کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اظهارات ضد و نقیض مسئولان مربوطه درباره واردات برنج


کد خبر : ۹۱۴۶یکشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰:۱۷۳۰۶۵ بازدید

در حالی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس امروز اعلام کرد، امسال حتی یک کیلو برنج وارد نکردیم، که آمار گمرک نشان می دهد، در ...

در حالی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس امروز اعلام کرد، امسال حتی یک کیلو برنج وارد نکردیم، که آمار گمرک نشان می دهد، در 9 ماهه امسال 911 هزار تن برنج وارد کشور شده است.


اظهارات قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس :

خلیل آقایی امروز گفت: در دوسال گذشته در بسیاری از محصولات واردکننده بودیم و حتی در استان مازندران هم واردات برنج داشتیم که به ضرر کشاورزان و شالیکارن بود اما از ابتدای سالجاری تاکنون حتی یک کیلوگرم برنج هم وارد نکردیم.

وی گفت: هم اکنون نه تنها تعرفه واردات برنج را تا 40 درصد افزایش دادیم حتی ثبت سفارش هم با این درصد بالا پذیرفته نمی شود و این به معنی برداشتن گام اول حمایت از تولید است.وی با بیان اینکه باید فرهنگ تولید را در جامعه همگانی کنیم؛ افزود: همه مسئولان نظام مدیون و بدهکار مردم به خصوص کشاورزان و تولید کنندگان هستند.قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس بیان داشت: تنها راه توسعه پایدار و همه جانبه کشور استمرار و توسعه تولید است و باید سیرتکاملی را طی کند.

وی بیان داشت: امنیت غذایی در گرو گسترش تولید است و زمانی می توانیم به استمرار و توسعه تولید امیدوار باشیم که برای کشاورزان از لحاظ اقتصادی به صرفه باشد.آقایی در ادامه بیان کرد:سیاست دولت براین است که تولید کنندگان ما به لحاظ درآمد و رفاه اجتماعی در سطح بالایی قرار گیرند.

آمار گمرک :

گزارش رسمی گمرک نشان می دهد، در 9 ماهه امسال 911 هزار تن برنج به ارزش یک میلیون و 119 هزار دلار وارد کشور شده که به لحاظ وزنی 39 درصد و ارزش 36 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

در عین حال قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون واردات برنج به کشور به طور کامل قطع شد.

خلیل آقایی امروز گفت: در دوسال گذشته در بسیاری از محصولات واردکننده بودیم و حتی در استان مازندران هم واردات برنج داشتیم که به ضرر کشاورزان و شالیکارن بود اما از ابتدای سالجاری تاکنون حتی یک کیلوگرم برنج هم وارد نکردیم.


7m5yvllfmsitbbqyg6dk.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها