ايام بازار شب عيد، قيمت خودرو در اين بازار ثابت و در برخي موارد نيز كاهشي باشد. ركود در بازار ...
وضعیت قیمت خودروهای صفر در بازار تهرانوضعیت قیمت خودروهای صفر در بازار تهران

ركود بازار خودرو باعث شد تا با وجود نزديك شدن به ايام بازار شب عيد، قيمت خودرو در اين بازار ثابت و در برخي موارد نيز كاهشي باشد. ركود در بازار خودرو در شرايطي حاكم است كه فعالان بازار خودرو از ثبات قيمت برخي خودروها همچنين روند كاهشي قيمت برخي محصولات داخلي در بازار خبر مي‌دهند.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، مشتریان هنوز هم چندان میلی به خرید خودرو از خود نشان نمی‌دهند و این موضوع بیش از هر چیز، ناشی از کاهش توان خرید آنها و قیمت بالای خودروها است. البته گفته می‌شود که تا چندی دیگر، وام خودرو از هفت به 15 میلیون تومان خواهد رسید، هرچند کارشناسان معتقدند به فرض تصویب این موضوع، بعید است بانک توان پرداخت وام به مردم را داشته باشند. هرچه هست، بازار خودرو این روزها نیاز به یک شوک دارد تا از رکود فعلی خارج شده و خرید و فروش در آن، رونق پیدا کند و حال اینکه این شوک کی وارد شود، فعلا مشخص نیست.

در این شرایط، نمایشگاهداران خودرو پایتخت در انتظار فرا رسیدن روزهای پایانی سال هستند تا شاید مردم به هوای مسافرت‌های نوروز هم که شده، گوشه چشمی به بازار بیندازند و خرید و فروش رونقی نسبی به خود بگیرد.از سویی اما به‌نظر می‌رسد برخی مشتریان نیز هنوز در انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی هستند و ترجیح می‌دهند فعلا به سراغ بازار خودرو نروند. این در حالی است که رئیس شورای رقابت نیز در گفت‌و‌گوی اخیر خود با روزنامه ها، صراحتا تاکید کرد که خودرو ارزان نخواهد شد و حتی احتمال افزایش قیمت در بهار سال آینده نیز وجود دارد. به گفته وی، سال آینده و پس از استعلام مواردی از جمله نرخ تورم بخشی، از بانک مرکزی، قیمت خودروهای داخلی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت تا اگر نیاز به تغییر بود، این کار انجام شود.

  افت قیمت پارس و تیبا 

اما از بازار خودرو خبر می‌رسد که طی هفته جاری قیمت بیشتر خودروها ثابت بوده و تنها در سه چهار مورد با افت‌و‌خیز مواجه بوده‌ایم.

آن طور که خبر می‌رسد، پژو 206 که طی هفته گذشته با افت قیمتی یک میلیون تومانی روبه‌رو شده بود، این هفته ثبات را تجربه کرد و هم‌اکنون نیز 35 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین پژو 206 صندوقدار V8 نیز که 600 هزار تومان کاهش قیمت را در هفته گذشته به خود دید، این هفته آرام گرفت و هم‌اکنون 36.7 میلیون تومان به فروش می‌رود. در بین دیگر پژویی‌های ایران‌خودرو، پژو 405 مدل SLX قیمتی برابر با 31.8 میلیون تومان دارد که این موضوع از افزایش 200 هزار تومانی آن حکایت می‌کند. همچنین پژو پارس دو ایربگه و داشبورد جدید که مانند 405 با افت 800 هزار تومانی روبه‌رو بوده، در حال حاضر 36.1 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

از بازار تیبا نیز خبر می‌رسد که این خودرو هم‌اکنون قیمتی برابر با 24 میلیون تومان دارد که این موضوع از افت 200 هزار تومانی اش حکایت می‌کند. از سوی دیگر سمند مدل LX نیز در حال حاضر قیمتی برابر با 29 میلیون و 900 هزار تومان دارد و این یعنی تغییری در قیمت آن به وجود نیامده است. همچنین رانا هم که روزهای کاهشی را در بازار سپری می‌کند، قیمت آن هم‌اکنون 32 میلیون و 300 هزار تومان است .

 اما فعالان بازار در مورد قیمت پراید نیز تاکید می‌کنند که این خودرو با تغییر خاصی طی هفته جاری روبه‌رو نبوده و روزهای با ثباتی را هم‌اکنون پشت سر می‌گذارد. در این بین، مدل 131 قیمتی برابر با 19 میلیون و 900 هزار تومان دارد و مدل 132 هم 20 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر پراید 111 یا همان مروارید نیز در حال حاضر قیمتی حدود 20 میلیون و 600 هزار تومان دارد. 

  تیک آف تندر

سری هم اما به تندر90 بزنیم، خودرویی که در هفته جاری با رشد قیمت مواجه شده است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، تندر 90 مدل E2 پارس خودرو با قیمت 43 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که این موضوع از رشد 200 هزار تومانی آن طی روزهای اخیر حکایت می‌کند. همچنین پارس تندر نیز با توجه به افزایش قیمت نیم میلیون تومانی‌اش، در حال حاضر 44 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.  گفته می‌شود تندر-90 هنوز هم اوضاع تولید مناسبی ندارد و تیراژ روزانه اش در دو شرکت تولید‌کننده، بسیار پایین است، هرچند خودروسازان وعده افزایش تولید این محصول را تا پایان سال جاری داده‌اند. در واقع دلیل اصلی افزایش قیمت تندر90، همین کاهش تولید آن است.

از سوی دیگر اما سراتو محصول جدید سایپا در نوع دنده اتوماتیک خود با اختلاف 4 میلیون تومان نسبت به قیمت کارخانه، در بازار به قیمت حدود 94 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. نوع دنده‌ای این خودرو نیز حدود 75 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود و این در حالی است که سایپایی‌ها قیمت کارخانه‌ای آن را 70 میلیون تومان در نظر گرفته اند. 

برای دیدن جدول کامل قیمت ها به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها