کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رجیستر موبایل‌های وارداتی جدی شد


کد خبر : ۹۲۱۰چهارشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷:۱۵۶۶۹۳ بازدید

رجیستر کردن گوشی‌های همراه وارداتی با توجه به قاچاق 80 درصدی، بار دیگر در دستور کار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

اواخر آذر ماه سال جاری تصمیم جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای ساماندهی به وضعیت قاچاق در حوزه تلفن همراه و تبلت با این رویکرد که اطلاعات شناسایی موبایل‌های وارداتی در دو سازمان گمرک و تنظیم مقررات و ارتباطات رادویی (رگولاتوری) ثبت تا راه برای غیرقانونی‌ها تنگ شود، رونمایی شد.

البته چنین طرحی چند سال پیش برای جلوگیری از فعال شدن گوشی‌های قاچاق با رجیستر کردن گوشی‌های موبایل انجام اما بعد از مدتی متوقف شد. حال که برای بار دوم اجرای چنین طرحی در دستور کار قرار گرفت، ساماندهی فروشندگان موبایل در کشور و ارائه جواز برای آنها به عنوان پیش‌نیاز مطرح شد.

اکنون کمیته‌ای متشکل از اتحادیه‌های صفی فناوران رایانه، صوت-تصویر و تجهیزات مخابرات شکل گرفته تا صنف فروشندگان موبایل را ساماندهی کند؛ در حالیکه توقع می‌رفت بعد از اتمام چنین کاری دستور رجیستری صادر شود اما با دستور اجرای این طرح، شاهد فوریت آن هستیم.

در حال حاضر یک پنجم واردات 10 میلیونی گوشی‌های همراه از راه قانونی انجام می‌شود و مابقی قاچاق است.  بنابراین از این میزان نهایتا 2 میلیون گوشی وارداتی قانونی داریم.

لذا با حسابی سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که سالانه حدود 600 میلیارد تومان از درآمدهای دولت به واسطه قاچاق گوشی‌ها همراه از دست می‌رود.

اکنون بار دیگر علیرضا بیات معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه جنبه‌های فنی جلوگیری از قاچاق گوشی را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: رجیستر کردن گوشی‌ها یکی از مواردی است که دنبال می‌کنیم و مشغول مطالعه آن هستیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها