کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چاپ طرح جدید 50 هزار تومانی


کد خبر : ۸۹۷۵یکشنبه، ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵:۲۸۹۳۶۳ بازدید

رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک با بیان اینکه ایران چک حدود 50 درصد ریالی ترکیب پولی کشور را تشکیل می‌دهد از امحای بیش از ...

رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک با بیان اینکه ایران چک حدود 50 درصد ریالی ترکیب پولی کشور را تشکیل می‌دهد از امحای بیش از 500 میلیون قطعه از این اسکناس در سال خبر داد.

مجید صنیعی  با اشاره به اینکه طرح جدید ایران چک 50 هزار تومانی که در اواخر شهریورماه و در هفته دولت رونمایی شد در دست چاپ قرار دارد اظهار کرد: این اسکناس از نظر ابعاد کوچکتر و از لحاظ طرح نیز متفاوت از نوع فعلی است.

وی درباره زمان ورود ایران چک‌های 50 هزار تومانی طرح جدید به بازار گفت: ایران چک های طرح فعلی را موجود داریم؛ بنابراین تا زمانی که در جریان بوده و موجودی ما به حدی است که بتوان جایگزین کهنه هایی که امحا و از رده خارج می شوند قرار گیرد، نیازی به انتشار طرح جدید نیست.

به گفته صنیعی زمانی ایران چک 50 هزار تومانی طرح جدید به چرخه پولی کشور وارد می شود که هیچ اثری از ایران چک های قدیمی در خزانه بانک مرکزی باقی نمانده باشد و بانکها اعلام نیاز کنند، به آنها ایران چک جدید ارائه می شود.

رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک، همچنین با اشاره به میزان ایران چکها در ترکیب پولی کشور بیان کرد: ایران چک 50 هزار تومانی و تا حدی 100 هزار تومانی حدود چهار تا پنج درصد تعداد و حدود 50 درصد ریالی را در ترکیب پولی تشکیل می دهد.

وی یادآور شد: تقریبا هشت میلیارد قطعه اسکناس در جریان در کشور وجود دارد و سرانه اسکناس به حدود 100 عدد می رسد در عین حال که در سال حدود 500 تا 600 میلیون قطعه ایران چک امحا می شود.

صنیعی این را هم گفت که بیشترین اسکناسی که در حال حاضر نزد مردم کاربری دارد 10 هزار تومانی و 5000 تومانی است که به همین علت خیلی زود کهنه و امحا می شوند، اما بیشترین نیاز روی ایران چک 50 و 100 هزار تومانی است.

4kuqkjs2fprqxosr1y0.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها