کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آسيا، سريع‌ترين اقتصاد سال 2015 است


کد خبر : ۹۱۷۹سه شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰:۰۴۳۳۹۴ بازدید

با وجود اما و اگرهاي زياد در مورد رشد اقتصاد جهان در سال جاري و نيز باتوجه به سقوط ارزش يورو در روزهاي اخير كه موجب نااميدي در ميان ...
آسيا، سريع‌ترين اقتصاد سال 2015 استآسيا، سريع‌ترين اقتصاد سال 2015 است

با وجود اما و اگرهاي زياد در مورد رشد اقتصاد جهان در سال جاري و نيز باتوجه به سقوط ارزش يورو در روزهاي اخير كه موجب نااميدي در ميان سرمايه‌گذاران نسبت به رشد اقتصادي منطقه يورو به‌عنوان سومين اقتصاد بزرگ جهان شده و تاثيري كه كندي رشدش مي‌تواند روي جريان رشد اقتصاد جهان بگذارد، اكونوميست در گزارشي اعلام كرده است كه در سال2015 اقتصاد جهان 2.9درصد رشد خواهد داشت.

به‌گزارش واحد اطلاعات اكونوميست، براي سال2014، برآورد شده بود كه توليد ناخالص داخلي جهان 2.5درصد افزايش يابد. از دلايل اصلي رشد اقتصاد جهان، كاهش در قيمت نفت است. به‌گزارش اكونوميست 10درصد كاهش در قيمت نفت مي‌تواند 2/0درصد به رشد توليد ناخالص داخلي كشورها كمك كند.

مطابق انتظار، امريكا بهترين عملكرد اقتصادي را در ميان اقتصادهاي ثروتمند جهان با سرعت رشد اقتصادي 3.3درصد در سال2015 خواهد داشت. براي اروپاي غربي، 1.7درصد و براي اروپاي شرقي يك‌درصد پيش‌بيني شده است. اما به هر حال اين جهان پيشرفته و ثروتمند با ضعف اقتصادي ژاپن و منطقه يورو و نيز رشد كند كشورهاي نوظهور عقب نگهداشته مي‌شود. اكونوميست براي ژاپن 9/0درصد رشد پيش‌بيني كرده است. اقتصاد چين در سال2015، فقط 7درصد رشد خواهد يافت.

اما اگر ژاپن را از آسيا جدا كنيم، اين قاره و استراليا سريع‌ترين رشد اقتصادي را در سال2015 در جهان خواهند داشت. براي اين منطقه نرخ رشد اقتصادي 5.7درصد پيش‌بيني شده است.

اين درحالي است كه برخي از كشورهاي اين منطقه كه داراي نفت هستند قطعا از ناحيه كاهش قيمت نفت متضرر خواهند شد، با اين‌همه رشد اقتصاد هند به‌دليل ابتكارات نخست‌وزير جديد، از عوامل مقوم رشد اقتصادي آسيا خواهد بود.

همچنين درحالي كه براي خاورميانه و شمال افريقا نرخ رشد اقتصادي 3.5درصد پيش‌بيني شده است، به‌نظر مي‌رسد افريقاي زير صحرا سال خوب ديگري را با نرخ رشد اقتصادي 4.5درصد در پيش رو خواهد داشت. امريكاي جنوبي هم رشد اقتصادي 2.2درصد را تجربه خواهدكرد.

در نموداري كه اين مجله منتشر كرده است، از حيث توليد ناخالص داخلي گينه‌نو پاپوا، بهترين عملكرد را در سال2015 خواهد داشت چنانكه پيش‌بيني شده كه توليد ناخالص داخلي اين كشور حدود 15درصد رشد تجربه كند كه دو برابر رشد توليد ناخالص داخلي كشورهاي ديگر است. پس از گينه‌نو، تركمنستان و كنگو قرار دارند كه پيش‌بيني شده است هر يك به ترتيب 9 و 8درصد افزايش در توليد ناخالص داخلي داشته باشند.

در آن سو، بدترين عملكرد در توليد ناخالص داخلي را سيرالئون خواهد داشت با منفي 4درصد كاهش در توليد ناخالص داخلي كه يكي از دلايل آن شيوع ابولا در اين كشور است كه بسياري از منابع اين كشور را در سال2014 بلعيد و به اقتصاد اين كشور آسيب جدي رساند. كرواسي و صربستان از ديگر كشورهايي هستند كه با صفردرصد رشد عملكرد خوبي در اين زمينه نخواهند داشت. از ميان اقتصادهاي بزرگ، پيش‌بيني مي‌شود كه روسيه به‌دليل تحريم‌هاي اقتصادي غرب و نيز تنزل قيمت نفت يكي از بدترين سال‌هاي خود را تجربه كند. اكونوميست براي روسيه پيش‌بيني كرده است كه توليد ناخالص داخلي اين كشور به منفي 3درصد كاهش يابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها