کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریزش شاخص بورس تهران


کد خبر : ۹۱۸۷سه شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷:۳۰۲۸۱۲ بازدید

در پایان معاملات امروز , شاخص بورس با 761 واحد افت به 67.471 واحد رسید.

بورس تهران در ادامه افت قیمت نفت و تاثیر آن بر اقتصاد و سودآوری شرکتهای بورسی در سرازیری سقوط قرار گرفت و برای اولین بار در یکسال اخیر وارد کانال 67 هزار واحدی شد.

 ادامه ریزش شدید قیمت نفت و سایر قیمت های جهانی کالاها موجب ایجاد نگرانی‌های زیادی در بخش های مختلف اقتصاد به خصوص بازار سرمایه شده است به طوری که این عامل تاثیر گذار در کنار سایر ابهامات سیاسی و اقتصادی باعث شده است تا چشم انداز سودآوری در بورس تهران کاهش یافته و این بازار سرمایه‌گذاری به رکود عمیقی فرو رود.

بنابراین یک روز بعد از سالگرد تاریخی افت بورس،جو این بازار منفی تر از گذشته شد و روند کاهشی قیمت ها با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد تا جایی که بورس تهران سقوط آزاد قیمت ها را تجربه کرد و شاخص بورس با افت 761 واحدی به کانال 67 هزار و 471 واحد عقب نشینی کرد.

در افت امروز شاخص بورس، هلدینگ خلیج فارس بعد از شفاف سازی و اعلام تاثیر کاهش قیمت نفت بر شرکتهای زیرمجموعه خود بیشترین نقش را ایفا کرد و موجب افزایش ترس سهامداران و در نهایت منفی شدن سایر شرکتهای شد به طوری که بعد از تاثیر 243 واحدی این شرکت بر شاخص، شرکتهای ملی مس، مخابرات، بانک ملت، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی خارک، تاپیکو، ایران خودرو، سایپا، بانک‌های تجارت، سینا و پاسارگاد بیشترین نقش را در افت شاخص ایفا کردند.

در بازار امروز هلدینگ خلیج فارس، بانک سینا و گلوکوزان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شد و کمباین سازی و پتروشیمی خارک و همچنین هلدینگ خلیج فارس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص داد. همچنین در معاملات سه شنبه تالار شیشه ای در مجموعه 773 میلیون سهم به ارزش 267 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 305 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها