کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدال طلا و دلار در روزهای باقیمانده از سال میلادی


کد خبر : ۸۹۶۹یکشنبه، ۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶:۵۷۲۰۹۵ بازدید

با وجود دست یابی طلا به پایین ترین سطح قیمتی در سه هفته گذشته، هفته قبل با جبران این کسری‌ها در دو روز پایانی شاهد برگشت اونس بود.

طلا در هفته ی گذشته بعد از ثبت افت و خیزهای قیمتی شاهد ثبات نسبی بود و این در حالی است که معامله گران برای روزهای باقیمانده از سال آرامش بازار طلا را پیش بینی کرده بودند. 

اولین روز کاری بازارهای جهانی در حالی کلید خورد که در پی افزایش شاخص سهام و افت قیمت نفت، طلا پایین ترین قیمت را در سه هفته گذشته تجربه کرد و به کمتر از 1170 دلار رسید. 
در این روز افت بازدهی اوراق قرضه 10 ساله ایتالیا نیز منتشر شد.

بازار طلای تهران در روزهای دوشنبه و یکشنبه تعطیل بود اما در روز شنبه تحت تأثیر افت طلای جهانی در مسیر کاهشی قرار گرفت که البته رشد دلار داخل تاحدودی اثر این کاهش را کمرنگ کرد و هر مثقال با افت 3500 تومانی به بهای 438 هزار و 500 تومان تن در داد. 

گزارش سایت طلا می افزاید، طلا روز سه شنبه را با افت آغاز کرد اما بعد جهت افزایشی به خود گرفت که افت شاخص دلار در این امر نقش مهمی داشت. البته طلا در این روز در انتظار آمار خوب از اقتصاد آمریکا دوباره در موضع ضعف قرار گرفت و وارد محدوده 1170 دلار شد. 
این کاهش اونس تاحدی شدید بود که انتشار آمار بهتر از انتظار تولید ناخالص آمریکا تنها سبب افت اندک طلای جهانی شد.

اعلام رشد 5 درصدی تولید ناخالص ملی آمریکا در سه ماه سوم سال 2014 میلادی که بیشتر از انتظار کارشناسان و رشد 4.3 درصدی آنها بود سبب تقویت دلار و کاهش طلا شد.

طلا روز چهارشنبه را به عنوان آخرین روز کاری بازارهای جهانی در سال 2014 میلادی با افزایش قیمت ها شروع کرد اما در ادامه فعالیت بازار روبه کاهش نهاد تا قیمت پایانی اونس به 1175 دلار و 90 سنت برسد.

بازار طلای تهران در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نوسان محدودی را شاهد بود و ارزش هر مثقال بر 438 هزار تومان و هر گرم بر 101 هزار و 43 تومان قرار گرفت.
روز پنج شنبه بازارهای جهانی به مناسبت کریسمس تعطیل بود اما در بازارهای فعال اونس افزایش یافت و در روز جمعه به بهای 1196 دلار دست یافت.

گزارش ها حاکیست، اونس طلا سال 2014 میلادی را با نوسان در محدوده 1240 دلار آغاز کرد اما تحت تأثیر عواملی همچون احیای اقتصاد آمریکا، نگرانی های اقتصادی از اروپا، چین و ژاپن و جنگ های سیاسی فراز و نشیبهایی را شاهد بود. اونس در سال 2014 میلادی با نوسان 250 دلاری هم قیمت 1130 دلار را تجربه کرد و هم شاهد بهای 1380 دلاری بود.

اما آنچه مهم است کاهش بهای طلا در این سال و تداوم آن در شش ماه اول سال جدید است. کارشناسان معتقد هستند طلا همچنان زیر سایه ی قیمت نفت، ارزش دلار، وضعیت رشد اقتصادی چین و ژاپن و آمریکا، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تنش های سیاسی است و احتمالاٌ تا سطح 1050تا 1090 دلار کاهش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها