کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرفروش ترین‌های بازار موبایل


کد خبر : ۹۱۴۳یکشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴:۳۱۱۱۶۳۶ بازدید

آغاز فصل زمستان همزمان با آغاز سال نو میلادی و نیز نوسانات نرخ ارز از جمله اتفاقاتی است که می‌‌توانست در نرخ گوشیهای موبایل تاثیرگذار ...

آغاز فصل زمستان همزمان با آغاز سال نو میلادی و نیز نوسانات نرخ ارز از جمله اتفاقاتی است که می‌‌توانست در نرخ گوشیهای موبایل تاثیرگذار باشد اما با این حال قیمت گوشی در بازار تقریبا ثابت اعلام می شود.

آغاز فصل زمستان همزمان با آغاز سال نو میلادی، حاشیه های تخریب دو طبقه از بزرگترین مرکز خرید و فروش گوشی موبایل در کشور و نیز نوسانات نرخ ارز از جمله مهمترین اتفاقاتی است که در هفته اخیر می توانست به صورت مستقیم در نرخ گوشی های موبایل تاثیرگذار باشد اما با این حال قیمت گوشی در بازارهای پایتخت تقریبا ثابت اعلام شده است.همزمان با آغاز سال نو میلادی و با وجودی که انتظار می رفت قیمت گوشی های موبایل با تغییر همراه شود شواهد از بازار آرام گوشی موبایل در کشور حکایت دارد و برغم افزایش نرخ کالاهای کامپیوتری، بازار گوشی موبایل در ثبات به سر می برد و دوستداران تکنولوژی موبایل، به دنبال جدیدترین های این فناوری هستند.

در یک هفته اخیر تخریب طبقات 7 و منفی 3 بازار علاء الدین تهران توسط شهرداری تهران، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش گوشی موبایل در کشور از جمله اتفاقات مهم بود که به نظر می رسید می تواند در نرخ گوشی های موبایل تاثیرگذار باشد اما اینطور نبود و فعالان بازار می گویند: تخریب این دو طبقه از بازار علاء الدین به دلیل آنکه مربوط به عمده فروشان بازار و انبار این فعالان بوده، تغییری در خرید و فروش و اوضاع این مرکز نداشته است.در هفته اخیر، بازار گوشی در ایران از نظر قیمت روند ثابتی داشته و مطابق با بازارهای جهانی برندهای اپل، سامسونگ و هوواوی در صدر فروش قرار دارند.

به نحوی که چهار مدل آیفون 6 و 5s ، سامسونگ s5 و هوواوی G750 در صدر پرفروش های بازار جای دارند و کاربران ایرانی کارایی بالای این گوشی ها را دلیلی بر انتخاب این مدلها می دانند.


جدیدترین مدل آیفون در صدر پرفروش های اپل

آیفون 6 کمپانی اپل که با ابعادی بزرگتر از آیفون 5S طراحی و به بازار عرضه شده در صدر پرفروش های این برند قرار دارد و مدل 16 گیگابایتی آن با قیمتی حدود 2 میلیون و 780 هزار تومان خوب می فروشد.این مدل دارای صفحه نمایشی 4.7 اینچی است که با محصولات قبلی این کمپانی که حداکثر سایز 4 اینچی داشتند از نظر طراحی تاحدودی متفاوت است؛ آیفون قدکشیده اپل از نظر طراحی تفاوت دیگری نیز با مدلهای قبلی این برند دارد و به نوعی نازک تر است؛ این گوشی یک سیم کارته دارای وزن 129 گرم است و از پردازنده Apple A8 Chipset Dual-Core 64-bit CPU بهره می برد و دارای صفحه نمایش رنگی لمسی IPS LCD است.

این مدل از شبکه های ارتباطی 3G - 4G - GPRS و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC - بلوتوث پشتیبانی می کند و دوربین این گوشی 8.0 مگاپیکسلی است و از قابلیت فوکوس اتوماتیک، فلاش و دوربین مکالمه ویدئویی برخوردار است. دوربین جلوی این گوشی اچ دی است و دارای سیستم عامل Apple iOS 8 است و امکان نمایش فایلهای PDF را دارد. از جمله امکانات دیگر این گوشی می توان به حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش هنگامی که کاربر گوشی را به گوش خود نزدیک می‌کند (Proximity Sensor)، حسگر شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری ( Accelerometer Sensor For UI Auto-Rotate) و سنسور اثر انگشت بر روی کلید Home اشاره کرد.


mfij1wllgqgx874ohecu.jpg

 

آیفون 5S همچنان محبوب

با وجود عرضه جدیدترین محصول کمپانی اپل - آیفون 6 - مدل قدیمی تر این کمپانی همچنان محبوبیت خاص خود را دارد و از سوی خریداران گوشی با استقبال خوبی مواجه است.آیفون 5S که پیش بینی می شد پس از ورود آیفون 6 با کاهش قیمت مواجه شود هم اکنون با قیمت 2 میلیون و 100 هزار تومان فروش می رود و کاهش قیمت نداشته است.حتی با وجودی که این مدل با قیمت بالایی نسبت به آیفون 6 عرضه می شود با این حال از استقبال خوبی برخوردار است و در جدول پرفروش های این بازار دیده می شود.

قطر این گوشی تنها 7.6 میلی‌متر و وزن آن 112 گرم بوده و جنس بدنه آن نیز مانند تمامی محصولات ساخت اپل از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.صفحه نمایش 4 اینچی با رزولوشن 1136×640 پیکسل، دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 وبا قدرت پردازش بالاتر و کیفیت فیلم برداری از دیگر ویژگیهای این گوشی است.پشتیبانی این گوشی از نسل چهارم شبکه های پرسرعت - 4G LTE - با حداکثر سرعت 100Mbps و همچنین شبکه های HSPA+ ، DC-HSDPA و Wi-Fi حداکثر لذت مرورگری اینترنت با بالاترین سرعت را برای کاربران به ارمغان می آورد.مدل 16 گیگابایتی آیفون 5S حدود 2 میلیون و 100 هزار تومان و مدل 32 گیگابایتی آن حدود 2 میلیون و 350 هزار تومان قیمت دارد و خوب به فروش می رود.


27gaso0xj4g4za4i5ik.jpg



گوشی کره ای در جمع محبوبترین ها

به گزارش مهر، مدل گلکسی S5 کمپانی کره ای سامسونگ که در جمع پرفروشهای بازار جای گرفته حدود یک میلیون و 700 هزار تومان قیمت داده می شود.

این گوشی از یک صفحه ‌نمایش 5.1 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1920 در 1080 بهره می‌برد؛ این گوشی در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است و مبتنی بر سیستم عامل اندروید 4.4 است و از صفحه‌نمایشی بزرگتر نسبت به مدل قبلی خود بهره می برد. گلکسی اس 5 از یک پردازنده چهارهسته‌ای Snapdragon 800 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز، دو گیگابایت رم، NFC، پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE، بلوتوث 4.0، حافظه داخلی 16 یا 32 گیگابایت که از طریق کارت حافظه قابل ارتقا تا 128 گیگابایت است پشتیبانی می کند و دارای دوربین 16 مگاپیکسلی و امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K است. دوربین جدید این دستگاه همچنین از عملکرد تصویر آهسته بهره می‌برد؛ همچنین دوربین گلکسی S5، قابلیت‌ تغییر و تنظیم فوکوس پس از ثبت تصویر را دارد.

این گوشی از اسکنر اثر انگشت و نیز حسگر ضربان قلب بهره می برد که از جمله ویژگیهای جدید سخت افزاری این گوشی است و نشان از تمرکز این کمپانی کره ای بر روی سلامت و تناسب اندام دارد؛ حسگر ضربان تعبیه شده در این گوشی، تپش قلب کاربر را اندازه‌گیری کرده و داده‌های مربوطه را به برنامه S Health 3.0 که اپلیکیشن کنترل سلامت سامسونگ است ارسال می‌کند. این اپلیکیشن در حال حاضر توانایی محاسبه قدم‌های برداشته شده و نیز میزان کالری سوزانده شده را نیز دارا است.ویژگی مهم دیگر گلکسی اس 5، استفاده از سنسور شناسایی اثر انگشت در این دستگاه است. این سنسور توانایی ثبت سه اثر انگشت گوناگون را دارد و فرآیند ثبت از طریق انجام هشت بار کشیدن انگشت انجام می‌پذیرد؛ از این قابلیت می توان برای شناسایی و باز کردن دستگاه بهره برد اما قابلیت مهم آن تایید پرداختهای اینترنتی است به نحوی که با استفاده از این اسکنر کاربر می تواند تاییدیه لازم را برای خرید اینترنتی بدهد.


l2ic6v805d4q63eoy0u.jpg



برند چینی در جمع پرفروش ها 

در جمع پرفروش ترین گوشی های بازار در هفته نخست زمستان 93 مدل G750 کمپانی چینی هوواوی نیز دیده می شود؛ این مدل دو سیم کارته در وزن 162 گرم است که حدود 800 هزار تومان قیمت دارد و از پردازنده  Mediatek MT6592 Chipset Octa-core CPU و صفحه نمایش 5.5 اینچ با رزولوشن 1280x720 و تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ بهره می برد.

این گوشی دارای حافظه داخلی 8192 مگابایت، حافظه رم 2048 مگابایت و قابلیت نصب کارت حافظه از نوعMicro SD است و شبکه های ارتباطی 3G - GPRS را پشتیبانی می کند و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث را دارد.دوربین 13 مگاپیکسلی، فوکوس اتوماتیک، فلاش و دوربین مکالمه ویدئویی و سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean ، پشتیبانی از جاوا و نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس و PDF جمله دیگر ویژگیهای این گوشی کمپانی هوواوی است.
 

hgo34c8yhre2t9m1qa.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها