کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طرح تشدید تحریم ایران مجدداً در کنگره آمریکا


کد خبر : ۹۲۲۸جمعه، ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹:۱۷۴۰۲۹ بازدید

قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی گفتند به ارائه مجدد طرحی که هدف از آن اعمال تحریم‌های سختگیرانه‌تر علیه ایران است نزدیک‌تر شده‌اند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت : قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی که اکنون هم مجلس نمایندگان و هم سنا را در اختیار دارند روز پنجشنبه گفتند، به ارائه مجدد طرحی که هدف از آن اعمال تحریم‌های سختگیرانه‌تر علیه ایران است نزدیک‌تر شده‌اند.

سناتور مارک کیرک به خبرنگاران گفت، انتظار دارد کمیته بانکی سنا طی هفته‌های آینده به طرحی که به‌صورت مشترک توسط وی و سناتور دموکرات رابرت منندز نوشته شده، رأی بدهد. موضوع این طرح افزایش تحریم‌ها علیه ایران در صورت متزلزل شدن مذاکرات هسته‌ای است.

طرح پیشنهادی منندز ــ کیرک اولین بار در دسامبر 2013 ارائه شد، اما به‌دلیل اینکه سنا در اختیار هم‌حزبی‌های باراک اوباما قرار داشت، برای رأی‌گیری به صحن سنا راه نیافت. کاخ سفید تأکید کرده است که تصویب این طرح مذاکرات بین المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را به خطر خواهد انداخت.

آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین در سال 2013 به توافقی موقت با ایران برای تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای این کشور در مقابل کاهش برخی از تحریم‌های اقتصادی دست یافتند.

اما دو طرف نتوانستند تا ماه دسامبر گذشته به توافقی جامع در مورد برنامه هسته‌ای ایران دست یابند و ناگزیر شدند مذاکرات را برای بار دوم تا 7 ماه دیگر تمدید کنند. اکنون قانونگذاران آمریکایی خواهان سختگیری بیشتر اوباما در قبال ایران هستند.سناتور باب کروکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا گفت، وی در حال کار روی طرحی بوده است که به کنگره اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه اوباما بتواند هرگونه توافق نهایی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران را اجرا کند، وارد این قضیه شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها