کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات تغییر بن خواربار و پایه سنواتی کارگران


کد خبر : ۹۳۳۰سه شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲:۲۰۵۷۸۷ بازدید

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: موضوع قطعی شدن افزایش دو برابری در جلسه شورای عالی کار مطرح نشده و افزایش ...

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: موضوع قطعی شدن افزایش دو برابری در جلسه شورای عالی کار مطرح نشده و افزایش پایه سنواتی کارگران مورد موافقت کارفرمایان قرار نگرفت.

ابوالفضل فتح‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در آن جلسه نمایندگان کارفرمایان افزایش پایه سنواتی کارگران را نپذیرفتند و اعلام کردند این موضوع به زمان بررسی و تعیین حداقل دستمزد سال 94 موکول شود.

وی ادامه داد: در جلسه شورای عالی کار همچنین در مورد افزایش دو برابری بن خواربار و قطعی شدن آن صبحتی به میان نیامد مگر آنکه جزو تصمیمات خارج از شورای عالی کار بوده باشد.

فتح اللهی در ادامه با اشاره به پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: قبلا در پرداخت بیمه کارگران ساختمانی تغییراتی ایجاد کردند و مقرر شد تا پرداخت آن از محل ارزش افزوده شهرداری‌ها نزد دارایی تامین شود ولی چون بار مالی داشت دولت هم نپذیرفت.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور درباره هزینه گرفتن جواز ساختمانی نیز گفت: هر پروانه ساختمانی بر اساس متراژ ساختمان دریافت می‌شود و عمده افرادی که به دنبال حذف پرداخت حق بیمه از محل پروانه‌های ساختمانی بودند بسازبفروش‌ها بودند چون مبلغی که از محل ارزش افزوده شهرداری‌ها حاصل می‌شد جوابگوی تعداد بیمه شدگان ساختمانی نبود به همین دلیل به سراغ پروانه‌های ساختمانی رفتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دولت وام‌های کلانی بابت ساخت و ساز پرداخت می‌کند که به جای آنکه در بخش تولید یا صنعت و کشاورزی سرمایه‌گذاری شود مستقیم به بخش مستقلات می‌رود؛ متاسفانه غالب بسازبفروشها ساخت و ساز می‌کنند و منتظر می‌مانند تا بلافاصله با افزایش تورم به قیمت بالایی در بازار بفروشند طبعا در چنین شرایطی پرداخت بیمه کارگران ساختمانی آن هم به طور اقساطی رقم بالایی نخواهد بود.

به گفته فتح اللهی کسانی که از وام‌های کلان دولت استفاده می‌کنند و پروانه ساختمانی می‌گیرند به هر طریق باید تاوان آن را هم بدهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها