کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لیست قیمت جدید از آپارتمان‌های تهران


کد خبر : ۹۰۶۶پنجشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲:۵۴۴۶۱۹ بازدید

احداث و عرضه مسکن استیجاری کارگری با هدف، تامین مسکن مستمری‌‌بگیران و کارگران شاغل زیر پوشش صندوق‌های تامین اجتماعی، اعطای وام‌های نوسازی ...

از میان 2 ميليون و 500 هزار خانوار کم‌درآمد فاقد مسکن ملکی، بیش از 980 هزار خانوار زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند. 

نزدیک به 250 هزار خانوار زیر پوشش سایر نهادهای بیمه و بازنشستگی هستند. 400 هزار خانوار زیر پوشش نهادها و بنیادهای حمایتی هستند و 892 هزار خانوار زیر پوشش هیچ‌گونه نهاد بیمه‌ای و حمایتی نیستند، در صورتی که نرخ رشد درآمد خانوارها یکسان فرض شود و رشد، الگویی عدالت‌گونه داشته باشد و درآمد خانوارها نیز به طور متوسط 5.2 درصد در سال رشد یابد، آن‌گاه در گزینه پایه رشد اقتصادی هر سال 64 هزار خانوار بر تعداد خانوارهای کم‌درآمد اضافه خواهد شد. 
دنياي‌اقتصاد - در طرح جامع مسکن برای مسکن‌دار شدن خانوار‌های کم‌درآمد برنامه‌های ویژه‌ای تدوین شده است  از جمله  تشکیل صندوق ضمانت دریافت تسهیلات بانکی؛ هدف از تشكیل این صندوق، فراهم آوردن امكان عرضه وام‌های مسكن ارزان و بلندمدت برای ساخت یا خرید مسكن جدید و ساكنان كم‌‌درآمد سكونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده برای ساخت، خرید، نوسازی و بهسازی و اجاره مسكن از طریق نظام بانكی است. ایجاد نهاد برنامه‌ریزی مسکن اجتماعی از دیگر برنامه‌هایی است که در طرح جامع برای مسکن خانوارهای کم‌درآمد پیش‌بینی شده است. هدف از ایجاد اين نهاد، پوشش گروه‌های کم‌درآمدی که امکان خرید مسکن ملکی را ندارند به‌طور عام و گروه‌های کم‌درآمد نیازمند حمایت اجتماعی به طور خاص است.

تشکیل بانک اطلاعاتی از برنامه‌‌های حمایتی و یارانه‌ای در بخش مسکن از جمله راهکارهایی است که در طرح جامع مسکن برای مسکن کم‌درآمد‌ها پیش‌بینی شده است. هدف این برنامه ایجاد فضای شفاف اطلاعاتی و کاهش هزینه‌های مدیریتی نظام یارانه‌ها در راستای بهینه‌‌سازی فرآیند تصمیم‌گیری است، همچنین  تامین مسکن کارگران شاغل و مستمری‌بگیر زیرپوشش صندوق‌های تامین اجتماعی از دیگر برنامه‌های این طرح است. 

احداث و عرضه مسکن استیجاری کارگری با هدف، تامین مسکن مستمری‌‌بگیران و کارگران شاغل زیر پوشش صندوق‌های تامین اجتماعی، اعطای وام‌های نوسازی مشروط به اجاره‌داری در بافت‌های فرسوده شهری باهدف تامین مسکن  دهک‌های درآمدی 2 تا 5 و راه‌اندازی نهادهای محلی بهسازی و ارتقای تدریجی مسکن با هدف ساماندهی خانوارهای ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی از دیگر پیش‌بینی‌هایی است که برای مسکن‌دار شدن خانواده‌های کم‌درآمد پیش‌بینی شده است. 

همچنين احداث و عرضه مسکن اجاره‌ای توسط بخش خصوصی که  تامین مسکن دهک‌های درآمدی 3 تا 6 را پوشش می‌دهد و اعطای وام ودیعه مسکن اجاره‌ای به خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی و احداث و عرضه مسکن اجاره‌ای (با زیربنای کمتر از 75 مترمربع و متوسط 65 متر مربع)  دیگر برنامه‌ریزی‌هایی است که طرح جامع مسکن به آن توجه کرده است.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها