کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مستندات ایرانسل جهت بورسی شدن به رگولاتوری ارائه شد


کد خبر : ۸۹۰۷چهارشنبه، ۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹:۱۸۱۵۱۸ بازدید

در حالیکه مهلت شش ماهه ایرانسل از سوی وزارت ارتباطات برای ارائه مستندات مربوط به عرضه 21 درصد سهام این اپراتور در بورس به اتمام ...

در حالیکه مهلت شش ماهه ایرانسل از سوی وزارت ارتباطات برای ارائه مستندات مربوط به عرضه 21 درصد سهام این اپراتور در بورس به اتمام رسید، شنیده‌ها حاکی از ارائه مدارک این اپراتور به رگولاتوری جهت تصمیم‌گیری نهایی است.

مهلت ایرانسل سه روز گذشته و هم‌زمان با آغاز زمستان برای ارائه مدارک و مستندات در ارتباط با عرضه 21 درصد سهامش در بورس تمام شد.

الحاقیه پروانه ایرانسل که آبان ماه 84 به تصویب رسید با عنوان تغییرات موثر بر سرمایه دارنده پروانه می‌گوید که  "ایرانسل باید در انطباق با شرایط و روال مورد تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزان 21 درصد کل سهام دارنده پروانه را طی سه سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن (قرارداد) از طریق بورس عرضه عمومی کند."سررسید سه سال با توجه به لازم‌الاجرا شدن پروانه ایرانسل، تیر ماه سال 88 می‌شده که اکنون پنج سال به تأخیر افتاده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات تیر ماه سال جاری در راستای حکم فوریت‌دار معاونت نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور برای واگذاری این میزان از سهام ایرانسل، شش ماه فرصت برای این اپراتور در نظر گرفت تا شرایط خود را برای عرضه اعلام کند.

مدیران ایرانسل از این جهت که عرضه 21 درصد سهام را مربوط به زمانی می‌دانند که "ترکسل" برنده مناقصه اپراتور دوم شده بود، می‌گویند که این شرط بعد از واگذاری اپراتور دوم به ایرانسل منتفی است.
اکنون با توجه به پایان یافتن مهلت شش ماهه، ظاهرا مستندات ایرانسل در راستای تکلیف وزارت ارتباطات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسیده و بعد از بررسی‌های مورد نیاز به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات جهت تصمیم‌گیری نهایی ارائه خواهد شد.

با توجه به اینکه مدیران اپراتور دوم چند سالی است که سفت و سخت، تکلیفی بر ارائه سهام خود در بورس نمی‌دانند و تکلیف پرانه‌ای را ملغی می‌دانند احتمال این هست که مستندات ارائه شده با رویکرد دفاع از این دیدگاه باشد.به عبارت دیگر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم در نهایت ممکن است مجاب شود که سهام  این اپراتور قابل واگذاری نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها