کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صعود قیمت طلا در بازار جهانی


کد خبر : ۹۳۲۵سه شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲:۴۴۲۰۴۵ بازدید

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه بازار سنگاپور حداکثر 0.5 درصد افزایش یافت و به ...

طلا در بازار جهانی با افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن در بحبوحه ریزش قیمت نفت و ضعف در بعضی از بازارهای سهام، به بالاترین سطح در سه ماه گذشته صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه بازار سنگاپور حداکثر 0.5 درصد افزایش یافت و به 1239 دلار رسید و تا اواسط روز به وقت محلی به 1237 دلار رسید. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.8 درصد افزایش، تا سطح 1242 دلار صعود کرد و تا لحظه انتشار این خبر 1235 دلار بود. طلا در پی انتشار گزارشی در هفته گذشته که کاهش درآمد در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان با وجود تسریع روند اشتغالزایی را نشان داد، برای سومین روز صعود کرده است.

نزول قیمت نفت به پایین‌ترین حد در پنج سال و نیم گذشته به بازارهای سهام جهانی لطمه زده و ممکن است فشارهای تورمی را به پایین سقف دو درصد مورد نظر بانک مرکزی آمریکا برساند. قیمت‌های ضعیف نفت معمولا با کاهش فشارهای تورمی به تقاضا برای طلا ضربه می‌زند اما در حال حاضر نزول قیمت‌های نفت به بازارهای سهام لطمه زده و نگرانی‌ها را نسبت به تاثیر اقتصادی آن برانگیخته و با ایجاد تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن، از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. این فلز زرد معمولا سرمایه گذاری جایگزین دارایی‌های پرریسکی مانند سهام به شمار می‌رود و با روی آوردن سرمایه گذاران برای خرید آن به همراه دارایی‌های مطمئن دیگر مانند ین صعود کرده است.

شاخص دلار بلومبرگ پس از انتشار آماری که نشان داد هزینه زندگی در آمریکا بیشترین میزان کاهش در شش سال گذشته را داشته و میزان خرده فروشی در دسامبر کاهش یافته است، پایین رکورد بالای اخیرش قرار گرفت.

طلا به یورو با گام بانک مرکزی اروپا برای افزایش تدابیر محرک مالی برای مبارزه با تورم منفی و احیای رشد اقتصادی این منطقه در شرایطی که بحران سیاسی در یونان بار دیگر نگرانی‌ها را نسبت به خروج این کشور از حوزه یورو برانگیخته، به بالاترین سطح از سپتامبر سال 2013 تاکنون صعود کرده است. ذخایر اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، پس از افزایش در نهم ژانویه، روز گذشته چندان تغییری نداشت.

به گفته معامله‌گران طلا، ضعف دلار و خرید در بازارهای فیزیکی چین از قیمت طلا پشتیبانی کرده است با اینهمه همه نسبت به صعود طلا در سال جاری میلادی هنوز متقاعد نشده اند. بانک بارکلیز انتظار دارد طلا امسال به سطح 1130 دلار در هر اونس برسد که پایین‌ترین قیمت این فلز ارزشمند از سال 2010 خواهد بود. در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.7 درصد صعود کرد و به 16.858 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 1243 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.1 درصد کاهش، 809 دلار بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها