کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین قسط توافق سوم آذر به حساب بانک مرکزی واریز شد


کد خبر : ۹۰۴۳چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵:۲۳۱۶۲۳ بازدید

اولین قسط 490 میلیون دلاری از مرحله سوم آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران به حساب بانک مرکزی در عمان واریز شد.

براساس توافق ایران و گروه 1+ 5 ، مبلغ 490 میلیون دلار از منابع بانک مرکزی در کره‌جنوبی به حساب این بانک در کشور عمان انتقال یافت.

گفتنی است براساس توافق‌های به عمل آمده مقرر شده است تا 10 تیر سال آینده 4.9میلیارد دلار از سرمایه‌های ایران در بانک‌های خارجی در قالب اقساط 490 میلیون دلاری آزاد و منتقل ‌شود.

پیش از این ولی‌الله سیف در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی پرسید: "طبق مذاکرات گروه 1+5 در سوم آذرماه بنا شد که هر ماه 700 میلیون دلار از پولهای بلوکه شده ایران در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد، با توجه به گذشت بیش از یک ماه از این مذاکرات آیا این توافق عملی شده است؟" اظهار داشت: این کار در شرف هماهنگی و واریز است و بنا به‌دلیل خاصی بانک مرکزی ترجیح داده است که این پول با یک هفته تأخیر دریافت شود.
وی در توضیح علت تأخیر در دریافت 700 میلیون دلار اول طبق آخرین توافق ژنو گفت: به‌خاطر برخی تبدیلات ارزی که به‌نفع بانک مرکزی است تصمیم گرفتیم این پول با تأخیر یک‌هفته‌ای واریز شود.
رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: روال دریافت 700 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران به‌صورت ماهانه درحال انجام است و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش تسنیم، در حالی طبق توافق باید ماهانه 700 میلیون دلار پرداخت می شد که ظاهرا توافق شده مبلغ 4.9 میلیارد دلار در 10 قسط تا ده تیر و هر قسط 490 میلیون دلار پرداخت شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها