کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 2 درصدی قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه


کد خبر : ۸۹۴۶شنبه، ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴:۱۶۱۴۸۱ بازدید

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات روز جمعه با افزایش حدود 2 درصدی روبرو شد و این در شرایطی بود که قیمت جهانی نفت نیز با رشد نسبی مواجه ...

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات روز جمعه با افزایش حدود 2 درصدی روبرو شد و این در شرایطی بود که قیمت جهانی نفت نیز با رشد نسبی مواجه شد ولی شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر تغییر چندانی نداشته است.قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 2.1 درصد رشد به بیش از 1195 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه به کمتر از 1170 دلار رسیده بود که این پایین ترین رقم در سه هفته اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش تشدید درگیری ها در لیبی که منجر به کاهش تولید نفت این کشور شده تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی انرژی داشته است. قیمت نفت در روزهای گذشته به پایین ترین سطح خود در 5 سال و نیم اخیر رسیده بود.

تثبیت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. ارزش دلار اوایل هفته به بالاترین سطح خود در 9 سال گذشته رسیده بود.

تحلیلگران موسسه ام کی اس درباره افزایش قیمت طلا تاکید کردند که در شرایط کنونی واقعا از نظر ساختاری مشکل است که ازریابی کنیم آیا افزایش قیمت طلا اتفاقی نهادی و ساختاری بوده یا اینکه افزایش قیمت طلا بیشتر به خاطر عملکرد نقدینگی موجود در بازار بوده است.

البته افزایش قیمت طلا به بالای 1180 دلار در هر اونس در شرایط کنونی اهیمت زیادی دارد ولی به نظر می رسد با توجه به نوسانات قیمت نفت و شاخص سهام در بازارهای بین المللی طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1200 دلاری کار سختی را خواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، کارشناسان اقتصادی همچنین معتقدند که علی رغم افزایش قیمت طلا اعتماد سرمایه گذاران به بازار طلا در ماه های نخست 2015 میلادی جلب نخواهد شد چرا که بازار منتظر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است. افزایش نرخ بهره نیز بی شک بر جذابیت طلا در بازار تاثیر منفی خواهد داشت.

موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال نیز اعلام کرد که از نظر تکنیکال قیمت طلا باید به 1225 یا 1250 دلار در هر اونس برسد تا وضعیت و تصویر بازار طلا تغییر کند. افزایش رشد اقتصادی آمریکا به 5 درصد در سه ماه سوم 2014 میلادی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها