کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سوپر اسپرت‌هایی که دیگر به ایران نیامدند


کد خبر : ۹۲۸۱یکشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱:۰۲۱۲۹۰۴ بازدید

توجه داشته باشید که قیمت‌ها مربوط به آخرین مدل خودروها بوده که به صورت یک بازه قیمتی با توجه به امکانات، پیشرانه، کارکرد، وضعیت خودرو ...

در حال حاضر مدتی است که قوانین جدید برای خودروهای وارداتی به بازار وضع شده و طبق آن خودروهایی با حجم پیشرانه بالای 2500 سی‌سی دیگر نمی‌توانند پلاک ملی ایران را دریافت کنند. حتی دیگر از مجوزهای خاص برای واردات خودروهای خاص هم خبری نیست.

یعنی مجوز خاص برای واردات هست ولی برای واردات خودروهایی با حجم پیشرانه‌های زیر ۲۵۰۰ سی‌سی! البته همه علاقه‌مندان به خودرو می‌دانند که اکثر خودروهای خاص در دنیا پیشرانه‌های حجیم دارند و کمتر پیش می‌آید که خودرویی خاص باشد اما با پیشرانه کم حجم.پس ما نیز باید با خودروهای خاص و میلیاردی بازار خداحافظی کنیم. چون هر چه خودروی میلیاردی در بازار موجود است همگی پیشرانه‌ای با حجم بالای 2500  سی‌سی دارند! اگر از خودروهای خاص موجود در بازار مانند BMW M6ها، مرسدس‌بنزهای SLS و … که با مجوزهای خاص پلاک ملی گرفته‌اند صرف‌نظر کنیم. به 13 خودرویی می‌رسیم که در زیر به همه آن‌ها می‌پردازیم. توجه داشته باشید که قیمت‌ها مربوط به آخرین مدل خودروها بوده که به صورت یک بازه قیمتی با توجه به امکانات، پیشرانه، کارکرد، وضعیت خودرو و از همه مهم‌تر رنگ خودرو درج شده است.

لازم به ذکر است که چون قیمت این خودروها اکنون در دست نمایشگاهداران بوده و بیشتر سلیقه‌ای است بنابراین ممکن است یک نمایشگاه قیمتی پایین‌تر یا بالاتر از قیمت‌های درج شده در این گزارش را اعلام کند.

 

ب‌ام‌و گران تر از پورشه
 

04lr97st3kpr57vxcff9.jpg


با اینکه نسل قبل BMW سری شش در زمان عرضه خود به بازار با قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی‌اش تقریباً نصف قیمت پورشه پانامرا توربوی ۴۸۰ میلیون تومانی (گران‌ترین خودروی چهار سال پیش بازار) قیمت داشت اما اکنون قیمت نسل جدید آن گران‌تر از پورشه پانامرای توربو است! دلیل این امر تعداد کم این خودرو در کشورمان است که آن را خاص‌تر از نسل قبل خود کرده است. سری ششم کوپه / کانورتیبل در دو مدل ۶۴۰i (با پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری) و ۶۵۰i (با پیشرانه ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری) موجود است که قیمتی در بازه ۸۳۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دارد. از رقبای این خودروی خاص در بازار ایران می‌توان به مرسدس‌بنز CL و مازراتی گرن کابریو / توریسمو اشاره کرد که در عضو باشگاه میلیاردی‌ها هستند.

 

باز هم ب‌ام‌و سری شش
 

2fzaidwu2h79xpit0q0.jpg


درست است که خودروی دوم ما در این مقاله باز هم سری شش می‌باشد اما حقیقت این است که شاید این دو خودرو در اسم با هم مشابه باشند اما در حقیقت در کلاس‌های متفاوتی قرار دارند. سری ۶ گرن کوپه برخلاف خودروی قبلی که یک گرند تورر است در کلاس فست‌بک‌ها (یا همان سدان کوپه‌ها) قرار دارد. رقبای این خودرو در بازار کشورمان پورشه پانامرا و مرسدس‌بنز CLS هستند. با این که پانامرا هم جزو باشگاه میلیاردی‌هاست اما CLS با قیمت ۶۰۰ تا ۹۵۰ میلیون تومانی که در دو مدل CLS350 و CLS500 دارد در مرز خودروهای میلیاردی قرار گرفته است. اکنون سری ۶ گرن کوپه در دو مدل ۶۴۰i (با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری) و ۶۵۰i (با پیشرانه ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری) در بازار موجود است که از یک میلیارد تومان تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

 

شاسی‌بلند ب‌ام‌و در تعداد محدود
 

c21q2yr7hignf7yks5g.jpg


BMW X5 با این که یک خودروی آلمانی است اما تا همین چند سال پیش نمی‌توانست وارد بازار خودرویی ایران شود. چون X5 در خط تولید BMW در آمریکا تولید می‌شد و همین امر اجازه گرفتن پلاک ملی به آن را نمی‌داد. الان نیز به دلیل ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای دارای حجم پیشرانه بالای ۲۵۰۰ سی‌سی باز هم X5 نمی‌تواند از این به بعد در ایران پلاک ملی بگیرد. بنابراین از بخت بد این خودرو X5 تنها میهمان یکی دو ساله بازار ایران بود و اکنون تعداد آن در کشورمان خیلی کم است. رقبای این غول باواریایی در ایران مرسدس‌بنز ML‌، پورشه کاین و لکسس RX است با این تفاوت که قیمت لکسس RX برخلاف سه رقیب اروپایی خود میلیاردی نبوده و قیمتش تنها ۴۳۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان (کمتر از نصف قیمت رقبای خود) است. اکنون X5 در دو مدل X5 35i (با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری) و X5 50i (با پیشرانه ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری) و قیمت ۷۶۰ تا یک میلیارد و یکصد میلیون تومان موجود است.

 

گران‌ترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و
 

33lpgct04uhcxaczeag9.jpg


کمپانی BMW و مرسدس‌بنز در ایران بیشترین خودروهای میلیاردی را داشته که سهم هر کدام ۴ خودروی میلیاردی است. BMW X6 همیشه جزو گران‌ترین مدل‌های BMW در ایران بوده و مدل‌های قبل از فیس‌لیفت آن که از ۴ سال پیش وارد بازار شده‌اند و با قیمت ۲۶۰ میلیون تومانی‌شان بعد از ۷۵۰Li 310 میلیونی دومین BMW گران قیمت ایران بودند. در حال حاضر نیز قیمت فیس‌لیفت این خودروی خاص آلمانی در ایران از ۷۳۰ میلیون تومان شروع شده و تا یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان ادامه دارد. X6 نیز مانند سه برادر دیگر خود در این گزارش در دو مدل X635i  (با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری) و X6 50i (با پیشرانه ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری) یافت می‌شود. در آینده نزدیک می‌توانید جای خالی این خودرو را با X4 در پارکینگ منزلتان پر کنید!

 

گران‌ترین مرسدس بازار
 

a6o1ujcziyh1nmuo8n2.jpg


مرسدس‌بنز S کلاس در حال حاضر عنوان گران قیمت‌ترین خودروی بازار کشورمان را با خود یدک می‌کشد. جدیدترین نسل S کلاس که زمان ورود خود به بازار ایران سر و صدای زیادی به پا کرد اکنون قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی را تجربه می‌کند. رقبای مرسدس‌بنز S کلاس در ایران مازراتی کواتروپورته میلیاردی ،BMW سری ۷ و لکسس LS بوده که لکسس نصف S کلاس قیمت داشته و سری ۷ نیز به دلیل وارد نشدن مدل‌های جدیدش قیمت بالایی ندارد، هر چند نباید دو دستگاه ۷۶۰Li موجود در کشور را که گفته می‌شود قیمتی حدود دو میلیارد تومان دارند را فراموش کرد. مدل‌های S500 از یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی به حجم ۴٫۷ لیتر سود می‌برند. بد نیست بدانید ۴ سال پیش تنها با ۳۴۰ میلیون تومان می‌توانستید بهترین مدل S500 را خریداری کنید.

 

مرسدس یا آقای صدا
 

ng4ibupafgwzcrinrqme.jpg


SL یک خودروی دو نفره اسپرت از کمپانی مرسدس‌بنز است که جدیدترین نسل آن یک سال پیش موفق شد وارد ایران شود. این خودرو اسپرت با پورشه ۹۱۱ هم مقایسه می‌شود که آن هم یک خودروی میلیاردی است. قیمت مرسدس SL500 اکنون ۹۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان است. این در حالی است که ۴ سال پیش با این پول می‌شد ۴ دستگاه SL500 صفر کیلومتر خرید! SL مانند آن زمان الان هم جز خودروهای گران قیمت بازار بوده و در حال حاضر بسیار کمیاب است. SL500 به یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴٫۷ لیتری مجهز است. بنابراین از این به بعد آقای صدا هم دیگر نمی‌تواند پلاک ملی بگیرد!

 

CL دوست‌داشتنی بازار ایران
 

jhdtt6wcv7w295sbhpnh.jpg


اگر قانون جدید واردات خودروها نبود باز هم CL نمی‌توانست وارد بازار ایران شود! زیرا این خودرو دیگر قرار نیست تولید شود و این خودروی گرند تورر آخرین نسل CL محسوب می‌شود. از امسال S کلاس کوپه باید به جای CL در کمپانی مرسدس‌بنز انجام وظیفه کند. خودرویی که گفته می‌شود تعداد انگشت‌شماری از آن قبل از وضع قانون جدید واردات خودرو ثبت سفارش شده‌اند. پس اگر هم به احتمال کم این خودرو بتواند با پلاک ملی در خیابان‌های کشورمان تردد کند قطعاً قیمتش سر به فلک خواهد کشید! در حال حاضر قیمت مدل فیس‌لیفت CL در ایران ۹۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و مدل‌های CL500 آن به پیشرانه هشت سیلندر ۴٫۷ لیتری مجهز هستند.

 

قدرت بنز گران تر از قدرت پورشه
 

piqmxrrraf56we3d6pke.jpg


اگر زمانی موفق شدید نسل جدید ML را در بازار پیدا کنید باید چیزی حدود ۹۱۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بابتش پرداخت کنید. البته اگر ۴ سال پیش قصد خرید ML را داشتید می‌توانستید تنها با ۲۵۰ میلیون تومان فول ترین مدل آن را بخرید مبلغی که اکنون با آن می‌توان یک هیوندای آزرا خرید! ML350 از یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۳٫۵ لیتری سود می‌برد که ۳۰۶ اسب‌بخار تولید می‌کند. بنابراین هر اسب‌بخار این مرسدس‌بنز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برایتان آب می‌خورد این در حالی است که  هر اسب‌بخار پورشه پانامرای توربو دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است!

 

گران‌ترین قدرت از اسب‌بخار
 

xtw6ns8tjmwa2c1u56mi.jpg


قیمت این ایتالیایی کوچک در حال حاضر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شروع شده و تا یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان ادامه پیدا می‌کند که برای خودرویی در کلاس سدان متوسط لوکس خیلی زیاد است. مرسدس‌بنز E کلاس، BMW سری ۵ و لکسس ES سه رقیب این ایتالیایی در ایران هستند که به ترتیب ۵۶۰ میلیون تومان ، ۴۸۰ میلیون تومان و ۴۵۰ میلیون تومان قیمت دارند. به عبارتی خرید مازراتی گیبلی در ایران دیوانگی است زیرا با این پول خاص‌ترین خودروهای بازار را می‌شود خرید که اصلاً با گیبلی قابل مقایسه نیستند. بد نیست بدانید هر اسب‌بخار گیبلی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد که در نوع خود در بازار ایران رکوردار است!

 

لوکس ترین مازراتی ایران
 

30ciyi74h77czhh8l38f.jpg


مازراتی تنها کمپانی است که در بازار ایران تمام محصولاتش برچسب قیمت میلیاردی خورده‌اند. مازراتی کواتروپورته را می‌توان لوکس‌ترین محصول این کمپانی در ایران دانست که در بازه قیمتی یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قرار دارد. نکته عجیبی که در این میان وجود دارد این است که این سدان فول‌سایز لوکس با گیبلی که یک سدان متوسط لوکس است تقریباً هم قیمت هستند! کواتروپورته S را می‌توان بعد از مرسدس‌بنز S500 دومین سدان فول سایز گران قیمت ایران دانست! کواتروپورته S از یک پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری سود می‌برد که در مقایسه با S500 8 سیلندر خیلی گران است!

 

پرفروش‌ترین مازراتی بازار
 

arsgozfqoatx2b09xz59.jpg


مازراتی گرن توریسمو (گرن کابریو) تنها خودروی اسپرت مازراتی در ایران است که با رقبایی سر سخت به نام BMW سری ۶ و مرسدس‌بنز CL روبروست. اما سر و صدای زیاد و قیمت میلیاردی‌اش هنگام ورود به بازار ایران کاری کرد تا مازراتی گرن توریسمو خوب به فروش برسد. در حال حاضر مازراتی گرن توریسمو را می‌توان در بازه قیمتی ۹۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان یافت کرد. خودرویی که از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی ۴٫۷ لیتری سود می‌برد و از این به بعد دیگر نمی‌تواند در ایران پلاک ملی دریافت کند. بد نیست بدانید که تعداد انگشت‌شماری از مدل‌های خاص این خودرو مانند فندی و MC هم وارد ایران شده است.

 

پورشه‌ای که قیمتش پنج برابر شد
 

z8lfcvtea3wpqu1o4tg.jpg


چه کسی باور می‌کند که ۴ سال پیش بهترین مدل ۹۱۱ در ایران یعنی ۹۱۱ کررا ۴ کابریولت تنها ۲۹۰ میلیون تومان قیمت داشت؟ خودرویی که فروشش بد نبود و هر کس هم که توان خریدش را نداشت با نصف پول آن می‌رفت یک باکستر یا کیمن می‌خرید! با اینکه از آن زمان تاکنون زمان خیلی زیاد نمی‌گذرد اما الان قیمت ۹۱۱ شده یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان! ۹۱۱ کررا S از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳٫۸ لیتری در عقب خود سود می‌برد که ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. بد نیست بدانید در میان خودروهای میلیاردی اسپرت ، ۹۱۱ با شتاب صفر تا صد ۴٫۲ ثانیه‌ای که دارد سریع‌ترین خودروی اسپرت است.

 

سریعترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند بازار
 

si2t6bcdj6r3zcn79epv.jpg


کاین توربو یا بهتر است بگوییم سریع‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند بازار البته در کلاس خودش گران‌ترین هم هست. بعد از پانامرا اکنون یک پورشه دیگر پیدا شد تا پرچمداری کند. چند مدل پورشه کاین مختلف از قبیل کاین معمولی، کاین S‌، کاین GTS و … در ایران موجود است اما برترین آن را باید پورشه کاین توربو S دانست. قیمت کاین‌های جدید از ۸۰۰ میلیون تومان شروع شده و تا یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هم ادامه دارد! بله درست شنیدید یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای رنگ‌های خاصی همچون لیمویی و قرمز! البته بد نیست بدانید که سه چهار سال پیش قوی‌ترین کاین ایران یعنی کاین S 260 میلیون تومان قیمت داشت. توربو S به یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴٫۸ لیتری مجهز است که ۵۵۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این شاسی بلند ۴٫۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت است.

خودرو نگار



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها