کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

5 پیش بینی مهم از وضعیت اقتصادی آمریکا در سال 2015


کد خبر : ۹۰۹۶جمعه، ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳:۲۰۳۴۸۶ بازدید

در حالی که اوضاع اقتصادی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا داشته باشد به بررسی 5 پیش بینی مهم از وضعیت اقتصادی این کشور در سال 2015 می پردازیم.
5 پیش بینی مهم از وضعیت اقتصادی آمریکا در سال 2015 5 پیش بینی مهم از وضعیت اقتصادی آمریکا در سال 2015

نخستین پیش بینی در خصوص اوضاع اقتصادی آمریکا این است که رشد اقتصادی این کشور در سال 2015 میلادی برای نخستین بار در 10 سال گذشته به بیش از 3 درصد خواهد رسید.

آمریکا در سال 2014 بیش از 3 میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این بالاترین رقم از سال 1999 میلادی است. به نظر می رسد که این روند در سال 2015 نیز ادامه خواهد یافت و تاثیر مثبتی بر وضعیت هزینه های مصرفی خواهد داشت. افزایش مصرف بخش خصوصی نیز در نهایت به نفع رشد و رونق اقتصادی این کشور خواهد بود. بی شک افزایش رشد اقتصادی آمریکا تاثیر مثبتی بر ارزش دلار داشته و موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد.

این گزارش می افزاید، برخی کارشناسان بر این باورند که دو سال آینده شاهد بهترین عملکرد اقتصادی آمریکا در ده سال گذشته خواهیم بود. مهمترین تهدید برای دستیابی به رشد اقتصادی 3 درصدی نیز افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو خواهد بود.

دومین پیش بینی افزایش سطح دستمزدها پس از سالها تثبیت خواهد بود. سطح دستمزدها در آمریکا در 4 سال گذشته تقریبا ثابت بوده و به نظر می رسد دستمزدها در سال 2015 میلادی با افزایش روبرو شود. افزایش تقاضای کل در اقتصاد آمریکا موجب رشد تولید و در نتیجه افزایش سطح دستمزدها خواهد شد.

سومین پیش بینی کاهش واقعی نرخ بیکاری در آمریکا خواهد بود. نرخ بیکاری آمریکا در سه سال گذشته روندی نزولی داشته و از 8.6 درصد به کمتر از 5.8 درصد رسیده است ولی هنوز کمتر کسی اعتقاد دارد که وضعیت بازار کار و اشتغال آمریکا سالم است. 

گزارشها حاکیست، حدود 18 میلیون آمریکایی به دنبال شغل های تمام وقت هستند ولی نمی توانند چنین شغلی را پیدا کنند. برخی اقتصاددانان بر این باورند که نرخ بیکاری در آمریکا در سال 2015 میلادی از نظر اعداد و ارقام کاهش چندانی نخواهد داشت ولی مردم کاهش نرخ بیکاری را به طور واقعی حس خواهند کرد.

پیش بینی می شود نرخ بیکاری آمریکا تا پایان امسال به 5 تا 5.5 درصد برسد.
چهارمین پیش بینی این است که با توجه به کاهش قیمت جهانی انرژی نرخ تورم آمریکا نیز با کاهش روبرو خواهد شد. قیمت نفت از 100 دلار در هر بشکه در تابستان گذشته به 50 دلار در پایان سال 2014 رسیده است. بی شک کاهش قیمت نفت و افت نرخ تورم تاثیر زیادی بر افزایش هزینه های مصرفی خواهد داشت.

پنجمین پیش بینی نیز این است که عملکرد اقتصاد آمریکا بهتر از سایر قدرت های اقتصادی جهان خواهد بود. در واقع کاهش رشد اقتصادی سایر مناطق جهان ضرری به اقتصاد آمریکا نخواهد زد. شاید این مساله موجب کاهش صادرات آمریکا شود ولی از سوی دیگر کاهش هزینه واردات انرژی به نفع اقتصاد آمریکا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها