کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

10 اشکال اساسی در طراحی و عملکرد Galaxy Note 4


کد خبر : ۸۹۵۹شنبه، ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹:۱۴۷۸۰۶ بازدید

از سامسونگ Galaxy Note 4 به عنوان برترین و بهترین فبلت موجود در بازار یاد میکنند و در حالی که بسیاری از رقبای سامسونگ همچون اپل قصد داشته ...
از سامسونگ Galaxy Note 4 به عنوان برترین و بهترین فبلت موجود در بازار یاد میکنند و در حالی که بسیاری از رقبای سامسونگ همچون اپل قصد داشته و دارند که این عنوان را از فبلت سامسونگ باز پس بگیرند، اما بدون شک فاصله این فبلت با رقبای خود بسیار زیاد است. اما این به معنی بی عیب و نقص بودن فبلت معروف سامسونگ نیست. کما اینکه ده اشکال اساسی در طراحی و عملکرد این فبلت مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

روز گذشته موسسه و شرکت Etrade Supply گزارشی را بر روی وبلاگ خود منتشر کرده است که طی آن ده ایراد آزار دهنده در خصوص Galaxy Note 4 را بیان و بررسی کرده است – . این ایرادات از طراحی تا سخت افزار و عملکرد این فبلت محبوب را در بر میگیرد.

نکته آنکه این مقاله بیش از همه در راستای بهبود و توسعه این فبلت مشهور منتشر شده است و نویسندگان این امید را دارند که در سال آینده و احتمالا در نسخه 5 این فبلت این ایرادات به شکل کامل بر طرف شده باشد. ما در اینجا این 10 اشکال اساسی که این وبلاگ مطرح کرده را برای شما تشریح میکنیم.

ده اشکال اساسی در طراحی و عملکرد سامسونگ Galaxy Note 4

1 – فاصله و شکاف بین قاب و صفحه نمایش

بعد از انتشار نهایی Note 4 بسیاری از مشتریان در خصوص شکاف بین صفحه نمایش و قاب این گوشی ابراز نارضایتی کرده اند. در این خصوص عکسها و ویدئو هایی در فضای نت منتشر شده که در برخی از آنها یک کارت ویزیت به راحتی در این شکاف جای میگیرد. گویا خود سامسونگ نیز از این اشکال اطلاع دارد و در دفترچه راهنمای فبلت به آن اشاره کرده است.

یکی از سخنگویان شرکت سامسونگ در این باره اذعان کرده است که وجود این شکاف تاثیری بر عملکرد سخت افزاری یا کیفیت طراحی آن ندارد.

در خصوص این مشکل عملا هیچ کاری نمیتوان کرد و اگر تا کنون متوجه آن نشده اید، بهتر است که همچنان آن را نادیده بگیرید:
 

ده اشکال اساسی در طراحی و عملکرد سامسونگ Galaxy Note 4


2 – نقایص فنی و اشتباهات سرویس Ok Google

بسیاری از کاربران از عملکرد فرامین صوتی در این گوشی به ویژه در کار با سرویس Ok Google شکایت کرده اند. این ایرادات شامل توقف کار این سرویس و کلا فرامین صوتی در این گوشی بعد از چند روز از زمان تنظیم و پیکر بندی آن است.

برخی از مشتریان اشاره کرده اند که این موضوع با خاموش کردن Voice wake up در منوی تنظیمات S Voice برطرف شده است. اما برخی دیگر اشاره به یک راهکار کاملا متضاد کرده اند و روشن بودن این گزینه را برای فعالیت صحیح فرامین صوتی پیشنهاد کرده اند. البته این موضوع برای بیشتر کاربران ایرانی چندان مهم نیست زیرا هنوز استفاده از فرامین صوتی در بین کاربران ایرانی – از جمله به دلیل آنکه زبان فارسی در Voice recognition وجود ندارد – جا نیفتاده است.

همچنین ممکن است یک App که بعدا بر روی گوشی نصب شده باشد منجر به بروز اختلال در کار فرامین صوتی شده باشد که با پاک کردن آن به احتمال این مشکل بر طرف خواهد شد:
 

ده اشکال اساسی در طراحی و عملکرد سامسونگ Galaxy Note 4


3 – Restart شدن گوشی به شکل اتفاقی

برخی از کاربران این فبلت از وجود مشکل Restart شدن اتفاقی گوشی شکایت کرده اند. به گونه ای که فبلت به شکل تصادفی و بدون هیچ اخطار و هشداری Restart میشود.

این موضوع ممکن است ناشی از حافظه SD شما باشد. یکبار آن را از گوشی خارج کنید و اگر مشکل برطرف شد باید از اطلاعات آن یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و سپس آن را فرمت کنید. فرمت SD را میتوانید از تنظیمات گوشی و در قسمت Storage انجام دهید.

اما در صورت عدم برطرف شدن مشکل با خروج SD شاید لازم باشد که یکبار گوشی را Factory Resetنمایید. قبل از آن حتما از همه اطلاعات گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و از قسمت تنظیمات ذیل بخش Backup and Reset نسبت به Factory Reset کردن گوشی اقدام کنید.

اگر با همه این کارها مشکل گوشی برطرف نشد آن را به نمایندگی ارجاع دهید.


4 – حذف کلید منو

البته این یک مشکل اساسی نیست و تنها برای کاربرانی یک مشکل تلقی میشود که با سایر مدل های سامسونگ کار کرده باشند. در سایر گوشی های سامسونگ کلید منو همچنان وجود دارد و این در حالی است که در سایر برندها این کلید با کلید مربوط به فراخوانی App های فعال جایگزین شده. این چیزی است که در Note 4 نیز رخ داده است و در نتیجه نمیتوان آن را یک اشکال تلقی کرد. اما برای کاربران و طرفداران سامسونگ شاید کمی آزار دهنده باشد.

نکته آنکه میتوانید با لمس طولانی مدت منوی App در واقع آن را تبدیل به کلید منو کنید و منوی برنامه مورد نظر به این طریق نمایش داده میشود.


5 – وجود پیکسلهای سوخته یا مرده در صفحه نمایش

هنگام استفاده از Note 4 ممکن است متوجه برخی از پیکسلهای شبیه به پیکسلهای مرده یا سوخته در صفحه نمایش آن شوید. این پیکسلها را شاید در برخی گوشی های هوشمند دیگر نیز دیده باشید.

برای حل این مشکل میتوانید از App هایی نظیر Dead Pixel Detect and Fix – استفاده کنید که تا حدی به حل این مشکل کمک میکند. راه دیگر جایگزین کردن و تعویض صفحه نمایش است که البته هزینه زیادی در بر دارد و معمولا در ایران نمایندگی و گارانتی این هزینه را متقبل نمیشود – اصولا از گارانتی در ایران توقع زیادی نداشته باشید:
 

ده اشکال اساسی در طراحی و عملکرد سامسونگ Galaxy Note 4


6 – عمر باتری

مانند بسیاری دیگر از گوشی های سامسونگ، کاربران Note 4 از پایین بودن عمر باتری آن شکایت کرده اند. البته این یک مشکل ذاتی محسوب نمیشود زیرا در بروز آن بسیاری از عوامل دیگر از جمله میزان کار با گوشی و نرم افزارهای فعال بر روی آن موثر هستند. همچنین این یک موضوع مربوط به تکنولوژی باتری برای گوشی های هوشمند است و تنها مربوط به Galaxy Note 4 هم نیست. اما در خصوص Note 4 به عنوان فبلتی که بیش از سایر هوشمند ها مورد توجه و کاربرد است، این موضوع بیشتر آزار دهنده است. زیرا کاربری که Note 4 را خریداری میکند قصد استفاده حداکثری از آن و امکانات آن را دارد.

برای حل این مشکل تنها باید از راهکارها و ترفند های افزایش عمر باتری استفاده کرد. همچنین داشتن یک باتری دوم یا زاپاس میتواند به حل این مشکل تا حد زیادی کمک کند که البته هزینه بر است. همچنین در تنظیمات گوشی ذیل بخش Power Saving میتوانید راه حل هایی را برای افزایش عمر باتری گوشی به کار برید.


7 – مشکل حساسیت دکمه Back

برخی از کاربران این فبلت از مشکل حساسیت دکمه خازنی Back انتقاد کرده اند و اشاره کرده اند که این دکمه از حساسیت خوبی برخوردار نیست و بسیاری از موارد به درستی عمل نمیکند.

این یک مشکل مربوط به سخت افزار است و حل و رفع آن مستلزم ارائه گوشی به نمایندگی ها و تعمیرگاه های معتبر برای بررسی LCD است.


8 – کندی و تاخیر در واکنش

این مشکلی است که بسیاری از کاربران Note 4 به آن اشاره کرده اند. این فبلت در باز کردن و کار کردن در برخی از App ها برخی توقف ها و Lag های اتفاقی دارد و مشکل باز گشت به صفحه Home یا ایرادات در تایپ با Keyboard در آن دیده میشود. کاربران دیگری از کندی در واکنش گوشی در هنگام خارج شدن از حالت Sleep و گشت و گذار در آن شکایت کرده اند.

فرامین صوتی میتواند منبعی برای این مشکل باشد. آن را خاموش کنید تا بررسی کنید که آیا در این صورت مشکل برطرف میشود یا خیر. همچنین در تنظیمات گوشی بر روی بخش About Device خفت بار پیاپی ضربه بزنید تا به منوی Settings باز گردید و گزینه Developer Option که به این طریق فعال میشود را باز کنید. در این قسمت گزینه های Window animation scale و Transition animation scale وAnimator duration scale را یا به 0.5 و یا به 0 تغییر دهید.

همچنین میتوانید از UI دیگری به غیر از UI سامسونگ استفاده کنید که البته نیازمند داشتن اطلاعات فنی و کمی هک گوشی است.
 

ده اشکال اساسی در طراحی و عملکرد سامسونگ Galaxy Note 4


9 – مشکل در برقراری ارتباط بلوتوث

بسیاری از کاربران Note 4 از مشکل در برقراری ارتباط بلوتوث انتقاد کرده اند. همچنین اشاره کرده اند که حتی بعد از شناسایی دستگاه ها و بر قراری ارتباط نیز قطع ارتباط و عدم عملکرد کامل مشهود است.

شاید این مشکل ناشی از این باشد که فهرست گوشی های شناسایی شده تکمیل شده و نیاز به آن است این فهرست پاکسازی شود. برای این کار باید به دفترچه راهنمای گوشی مراجعه کنید. همچنین در بخش تنظیمات بلوتوث به دنبال گزین هایی که به رفع مشکل کمک میکند بگردید. همچنین میتوانید از برخی App های مخصوص رفع ایرادات بلوتوث نیز کمک بگیرید. اگر با همه این اقدامات مشکل برطرف نشد، گوشی خود را به نمایندگی ارجاع دهید.


10 مشکل در برقراری ارتباط WiFi

بسیاری از کاربران اشاره کرده اند در زمانی که یک دستگاه یا گوشی هوشمند دیگر در نزدیکی فبلت قرار داشته باشد برقراری ارتباط با WiFi مشکل بوده یا سرعت ارتباط به شدت کند است.

برای حل این مشکل ابتدا بررسی کنید که در تنظیمات گوشی به ویژه رد بخش Power saving موردی که در راه ایجاد ارتباط WiFi محدودیت ایجاد کند وجود نداشته باشد. همچنین میتوانید از App هایی نظیر WiFi Analyzer نیز بهره بگیرید که به شما کمک میکند تا اختلالات محیطی در برقراری ارتباط را شناسایی کنید. همچنین لازم است که برخی تنظیمات بر روی مودم وایرلس خود از جمله تنظیمات MAC را بررسی نمایید و Firmware آن را بروزرسانی کیند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها