کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قدم زنی دلار در حوالی 3500 تومان


کد خبر : ۹۲۶۲یکشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴:۰۱۲۰۹۹ بازدید

با آغاز فعالیت بازار ارز در نخستین روز هفته، دلار برای ورود به کانال 3400 تومان تلاش کرد و انتظار فعالان بازار برای کاهش قیمت موجب افزایش ...

با آغاز فعالیت بازار ارز در نخستین روز هفته، دلار برای ورود به کانال 3400 تومان تلاش کرد و انتظار فعالان بازار برای کاهش قیمت موجب افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار شد. این اتفاق در حالی رخ داد که دلار در هفته‌های اخیر کمتر در محدوده 3400 تومان به ثبات رسیده و بر همین اساس بلافاصله پس از رسیدن به قیمت 3500 تومان روند صعودی پیدا کرد و خریداران در بازار افزایش پیدا کردند. در نهایت دلار پس از یک روز پرنوسان در سکوی 3515 تومان توقف کرد.

بهای شاخص بازار ارز در نخستین روز کاری هفته جدید با وجود نوسان در تمام طول روز، نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته تغییری نکرد. دلار روز شنبه در مقطعی تلاش کرد از مرز 3500 تومان به کانال پایین‌تر حرکت کند، اما این تلاش ناکام ماند تا قیمت نهایی روز شنبه همان 3515 تومان باشد؛ اما در این روز قیمت سکه با افزایش 4 هزار تومانی روبه‌رو شد و به 996 هزار تومان رسید، افزایشی که ناشی از خیز اونس در بازارهای جهانی بود.


 دلار در کانال اصلی

بازار ارز روز گذشته فعالیت خود را با قیمت 3500 تومان برای دلار شروع کرد. آغاز روز با قیمتی پایین‌تر از قیمت نهایی روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد که فعالان بازار که پنج‌شنبه نیز شاهد افت بهای دلار بودند، برای روز شنبه انتظارات کاهشی داشته‌اند. این خود نشان می‌دهد که برخی از حاضران بازار پیش‌بینی افت دلار به کانال 3400 تومان را داشته‌اند. این موضوع روز شنبه موجب شد عرضه در بازار افزایش و تقاضا برای خرید دلار کاهش یابد. بر همین اساس دلار در ساعات اولیه فعالیت بازار روند نزولی به خود گرفت و تا 3 هزار و 500 تومان نیز پایین آمد.

با رسیدن قیمت دلار به مرز بین دو کانال، امیدواری‌ها برای عبور شاخص بازار ارز از کانال بالاتر افزایش یافت، اما این اتفاق چنان که اشاره شد نیفتاد. روند بازار ارز در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که در شرایط کنونی کف قیمت دلار 3500 تومان است. فعالان بازار ارز نیز می‌گویند در هفته‌های اخیر هر گاه قیمت دلار از 3500 تومان کمتر شده، این ارز بلافاصله به کانال 3500 بازگشته است. گویا در شرایط فعلی حضور ماندگار دلار در کانال 3400 تومان دشوار شده است. دلار روز شنبه در شرایطی بازه نوسان 15 تومانی را تجربه کرد که در آغاز فعالیت بازار، سیر نزولی قیمت و امیدواری به افت به زیر مرز 3500 تومان، فروشندگان زیادی در بازار مشاهده می‌شد، اما با روندی که شرح آن رفت، بهای دلار از ظهر روز گذشته سیر صعودی به خود گرفت و همین موضوع به شمار خریداران افزود. اما عدم ناتوانی دلار در شکستن سطح حمایتی در مورد سطح مقاومتی نیز به چشم آمده است.

وضعیت بازار ارز در هفته‌های اخیر و روند حرکتی قیمت دلار نشان‌دهنده این موضوع است که دلار هیچ گاه به‌طور پایدار در کانال 3400 تومان باقی نمانده، اما از آن سو توان رفتن به کانال 3600 را نیز نداشته است. دلار زمانی که به کانال 3600 تومان نزدیک شده بود نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن از این کانال قیمتی فاصله گرفت و به نوسان کاهشی در کانال 3500 تومان بازگشت. با توجه به حبس بازه‌ای دلار میان دو سطح حمایتی و مقاومتی به نظر می‌رسد که عوامل روانی فعلا تاثیری بر روند بازار ندارند. دیگر خبر روز شنبه این بود که بانک مرکزی نرخ رسمی دلار را یک ریال در مقایسه با پنج‌شنبه هفته گذشته کاهش داد و 2 هزار و 729 تومان و سه ریال اعلام کرد. این در حالی است که قیمت رسمی دلار در هفته گذشته روند صعودی داشت.


 سکه تحت‌تاثیر اونس

روز شنبه بازار سکه آرامش بیشتری از بازار ارز داشت، اما قیمت نهایی سکه در این روز شاهد افزایش 4 هزار تومانی بود. سکه که در آخرین روز فعالیت بازار در هفته گذشته به قیمت 992 هزار تومان رسیده بود روز شنبه قیمت 996 هزار تومان را برای خود رقم زد.  سکه بهار آزادی روز گذشته در حالی به مرز قیمتی یک میلیون تومان نزدیک شد که هفته گذشته نوسان افزایشی 14 هزار تومانی را تجربه کرده بود. اونس طلا روز جمعه در بازارهای جهانی با افزایش قیمت روبه‌رو شد و این امر بازار داخلی را نیز تحت‌تاثیر قرار داد.

اونس طلا روز جمعه روی قیمت 1223 دلار بسته شده بود. فعالان بازار هم معتقدند افزایش بهای سکه در روز شنبه متاثر از افزایش قیمت جهانی طلا است؛ در‌صورتی‌که اونس در هفته جدید به رشد قیمتی ادامه دهد، گذشتن سکه از مرز یک میلیون تومان دور از ذهن نخواهد بود. 

 

57g3pqzswt2fnr9fjei4.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها