کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نفت برنت کمتر از 58 دلار شد


کد خبر : ۹۰۶۱چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴:۰۸۲۵۲۰ بازدید

بهای نفت در بازارهای جهانی به دلیل فشار کاهش تقاضا و اشباع عرضه ناشی از افزایش تولید نفت آمریکا و مخالفت اوپک با کاهش تولید ...

بهای نفت در بازارهای جهانی به دلیل فشار کاهش تقاضا و اشباع عرضه ناشی از افزایش تولید نفت آمریکا و مخالفت اوپک با کاهش تولید به کمتر از 58 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

 نفت برنت در سال 2014  میلادی به دلیل نبود تقاضا افزایش تولید آمریکا و تصمیم اوپک مبنی بر تثبیت تولید نفت خود 49.5 درصد کاهش یافته است. قیمت‌ها امروز چهارشنبه پس از انتشار یک نظرسنجی مبنی بر ضعیف شدن کارخانه‌های چین برای اولین بار در هفت ماه اخیر که یک نشانه مبنی بر ضعف تقاضای نفت در این کشور است تحت فشار بیشتری قرار گرفت.

تونی ماچک تحلیلگر نفتی در لندن گفت: امروز آخرین روز بازار نفت در سال 2014 میلادی را گذراندیم و نفت برنت در مسیر نزولی تازه‌ای قرار گرفت. هیچ دلیلی مبنی بر ادامه نیافتن این روند نزولی وجود ندارد. نفت برنت امروز چهارشنبه با یک دلار و 91 سنت کاهش 57 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید و نفت سبک آمریکا با یک دلار و 11 سنت کاهش 54 دلار و 12 سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت برنت در سال جاری بیشترین کاهش سالانه را از سال 2008 تاکنون تجربه کرد.

در آن سال تقاضای نفت در واکنش بحران مالی جهانی کاهش یافته بود. این درحالی است که قیمت ها د رنهایت پس از تصمیم اوپک مبنی بر کاهش تولید مجددا افزایش یافت. اما سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک در آخرین نشست خود در 27 نوامبر با کاهش تولید برای افزایش قیمت‌ها مخالفت کرد تا از سهم بازار خود در برابر نفت شیل آمریکا و دیگر رقبای خارج از اوپک مقابله کند.

این درحالی است که پیش بینی‌های خود اوپک نشان می دهد که بازار در سال 2015 با مازاد عرضه مواجه خواهد بود. دولت آمریکا در نهایت تسلیم ماهها فشار فزاینده شرکت‌های نفتی برای رفع ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت خام این کشور شد و دو اقدام مورد نظر برای آزادسازی صادرات نفت آمریکا به بازارهای جهانی را انجام داد.

با آزادی سازی صادرات نفت آمریکا جبهه تازه‌ای در نبرد جهانی بر سر سهم بازار نفت گشوده می‌شود و تقریبا روزانه یک میلیون بشکه نفت سبک این کشور روانه بازارهای غربی خواهد شد که این امر میتواند به اشباع بیشتر بازار و کاهش بیشتر قیمت نفت بینجامد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها