کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فولاد مبارکه اصفهان آب کارون را قورت داد !


کد خبر : ۹۱۵۱دوشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶:۵۶۵۷۸۵ بازدید

ادعایی که نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، چندی پیش از کشف یک تونل جدید در سرشاخه کارون داشته مانند این است که این تونل ...

ادعایی که نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، چندی پیش از کشف یک تونل جدید در سرشاخه کارون داشته مانند این است که این تونل یک‌مرتبه کشف شده و هرچه آب در رودخانه کارون بوده را یک‌مرتبه به سمت فولاد مبارکه سوق داده تا اصفهانی را که خود همیشه محل ارتزاق آب برای دیگر هم‌استانی‌های خود بوده، به اتهامی جدید نسبت دهد.

موسوی، نماینده مردم خوزستان حتی مدیرکل آب و برق استان را از وجود چنین تونلی بی‌اطلاع دانسته و معتقد است این هم نوعی قاچاق آب است.این در حالی است که دبیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه اصفهان درخصوص این ادعا، اظهار کرد: فولاد مبارکه به‌طور رسمی در نزدیکی منطقه صفاییه شهرستان مبارکه آبگیری دارد و از این طریق آب مورد نیاز خود را از زاینده‌رود برداشت می‌کند و هیچ منبع، تونل، لوله و چاهی برای تامین آب فولاد مبارکه وجود ندارد.

مهدی تولاییان بیان کرد: فولاد مبارکه قراردادی با شرکت آب منطقه‌ای مبنی‌بر برداشت سالانه ٤٠میلیون‌مترمکعب آب از زاینده‌رود دارد که تاکنون این مجموعه، این میزان آب را برداشت نکرده است.وی ادعای نماینده مردم اهواز را عجیب دانست و گفت: شاید نماینده اهواز اطلاعات و دلایلی نسبت به تونلی که ادعا کرده، دارد که می‌تواند برای اثبات ادعایش آن را به کارشناسان و خبرنگاران نشان دهند.

سخنگوی کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان نیازمند هر ادعایی را نیز به اثبات دانست و اضافه کرد: اگر تونلی وجود دارد که آب را به منطقه‌ای می‌برد باید با روشی علمی این ادعا اثبات شود تا یافته معتبر باشد.محمد کوشافر تاکید کرد: اگر شخصی مدعی شود دریچه تونلی را در منطقه‌ای دیده و در همان زمان اعلام کند خروجی تونل در منطقه‌ای خاص است، از نظر علمی قابل‌قبول نبوده و مورد تردید است.

سخنگوی کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: با این حال هرگونه یافته و مستند علمی درخصوص ادعای نماینده مردم اهواز می‌تواند بررسی شود.

یک مقام‌مسوول در شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز در خصوص تکذیب این مطلب، بیان کرد: احداث تونل به‌گونه‌ای نیست که شخصی بعد از سال‌ها آن را کشف کند و عجیب است چنین ادعایی از سوی یک‌نماینده مجلس مطرح شده است. وی تاکید کرد: متاسفانه بیان این ادعا از سوی یک‌نماینده مجلس جای تاسف دارد، چراکه از لحاظ علمی و کارشناسی امکان حفر تونل به‌طور مخفیانه در منطقه‌ای کوهستانی تا فولاد مبارکه وجود ندارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار نیز درخصوص ادعای نماینده مردم اهواز مبنی‌بر کشف تونل جدید که از سرشاخه‌های کارون به شرکت فولاد مبارکه آبرسانی می‌کند، گفت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته این ادعا کذب محض است و بعد از صحبت‌ با نماینده اهواز، در صورتی که قانع نشوم در صحن علنی مجلس این موضوع را مطرح خواهم کرد. همچنین نسبت به این ادعا به شورای نظارت بر نمایندگان در مجلس شکایت خواهم کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی افزود: امکان احداث تونل از سرشاخه‌های کارون در مسافت ١٠٠تا ١٥٠کیلومتر تا فولاد مبارکه اصفهان وجود ندارد. وی با بیان اینکه امکان آبرسانی با تانکر به فولاد مبارکه نیز وجود ندارد، تصریح کرد: به جرات می‌گویم نمی‌توان در منطقه کوهستانی و دور از چشم مسوولان از طریق سرشاخه‌های کارون با لوله، آب را به فولاد مبارکه منتقل کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها