کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین جلسه رسمی دستمزد 94


کد خبر : ۹۱۹۸چهارشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶:۳۶۶۰۶۸ بازدید

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از طرح پیشنهاد توافق درباره سبد معیشت کارگران در نخستین جلسه رسمی دستمزد 94 خبر داد.

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از طرح پیشنهاد توافق درباره سبد معیشت کارگران در نخستین جلسه رسمی دستمزد 94 خبر داد.

علی خدایی درباره بررسی رقم دستمزد سال 94 در این جلسه گفت: راجع به عدد و رقم دستمزد و نحوه افزایش آن به طور مشخص بحثی به میان نیامد و موضوع به جلسات آتی شورای عالی کار موکول شد.

وی افزود: قبلا چندین جلسه ستاد مزد و شورای سه جانبه ملی برگزار شده بود ولی این نخستین جلسه دستمزد به صورت رسمی بود که با حضور نمایندگان دو گروه کارگری و کارفرمایی و معاونت روابط کار وزارتخانه تشکیل شد.

خدایی ادامه داد: طبق روال همه سالهای گذشته جلسات اول عمدتا به کلی گویی‌ها و بیان مشکلات دو طرف کارگری و کارفرمایی پرداخته شد و هر دو گروه درباره مشکلات خود پیشنهاداتی را مطرح کردند.

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور عمده ترین مشکلات گروه کارفرمایی در این جلسه را هزینه‌های بالای تولید و نبود ثبات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها عنوان و اظهار کرد: نمایندگان کارفرمایی بر ضرورت اختصاص یارانه‌ به بخش تولید تاکید داشتند.

وی همچنین پایین بودن دستمزد و نگرانی از تولید صنعتی با وضعیت کنونی را از مهمترین مشکلات جامعه کارگری ذکر کرد و افزود: موضوع سبد معیشت خانوارهای کارگری و مشکلات جاری کارگران در حوزه اشتغال و امنیت شغلی از موارد مورد نظر گروه کارگری در این جلسه بود.

به گفته خدایی در این جلسه پیشنهاد اجرایی خاصی مطرح نشد و دو گروه کارگری و کارفرمایی نسبت به مواضع یکدیگر اظهار نظر کردند و در نهایت مقرر شد تا در جلسات آتی شورای عالی کار جزیی‌تر به بحث دستمزد ورود شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها