کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

اولین ملاقات و تجربه رانندگی با تندر 90 پیکاپ

کدخبر:۹۲۷۶یکشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸:۵۵۳۰۴۶۷ بازدید

با گذشت بیش از هفت سال از عرضه لوگان یا همان تندر 90 در بازار داخلی، هر چند که این خودرو با اقبال ...
اولین ملاقات و تجربه رانندگی با تندر 90 پیکاپ

با گذشت بیش از هفت سال از عرضه لوگان یا همان تندر 90 در بازار داخلی، هر چند که این خودرو با اقبال بسیار خوبی از سوی خریداران روبه رو شده ولی در این بازه زمانی تنها شاهد عرضه یکي دو مدل از پروژه X90 در کشور بوده ایم. در این میان و با توجه به عدم تولید مدل های دیگر این خودرو توسط  خودروسازان داخلی ، چند وقتی است که میتوان نمونه های وارداتی رنو داستر که در واقع در باطن همان L90 ولی با قد و هیکلی بلند و بزرگتر است را در سطح خیابان ها مشاهده کرد.

مدل هاچ بک این خودرو یا ساندرو نیز کماکان برای عرضه در این بازار با مشکلات مبهم بسیاری رو به رو است تا تنها گزینه موجود، همان مدل آشنای سدان این خودرو یعنی لوگان یا تندر90 باشد. اما نسل اول لوگان حاضر در کشور دو فرزند خوانده دیگر نیز دارد ؛ مدل استیشن با کد R90 و مدل وانت با كد U90 که در اینجا قصد داریم به بررسی نمونه دوم یعنی تندر90 وانت پيش از عرضه به بازار بپردازیم.

وانت تندر90 آخرین عضو از خانواده لوگان محسوب می شود که شش سال در خط تولید قرار گرفت، اما اين نوع بدنه از حدود دو سال پیش تا کنون هنوز در نسل دوم این خودرو مشاهده نشده است. جدا از اين مسائل، آنچه این پیکاپ را از سایر مدل های مشابه و رقیب آن به ویژه در بازار داخلی متفاوت می سازد در واقع وجهه بسیار خوبی است که مدل سدان تندر سال هاست که در این بازار موفق به کسب و حفظ آن شده است، چرا که تندر90 پیکاپ عملا تمام خصوصیات مثبت و برجسته مدل های استاندارد این خودرو را نیز با خود به همراه دارد. در مورد طراحی ظاهری این وانت متوسط، موارد اشتراک بسیاری می توان با تندر90 یافت. نمای جلو خودرو مانند تمام وانت ها، بدون تغییر در قیاس با سایر مدل های استاندارد باقی مانده تا در صورتی که از آیینه عقب به آن نگاه کنید به هیچ عنوان نتوان به وانت بودن خودرو پی برد.


bzrd0pmjfq7f2ycyqt24.jpg
 

اما تفاوت ها با متمایل شدن به سمت نمای جانبی کاملا آشکار می شود، جایی که تندر90 وانت با طول تقریبی 4.5 متر و به واسطه حذف نیمی از کابین حتی كشيده تر از مدل استیشن هفت نفره آن که خود اندکی بزرگتر از مدل سدان است، به چشم می آید. در این بخش، فرايند تبدیل کردن ال90 به یک وانت به خوبی صورت گرفته و فرم منحنی شکل امتداد سقف به سمت فضای بارگیری چهره ای آرام ولی زیبا را برای آن به همراه داشته است. سایر خطوط بدنه و خط کمربند شانه ای دقیقا مشابه با تمام تندر90 های دیگر است تا تفاوت خاص دیگری در این بخش وجود نداشته باشد.

در نمای انتهای بدنه همانطور که از ماهیت خودرو پیداست، با طرحی کاملا ساده و فاقد هر گونه پیچیدگی رو به رو هستیم تا تنها این چراغ های بزرگ قرار گرفته در دو طرف در صندوق که آنها هم از مدل استیشن به عاریت گرفته شده اند، بیشترین توجه را به خود معطوف سازند. اما مهمترین بخش این وانت یعنی فضای بارگیری آن، دارای طولی برابر با 180 سانتیمتر است که سرتاسر آن به وسیله یک پوشش پلاستیکی مقاوم و ضخيم پوشیده شده، هر چند که در نمونه مورد بررسی یک صفحه فلزی مسطح روی آن پیچ شده بود تا ضمن محافظت از پوشش اصلی، تخلیه و بارگیری راحت تری را مهیا سازد.

با ورود به داخل اتاق، دقیقا با همان فضای آشنای دیگر تندر90ها رو به رو هستیم و نکته قابل توجهی در مقايسه با نمونه سواري اين خودرو وجود ندارد، اما در این میان برخی موارد مانند دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری برای خودرویی در این کلاس در داخل کشور امری عادی نیست و یک نکته مثبت برای آن به حساب مي آید. در پشت دو صندلی کابین نیز فضایی با ظرفيت حدود 300 لیتر تعبیه شده تا برای قرار دادن وسایل ضروری جایگاه مناسبی باشد. وانت تندر90 در مدل فول تولید نمی شود، اما تجهيزاتي همچون كيسه هوا، ترمز ضدقفل، ایموبیلایزر ، فرمان هيدروليك، كولر، پشت سري هاي قابل تنظيم، قابليت تنظيم نور چراغ هاي جلو، قفل مركزي و برخی تجهیزات رفاهی دیگر در اين خودرو به صورت استاندارد نصب شده اند تا آسايشي همچون يك خودروی سواري براي راننده و سرنشين به ارمغان بياورند.

در بخش قوای محرکه همان پیشرانه باكيفيت 1.6 لیتری كه طبق روال تندرهاي ايران خودرويي، به صورت كاملا وارداتي تامين ميشود و در سایر مدل های تندر90 موجود در کشور نيز مشاهده ميشود با قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن متر وظیفه تامین قوای این پیکاپ را بر عهده دارد. هر چند که کمتر کسی با یک وانت به رانندگی سریع اقدام می کند ولی به واسطه وزن خالص کمتر در مقایسه با مدل سواري، این خودرو از شتاب گیری بسیار عالی بهره می برد، چیزی که کمتر در مدل های همرده قابل مشاهده است!


iajslwc9jn6jdei8us.jpg

اگر بخواهیم وانت تندر را در کلاس وانت بارها و از نظر تناژ بار قابل حمل طبقه بندی کنیم، باید آن را در رده ای پایین تر از وانت مزدا قرار دهیم چرا که در اين حوزه، وانت تندر90 به صورت استاندارد قادر به بارگیری اجسامی تا وزن 800 کیلوگرم است. با این وجود به لطف ارتفاع مناسب تا سطح زمین تقریبا با کمترین زحمت میتوان وسایل مورد نیاز را در فضای عقب خودرو قرار داد که البته عمدتا این بارها شامل اجسام متعارف و معمول در جابه جایی های روزمره همانند لوازم خانگي، مواد اوليه كارگاه ها، اجناس فروشگاهي، جعبه های مختلف و... خواهد بود.

یکی از نکات بسیار مثبت در خصوص این وانت، سیستم تعلیق خوب آن است که حتی در زمان بهره گیری از تمام ظرفیت حمل، باز هم به راحتی قابلیت جذب بیشتر ناهمواری های مسیر را دارد تا دو سرنشین آن از سواري راحت آن لذت ببرند. با توجه به ظرفیت حمل و نوع باری که در این پیکاپ بارگیری می شود نمی توان انتقادی به قابلیت های حرکتی و به خصوص کشش آن در سربالایی داشت چرا که تندر90 پیکاپ به خوبی از عهده انجام آن بر می آید.

در پایان باید بیان داشت که هر چند که طی چند سال اخیر به واسطه سرازیر شدن خودروهای مختلف چینی به بازار داخلی (که به خوبی میتوان روند رو به رشد آنها را مشاهده کرد!) انتخاب مشتریان در خصوص خریداری خودرو بیشتر از قبل شده ولی همچنان بازار وانت بارهای کوچک و متوسط شهری با کمبودهای فراوانی رو به روست. شايد تندر90 پیکاپ، پرظرفيت ترين وانتی نباشد که تاکنون در بازار کشور عرضه شده ولی بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین و بی عیب ترین آنها به حساب می آید که علاوه بر بهره مندي از شبكه گسترده خدمات پس از فروش ايران خودرو كه براي دارندگان اين گونه خودروهاي كار، فاكتور مهمي به شمار مي رود، به لطف سیستم تعلیق فوق العاده خوب، پیشرانه ای بسيار كم مصرف، قوي، باكيفيت و كم استهلاک و ظاهری متفاوت از خودروهای رقیب همرده، گزینه ای مطلوب برای خریداران محسوب می شود.


losjp4euru2us17q6tj3.jpg

 

در ادامه مطلب، فهرست مشخصات فنی تندر90 پیکاپ قابل مشاهده است:

 پیشرانه
نوع موتور: K4M
حجم موتور: 1598 سی سی
تعداد سیلندر : چهار
نسبت تراكم: 10 به یک
حداكثر توان موتور: 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداكثر گشتاور: 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
سیستم انژكتوری: چند نقطه ای الكترونيكي
نوع سوخت: بنزین
تعداد سوپاپ: 16
حد آلایندگی: يورو4
توانایی های حرکتی
حداكثر وزن قابل تحمل محور جلو: 850 كيلوگرم
حداكثر وزن قابل تحمل محور عقب: 1160 كيلوگرم
حداكثر سرعت: 175 کیلومتر در ساعت
شتاب صفرتا 100كیلومتر: 10 ثانیه
مصرف سوخت در 100 کیلومتر:
خارج از شهر 6 ليتر
داخل شهر 9 ليتر
تركيبي 7.5 ليتر
سیستم انتقال قدرت: پنج دنده دستی
نوع كلاچ: تك صفحه اي مكانیكی
ترمزها: جلو ديسكي، عقب كاسه اي، ضدقفل


ikcopress

همراه مکانیک



دیدگاه ها

تقه زن: 1393/10/2112:52:53،
210
34
حتما میخوان بگن یه محصول جدید ....
دوست شما: 1393/10/2112:56:05،
307
27
پراید 747 یا پراید خاور رو کی عرضه میکنید ؟ ما همچنان منتظریم ؟

راستی اون پراید کوپتر چی شد ؟ مگه قرار نبود شواری رقابت قیمت گذاری کنه ؟
سلام: 1393/10/2112:57:45،
167
44
این رو به مدیر رنو فرانشه نشون دادند بیچاره رفته سی سی یو

ایران خودرو دمت گرم سوژه مناسبیه برای شبکه های اجتماعی....

ولی ای کاش از اون دنا یک وانت درست میکردین
رضا2: 1393/10/2113:02:22،
177
60
حالا ممکنه بعضی بگن که چرا اینا هر سدانی که تولید میکنن بعد وانتش میکنن. اما خداییش این ال لگن از همون اول اشتباهی سدان شده. جون میده واسه وانت بودن.
علی: 1393/10/2113:10:48،
235
59
قیافه ال 90 بیشتر برای وانت بودن خوبه تا سواری
سالار: 1393/10/2113:16:40،
92
37
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش...
بازجوید روزگار وصل خویش...
سالار: 1393/10/2113:16:53،
119
47
واقعا تندر ماشین خوبیه و با کیفیت . وانتشم که تو ترکیه داشتم اخ نگفت . تازه این خودرو وانتش خیلی وقت فرانسه طراحی وتولید کرد برین یه سر رومانی و فرانسه و ترکیه ببینین بشتر وانت ها تو بازاراشون ال90 هست چون موتور و شاسی بسیار قویی داره.
سینا: 1393/10/2113:24:08،
94
29
رنو هیچ وقت اجاز نمیده به محصولاتش دست بزنند و وانت رو خودش طراهی کرده .
نگاهی به سایت رنو بندازین وانت محصولات رنو توش لوگان وانت هم هست.
تندر تنها ماشینی هست که هم هاج بک هم سدان هم وانت و هم استیشن هست تو اوروپا هم بشتر استشنش مورد توجه بوده .
مگان هم هاج بک و سدان و استشن هم داره ولی وانت نداره .
ارمان: 1393/10/2113:27:34،
88
22
کی میگه ایران خودرو طراحی کرده اینو من تو ترکیه 5 سال پیش دیدم عکسشم دارم هر کی خواست ایمیل بده عکسشو بفرستم
اریا: 1393/10/2113:46:48،
54
30
فک کنم یه چن مدته دیگه کشنده تندر کشنده پراید و یا سمند رو هم معرفی میکنن اصلا اینا پیشتاز تکنولوژین
سالار: 1393/10/2114:03:18،
38
53
راستی یادم رفت تند و مگان بازم گرون شدن
تندر فول 43
مگان صفر فول 132
تنهای..............تنها: 1393/10/2117:07:51،
43
46
میمون هرچی زشت تره..............بازیش بیشتره

وانت پراید.........حالاهم ال لگن.........فرداهم وانت سراتو
کوروش کبیر: 1393/10/2117:41:46،
34
27
ایرانجیب واقعا خبر مهمتر از این تو دنیا نبود؟

یا نکنه شما هم بله ؟

گویا مافیای خودرو برای فروش آشغالهای ساخته شده در بعضی از جاها رخنه کرده

خدایا کمک.....
ابرام خان: 1393/10/2200:19:33،
35
28
منتظر 206 وانت هم هستیم...
خودشم: 1393/10/2210:30:40،
28
16
ما منتظر پراید شاسی بلند هستیما 511 و 512 با جا لیوانی دنده اتوماتیک 2 سرعته (یکی عقب یکی جلو :)
مجید: 1394/1/2418:19:58،
38
28
سلام این خودرو توسط شرکت رنو طراحی شده ایران طراحی نکرده که یک نفر نظر داده اگه اینو نشون رییس رنو بدن میره توی سی سی یو پس برای نظر دادن لطفا اطلاعات خود را بالا ببرید با تشکر
شاهرخ: 1394/4/1920:39:34،
23
20
36 میلیون با شیشه بالابر دستی؟؟؟؟؟ من دیگه حرفی ندارم.
پدرام: 1393/10/2112:53:19،
50
33
همون بهتر رنو از ایران رفت واین روزها رو نمیبینه....
باشماغی: 1393/10/2113:04:22،
49
28
چه خبره این همه وانت!
نیسان
مزدا
باردو
151
u90
وانت 405
شوکا
کاپرا
ریچ
بسه دیگه
آفرودر حرفه ای: 1393/10/2115:06:10،
44
26
دادا خواستن با این ال وانت از رفتن رنو انتقام بگیرن ...یه جور گفت این همه وانت انگار فورد رپتور و دوج رم و تویوتا توندرا تو خیابون ریخته. دادا باس امریکا بری بدونی وانت یعنی چی اون موقع لندکروز شش سیلندرو میندازی دور وانت سوار می شی اینا که در بهترین حالت لگن و وان حموم حساب می شن
ف: 1393/10/2115:31:14،
45
17
دوست عزیز این ماشین طراحی شرکت داچیا زیر مجموعه شرکت رنو هستش لطفا با اطلاعات کافی گروهی رو مسخره کنید
پاسخ به ف: 1393/10/2117:07:56،
40
27
خودمون میدونم طراحی داچیای رومانی هست مگه هر کاری شرکت داچیا انجام بده دیگه بی عیب و نقصه و در کل وانت باید طراحی وانت داشته باشه مثله پیک آپ یا هایلوکس مثلا اگه تویوتا بیاد کمری وانت بزنه خنده دار نیست این کار رو فقط شرکتهای خودروسازی درجه 3 برای صرفه جویی در طرحی پلت فرم انجام میدن وگرنه خوروسازان درجه یک هیچوقت همچین کاری نمی کنند.
فاروق: 1393/10/2112:53:41،
97
71
دوستان ال لگن سوار کلی کلاس ماشینشون بالا رفت با عرضه وانت ال لگن
رضا: 1393/10/2112:58:20،
75
65
کامیون هم بیاد فرق نمیکنه
مهم اینکه مثل 206 شما هر روز نمی برتتون تعمیرگاه :))))))))))))
ال لگن : 1393/10/2113:39:21،
59
62
فقط به درد نون خشکی میخوره
pedram: 1393/10/2115:23:27،
64
34
فکر کنم هنوز پراید وانت هم سوار نشدی تا حالا که به ال 90 میگی ال لگن !!!!
حميد: 1393/10/2119:01:13،
42
26
وانتي كه نيرو رو به چرخ جلو منتقل كنه فقط كار ايرانياست
علی: 1394/3/615:07:32،
28
18
کلاس به شخصیت ورفتارآدماست .کسی مثل توهرچی هم سواربشه باکلاس نمیشه
امیر: 1393/10/2112:55:05،
52
37
حتی تو طراحی چراغ جدید عقب بازهم یه چراغ دنده عقب داره
لعنت به طراح
ح: 1393/10/2114:28:02،
41
58
دوست عزيز شما اطلاعات نداري چشمت كه ايراد نداره پشت چراغ قرمز همه ماشين هاي وارداتي رو نگاه كن يه چراق دنده عقب دارن دو چراغ عقب خيلي وقته منسوخ شده
امیر: 1393/10/2116:42:19،
35
15
پاسخ به سروش عزیز:
البته مزدا 3 جدید هم تو تیپ 4 (از 91 به بعد) دید که طرحش خیلی بده، هر 2 طرفشو کرد چراغ دنده عقب و مه شکنشو برد پایین سپر (مثل نیسان تیانا)
ح: 1393/10/2117:49:56،
32
39
نه مثل اينكه شما واقعا پرت تشريف دارين تو استاندار جهاني از سال 2001 به بعد داشتن يه چراغ دنده عقب و يك چراغ مه شكن براي خودرو در نظر گرفته شده ربطي به طراح نداره
سروش: 1393/10/2119:01:39،
53
26
هي من ميگم بنز و بي ام و و پورشه و مازراتي بي تربيت هستن شما بگيد نه. بفرما!! استاندارد جهاني از 2001 به بعد رو رعايت نمي كنن. تازه هيوندا و كيا و كه خيلي بي ادبن. اصلا تويوتا نفهمه!! عزيز من استاندارد اگر جهاني باشه همه ملزم به رعايت هستن. شما هي ميخواي اصرار كني كه داري درست ميگي. اصلا شما خوبي. اين استانداردي كه ميگي واسه كجاس؟؟ نميگم وجود نداره. اما اسمش استاندارد نيست. قرارداده. چند وقت پيش تو راديو ميگفت هنوز تو امريكا به اين نتيجه نرسيدن كه آيينه بغل سمت راننده هم محدب باشه. ولي همه جاي دنيا محدبه. اما پرايدهاي اوليه آيينه رانندشون صاف بود و كسي نميگفت اين استاندارده! حالا هي اصرار كن
ح: 1393/10/2119:52:06،
34
23
سروش جان وقتي يه پورشه رو توخيابون ديدي كه موقع دنده عقب يه چراغش روشن شد كسايي باهات هستن تعجب كردن حرفهاي الان منو با غرور براشون تعريف كردي سلامت ميكنم خخخ
سروش: 1393/10/2120:47:37،
32
23
جناب ح، ​پس ميگي اون دوتا بخش سفيد رنگ كه تو هر سمت چراغاي اين ماشينا ديده ميشه (بخش جداي از راهنما منظورم هست) دكوري هست. عجب!! شما برو يه سرچي تو گوگل بزن بعد بيا اينجا اظهار نظر كن. يا اگر خيلي اصرار داري به بچه ها ميگم چراغ دنده عقب سمت راننده شون رو بكنن بجاش مه شكن وصل كنن كه شما ناراحت نشي. شما رو به گوگل ميسپارم. يا ميتوني بري تو خيابون واستي يكي واست دنده عقب بگيره. ماشالله حرف هيچكس رو هم قبول نداره.
ح: 1393/10/2122:29:23،
28
30
من وقتم رو با تو سرچ كردن اين چيزهاي بيخود تلف نميكنم وظيفه من خريدن و لذت بردن از ماشين است چيزهايي هم كه ديدم ميگم به شما هم توصيه ميكنم چيزهايي رو بخوني كه اگه بلد باشي يه بسته پفك بهت بدن دونستن اين چيزا هنر نيست
آمنا: 1393/10/2123:03:57،
30
27
آقای سروش فعلا که ال 90 با همین 1 چراغش از همه لگنای پژو سرتره
سروش: 1393/10/2200:02:31،
30
18
چي شد آقاي ح؟ تا پاي منطق و حرف مستند اومد وسط جا زدي؟ مي ترسي بهت ثابت شه اشتباه كردي؟ شما اگه اينقدر وقتت ارزش داشت نميومدي اينجا سر حرف نادرست ات واستي. پس دم زدن از تلف كردن وقت، كلاس گذاشتن هست. توصيه هاتون رو هم واسه خودتون نگه داريد. متاسفم واستون واسه طرز تفكر و برخوردتون با يه مساله خيلي ساده و واضح. اميدوارم ديگه نياي وقتت رو با جواب دادن به اين كامنتها تلف كني يا به يه اسم ديگه بياي!!! عزت زياد.
sc: 1393/10/2212:29:04،
19
20
اون انعكاس نوره
کاظمی: 1393/10/2723:27:18،
18
11
اگر یکبار دیگه نگاه کنید دو تا چراغ دنده عقب رو می‌بینید ولی همونطور که برخی از دوستان گفتن وجود یک چراغ دنده عقب و یک چراغ پلاک الزامی هست و توی آیین ن امه رانندگی ایران هم این نکته اومده و لی اگر برخی از طراحان و شرکتها طبق سلیقه خودشون قرینه سازی میکنن و دو چراغ قرارمیدن دلیل قانونی و استاندارد بودن اون نیست بلکه فقط سلیقه و سیاست اون شرکتهاست نه قانون
!: 1393/10/2112:55:56،
28
22
منبع خود سازنده هست!!!!
سالارشمرون: 1393/10/2112:58:23،
69
22
هیچی نیسان نمیشه اونم رنگ آبیش
جواد قادری: 1393/10/2112:58:54،
33
39
بالاخره چهره ملی ال90 و درست کردن.از وانت مزدا ک سرتره ب قیمت مزدا باشه این بیشتر می ارزه
علی: 1393/10/2113:04:08،
62
39
با اون قیافه ظایعش حقش از وانت شدنم بیشتر نبوده
mhn: 1393/10/2113:05:48،
98
21
من نمیفهمم چرا اینا فکر میکنن که مردم ایران اینقدر به وانت نیاز دارن؟
یعنی هر خانواده ایرانی بجای یه خودروی لوکس باید یه وانت داشته باشه به قیمت یه خودروی لوکس؟؟؟
وانت پیکان،وانت پراید،حالا هم که وانت ال90 ... .
خودمونو وانت نکنن ... .
كيان: 1393/10/2113:41:41،
32
26
اخه ديدن تو امريكا وانتهاي فورد پرفروش شدن خواستن روي فورد رو كم كنن!
نسل سوخته: 1393/10/2113:06:03،
38
29
این لگن ساز ها چرا عاشق تولید وانت هستند پراید زدن روآ رو زدن و الان هم ....خیلی ابریزی هس
وای : 1393/10/2113:11:04،
56
33
پرکنی توش سبزی خوردن بری فروشی
پرشیا: 1393/10/2113:24:48،
47
44
خدایی وانتش خیلی قشنگنتره. به ال لگن سوارا تبریک میگم
چشتون روشن
آمنا: 1393/10/2123:02:08،
26
19
شما نگران وانت پی یو وان باش که دقیقا همون پرشیا وانته!!! این که یه محصول استاندارده اون یه محصول 30 سال پیش و دستکاری شده در ایران
محمد : 1393/10/2113:43:49،
26
28
چه جال فقط چراغ هاش عوض شده
farshad: 1393/10/2113:59:12،
46
44
من الان جک دارم قبلش 206 وی 8 داشتم.قبل از اونم ال 90 .خداییش یه چرخش به کله 206 می ارزه
پول دوست: 1393/10/2201:40:17،
32
22
دیگه چی داری؟خونواده اینا همرو تعریف کن برامون.
حمید: 1393/10/2114:05:27،
33
19
عجب واسه تولید وانت ال 90 ظاهرا با رنو مشکل ندارید!!!!!!!!!!!!!! ولی واسه سواری
ال 90 با رنو جنگ و دعوا دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایمان: 1393/10/2114:12:20،
43
23
وانت پارس داشبورد جدید کی میاد تو بازار؟
سهیل: 1393/10/2114:22:22،
45
30
وانت ال90 ، قطعاً از خیلی وانت های دیگه مخصوصاً چک و چینی ها بهتره ولی 2 نکته مهم وجود داره یکی قیمتشه که چقد تعیین شه و یکی هم بحث محور متحرکشه که برا وانت باید محور عقب متحرک باشه نه محور جلو
امیر: 1393/10/2116:27:13،
41
31
وانت PU1 اگه 20 میلیون بدن از این بهتره، حداقل محور عقبه.
فک کنم قیافشم از ال لگن وانت بهتر باشه . . .
ناشناس: 1393/10/2114:36:21،
42
25
ایران خودرو و سایپا =تخصص در صندوق دار کردن هاچ بک و وانت کردن سواری
پراید! (فاکتوریل) و جدیدا ال 90 ! (فاکتوریل)
ما رکورد زدیم
فرقون: 1393/10/2114:52:58،
46
38
پشتش دو تا دسته کم داره که اگه نصب کنند دیگه دقیقا میشه فرقون و میشه باهاش مصالح ساختمانی بار زد
آقا ال نود کمپرسی کی میزنید خیلی بهش میادا
m.k: 1393/10/2115:05:42،
30
36
یعنی هر چی وارد کردیم وانتش رو هم زدیم خداییش تو هر چی عقبیم تو این یکی جلوییم خداییش خوبه صاحب این شرکت ها نیست وگرنه سکته رو زده بود فقط مونده وانت BMW بنز بورشه بزنیم رکورداریم . متاسفم برای مدیران ایران خودرو و سایبا
فرهاد: 1393/10/2115:27:28،
39
29
سلام به همه ی دوستان . باید خدمت بعضی ها که فکر میکنن این وانت طراحی ایران خودرو هست بگم که لطفا سری به سایت netcarshow یا دیگر سایتهای تخصصی خودرو بزنین تا ببینین که این مدل بصورت فابریک وطراحی شده توسط داچیای رومانی هست و بدون اطلاع حرفی نزنین که باعث تمسخر گروهی بشه.البته این روهم لازمه بگم هیچ علاقه ای به خودروهای ایرانی و ایرانخودرو نداشته و طرف دارشون نیستم. این متن صرفا جهت اطلاع دوستانیه که بدون اطلاعات کافی پست میذارن.باتشکر از همگی
مهندس: 1393/10/2116:24:28،
32
28
خودمون میدونم طراحی داچیای رومانی هست مگه هر کاری شرکت داچیا انجام بده دیگه بی عیب و نقصه و در کل وانت باید طراحی وانت داشته باشه مثله پیک آپ یا هایلوکس مثلا اگه تویوتا بیاد کمری وانت بزنه خنده دار نیست این کار رو فقط شرکتهای خودروسازی درجه 3 برای صرفه جویی در طرحی پلت فرم انجام میدن وگرنه خوروسازان درجه یک هیچوقت همچین کاری نمی کنند.
مانی: 1393/10/2116:31:06،
26
33
بیشتر شبیه دمپایی جلو بستس-خیلی وقته این همه نخندیده بودم -البته خنده همراه با حال تهوع برای این طراحی
کیان: 1393/10/2116:33:27،
32
32
اگه دو تا لوله هم به عقبش جوش کنن به جای فرغون هم میشه ازش استفاده کرد.
آبتین میرشکار: 1393/10/2116:50:28،
22
34
وانت دیفرانسیل جلو (چرخ های جلو، محرک) یعنی حماقت!!! خیلی دوست دارم واکنش وانت پراید و این L90 رو تو برف یا زمین لغزنده (مخصوصاً با بار) ببینم. آخه دوستان مهندس و عقل کل کشور، کدوم وانت یا کشنده در دنیا هست که دیفرانسیل جلو باشه؟!!!!!!!!!!
آرش: 1393/10/2123:00:07،
28
23
وقتی اطلاعات کافی ندارید مجبور به نظر دادن نیستید
دلسوز: 1393/10/2117:54:57،
32
28
وانت دیفرانسیل جلو وقتی بهش نون خشک ودمپایی پاره بار کنی گاز نداده تیکاف می زنه ومثل یک اسب سرکش نعره می کشه ویک وانت باید ازاول برای این کار طراحی شود مثل وانتهای ژاپنی وامریکایی که همه شان دارای شاسی هستندکه اتاق روی آن قرارگیرد تامثل پیکان وانت وچرخ دستی خرید خانمها (پراید151) با کمترین بار چرخهای جلوش نره بالا
مهران: 1393/10/2118:17:57،
27
30
هواپيما هم كه به اينا بدن اينا از توش وانت درميارن
salman: 1393/10/2119:33:32،
25
30
راستی کی چشممون به پرایدکوپتر و تانک کوپتر روشن میشه؟!!!
جلال: 1393/10/2120:30:07،
26
25
سلام دوستان. یه سوالی دارم شاید بی ربط باشه اما با توجه به حضور علاقمندان به خودرو در این سایت اینجا میپرسم:
ایران خودرو مبلغ انصراف از خودروی ثبت نامی را چقدر طول میکشه تا پس بده؟ و چقدر دقیق پس میدن؟ یعنی مثلا نوشته 24 درصد سود انصراف، در اصل چند درصد پس میدن؟
ممنون
محمود: 1393/10/2211:08:11،
19
16
1- همون سودی را که گفته میده . یعنی اگر گفته 24% همون 24% را میده البته تا همان تاریخ انصراف .
2- حداقل حدود 20 روز بعد از انصراف اگر شانس بیاری و به شرط اینکه تو این حساب خاص ایران خود رو که مال بانک صادرات هم هست پول باشه
3- البته اگر ماشینی باشه که بازارش خوب باشه و صرف بکنه خود نمایندگی با قیمت توافقی حواله را به نام خودش میزنه و همون روز پول بهت میده
امیر: 1393/10/2120:44:57،
29
25
چه خوشگله
حسام: 1393/10/2122:00:48،
35
22
حداقل از پراید وانت خوشگلتره
هوتي: 1393/10/2207:49:09،
24
19
اصول ساخت وانت- ديفرانسيل عقب يا هردو(جلو و عقب)
شاسي جدا از بدنه كه تيرهاي بسيار قوي از جلو تا عقب كه بدنه كابين و باركش رو ي ان سوار ميشند.با موتور نسبتا قوي
رضا: 1393/10/2211:45:53،
31
23
ان عکسو از وقتی مدیر رنو فرانسه دیدهرفته بالای درخت لای شاخه ها قایم شده هرکی هم بهش نزدیک میشه جیغ میزنه.
مجید: 1394/1/2418:33:02،
16
33
سلام آقا رضا این محصول تولید خودشونه برای چی بره قایم بشه وانت که فقط نیسان نیست
آبتین میرشکار: 1393/10/2911:56:50،
19
10
اتفاقاً خوب شد که نام فورد رو بردید! به غیر از فورد، کمپانی هایی مثل شورلت، تویوتا، نیسان، میتسوبیشی و... (غیر از داچیا رومانی) هم وانت هایی با محور متحرک عقب (base) که یا چهارچرخ متحرک به صورت All wheel drive و یا 4 wheel drive یا حتی فقط rear wheel drive هستند. و این هم علتی داره که اتفاقاً از فهم شما به دوره! خدا رو شکر هم به دلیل مشکلات فرهنگی و هم به دلیل فقر مالی، هیچ دارنده ی وانتی به اندازه ی تعیین شده کارخانه بار با وانتش حمل نمیکنه که. حتی اگه بکنه دوست دارم واکنش این وانت L90 رو در هنگام بارش برف حتی با زنجیر چرخ در (مثلاً) گردنه های جاده هراز ببینم. به جای توهین، شما یه زره اطلاعات جمع کن که نیای مثال فورد بزنی!
افشین آقایی: 1394/1/2922:31:19،
32
29
من برج 12 یکیشوخریدم خداییش خیلیم عالیه وجالب
به تو چه: 1394/2/2713:36:14،
26
23
تو کرمانشاه یک دانه است و خیلی زیبا و بی سر و صداست امیدوارم کامیون پراید و تندرکامیون و 405کامیون هم بیاد
همون قبلی: 1394/2/2713:45:02،
21
28
بچه ها کی حاضر 38 میلیون بده این ماشین ??? اونایی که پولش رو میدن لایک و اونایی که نمیدن لایک نکن قرمز رو بزنن
مشهدی: 1394/3/2011:04:32،
21
22
سلام به همه دوستان عزیز
خدایش این همه وانت تو دنیاست چه ایران میگرده این نوخالهاشو به تولید انبوه میرسونه
میخداد ثابت کنه ایرانی چقد با لیاقته
خدایشش خجالت بکشید.اه اه
بقول ما مشهدی
بیخیالرو یره
بهی: 1394/3/3018:55:47،
28
20
ال۹۰ جدای از شکل ظاهرش که اون هم سلیقه ای هستش , بین ماشینای تولید داخل ماشین واقعا خوبیه, وانت ال۹۰ به خاطر قیمت بالاش احتمالا طرف دار زیادی پیدا نمیکنه, ولی اگه بخوان همه سواری های تولید داخل وانت کنن ال۹۰ از همه بهتر جواب میده
سعید: 1394/4/2413:14:39،
18
19
فقط یه نکته تو ذهنم میاد ((((ال لگن))) ایناییم اینقدر ازش تعریف میکنند خودشون دارند کی به ماشت خودش میگه ترشه..
محمد: 1394/4/2922:23:07،
18
18
ما عده کثیری هستیم که خواهان تولید تندر 90 استیشن هستیم.
سورنا: 1394/7/2020:31:18،
12
14
اگر به نظرات خودتتون توجه کنید متوجه خواهید شد که همه بدونه نتیجه است.خواهشا .....................
سعید: 1394/7/2413:24:22،
14
10
فکر کنم تو وانت های بازار از همه خوشکل تر باشه
وانت پراید که هیچی
آریسان هم که توش جا نمیشی و شاگردت نصفش تو داشبورده به خاطر جای زاپاس
مزدا هم که کلا کاربریش فرق میکنه و باربری فقط
این هم وانته و هم سواری نرم و جای باز داره
من میخاستم ۱۵۱ بگیرم
بعد تحقیق رسیدم به آریسان
یه روز رفتم نمایندگی جفتشو داشت و تندر پیکاپ از آریسان خیلی سره
كيوان: 1394/8/101:02:28،
16
12
با توجه به اينكه تقريبا وانتهاي مختلفي در كشور ما عرضه ميشه ولي متاسفانه هنوز ما يك وانت تك كابيني كه دو دفرانسيل باشه مثل تويوتا كم داريم ، البته با قيمت معقول ، و اساساً چون وانت وسيله كار هست بيشتر و در معرض برخورد بيشتري با اشياء قرار داره مخصوصاً موقع بارگيري و تخله به نظرم اين وانت هايي كه جديداً دارن عرضه ميكنن از نظر طراحي بدنه هاي مناسبي براي اين كار ندارن و به شدت اسيب پذير هستن ، طراحي و پلت فرم بدنه وانت بايد يكمقدار خشن تر باشه ،، وانت پرايد يا آريسان و ال ٩٠ بيشتر حالت سواري دارن تا وانت و قطعاً طي چند سال بارگيري با اين ماشينها كلاً نابود ميشن مگه ،، به طور مثال شما اگه با اين ماشينها فلز ، مصالح يا ورقهاي ام دي اف حمل كنيد سريع به خرج ميوفتن ،،،
شهرام: 1394/12/315:03:54،
20
9
واقعا وانت پیکان هزار تا وانت ال 90 می ارزه چون زنجیر تایم داره نه تسمه تایم دار حالا ایران خودرو اگر لطف کنه همون وانت پیکان با کمی تغییرات و موتور کم مصرفتر و دارای زنجیر تایم نصب کنه رویش که پیکر مطهر یک وانت پیکان و سواری پیکان می ارزه به تمامی محصولات ایرانخودرو

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما