کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اکنون بهترین فرصت برای خرید طلا است


کد خبر : ۹۱۹۳سه شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰:۴۶۷۴۴۵ بازدید

یک تاجر بازار طلای آمریکا تصریح کرد که یونان بار دیگر به تیتر نخست روزنامه های جهان تبدیل شده است و اکنون بهترین فرصت برای خرید طلا ...

یک تاجر بازار طلای آمریکا تصریح کرد که یونان بار دیگر به تیتر نخست روزنامه های جهان تبدیل شده است و اکنون بهترین فرصت برای خرید طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی ضمن اشاره به بحران مالی منطقه یورو در سال 2011 میلادی که منجر به افزایش شدید قیمت طلا به 1900 دلار در هر اونس شد افزود: شاید یونان نتواند تاثیر زیادی بر کل اقتصاد جهانی داشته باشد ولی انتخابات یونان که احتمالا منجر به خروج این کشور از منطقه یورو خواهد شد به همراه سیاست های محرک پولی جدید بانک مرکزی اروپا می تواند موجب افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت شود و به همین علت اکنون بهترین زمان ممکن برای خرید است.

ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین سطح خود در 9 سال اخیر رسیده است. انتخابات زودرس یونان قرار است 25 ژانویه برگزار شود و پیروزی چپگراها می تواند سرآغاز خروج آتن از منطقه یورو باشد.

دنیس گارتمن تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: به طور ساده می توان گفت علت ساختاری برای افزایش احتمالی قیمت طلا در کوتاه مدت کاهش ارزش یورو در برابر دلار خواهد بود.

وی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران اروپایی برای حفظ ارزش دارایی های خود مجبور به سرمایه گذاری در بازار طلا خواهند بود. شرایط اقتصادی منطقه یورو بسیار ضعیف تر از اقتصاد آمریکا است و شرایط سیاسی آمریکا نیز آرام تر از اروپا است.

گزارش سایت طلا حاکیست، افت شاخص سهام در بازارهای بورس فرانسه و آلمان نیز تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است. شاخص بورس آلمان با افت 1.17 درصدی و شاخص بورس فرانسه نیز با کاهش 1.37 درصدی روبرو شده است.

عامل مهم دیگر موثر بر روند قیمت طلا افزایش چشمگیر واردات طلای چین از هنگ کنگ طی ماه نوامبر است. چین طی ماه نوامبر بیش از 99 تن طلا از این کشور وارد کرده است که این بالاترین رکورد از فوریه به شمار می رود.

کامرز بانک آلمان نیز تاکید کرد که اکنون بهترین فرصت برای سرمایه گذاران است تا با استفاده از قیمت های پایین طلا اقدام به خرید کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها