کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وام 50 میلیونی بافت‌های فرسوده


کد خبر : ۹۲۴۹شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲:۲۲۵۹۱۹ بازدید

پرداخت وام 50 میلیونی بافت‌های فرسوده از اول بهمن‌ ماه + جزئیات سهمیه 22 بانک

عملیات پرداخت وام 50 میلیون تومانی ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده از ابتدای بهمن ماه امسال در 22 بانک خصوصی و دولتی اجرایی می شود و گزارشها حاکی از این است که پیشنهاد دولت برای افرایش اعتبار اعطای وام بازسازی بافت فرسوده در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است.

طبق مصوبه هیات وزیران، دولت باید برای سال 93 و 94 جمعاً 600هزار فقره تسهیلات بافت فرسوده پرداخت کند به همین منظور آذر ماه امسال هیات دولت با پرداخت وام بازسازی بافت فرسوده به مبلغ 50 میلیون تومان و ودیعه مسکن 20 میلیون تومانی برای تهران و کلانشهرها، 40 میلیونی بازسازی بافت فرسوده و 15 میلیون تومانی ودیعه مسکن برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر و 30 میلیونی بازسازی بافت فرسوده و 10 میلیون تومانی ودیعه مسکن برای سایر شهرهای کشور موافقت کرد و این مصوبه را برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ابلاغ کرد.
 
بنابراین گزارش، این مصوبه در حالی ابلاغ شده است که وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در دولت یازدهم از مدتها قبل تلاش های خود را برای اجرایی شدن این مصوبه آغاز کرده بودند اما مشکلات مالی اعلام شده از سوی بانک مرکزی و ناتوانی بانک ها در پرداخت تسهیلات اجرای این مصوبه را بی نتیجه گذاشته بود.
 
در این مصوبه که برای اولین بار سقف وام ساخت و ساز از 30 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافته، بانک مرکزی 22 بانک عامل را انتخاب و دستورالعمل نحوه اعطای وام را تدوین کرد که البته این دستورالعمل یک بار دیگر مجددا اصلاح و به بانک‌های عامل ابلاغ شد. افزایش 700 میلیارد تومانی اعطای وام برای سال 94 گزارش خبرنگار فارس حاکی است حاکی است دولت مبلغ 1300 میلیارد تومان را در لایحه بودجه 94 برای اعطای وام بازسازی بافت فرسوده پیش‌بینی کرده بود، اما ظاهرا این رقم به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته که قرار است در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بررسی شود.
 
ابلاغ دستورالعمل اجرایی شدن وام 50 میلیونی از سوی آخوندی/تعیین سهمیه بانکها پس از تعیین سهمیه بانک ها از سوی بانک مرکزی گزارشها حاکی از این است که آخوندی وزیر راه و شهرسازی دستورالعمل اجرایی شدن این وام را به مدیران کل استان‌ها ابلاغ کرده است. بر اساس این گزارش،بیشترین سهمیه در پرداخت وام نوسازی بافت فرسوده مربوط به بانک اقتصاد نوین،کارآفرین ،بانک شهر و پاسارگاد با 30 هزار فقره است و کمترین سهمیه مربوط به پست بانک با یک هزار فقره وام است.
 
سهم بانک ملی 15 هزار، صادرات 14 هزار،تجارت 13 هزار، ملت 15 هزار، سپه 5 هزار، رفاه کارگران 5 هزار و پست بانک هم یک هزار عدد تسهیلات تعیین شده است. سهم بانک‌های اقتصاد نوین 30 هزار، کارآفرین30 هزار، پارسیان 10 هزار، سامان 20 هزار، پاسارگاد 30 هزار، گردشگری 10 هزار، سرمایه 5 هزارو سینا 10 هزار عدد تسهیلات نوسازی بافت فرسوده خواهد بود. سهم بانک شهر30 هزار فقره، سهم بانک دی 5 هزار، حکمت ایرانیان 10 هزار، ایران زمین 10 هزار، انصار 10 هزار، خاورمیانه 10 هزار و قوامین هم 12 هزار سهمیه احیای نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری را خواهند پرداخت.


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها