کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرم شدن شاخص بورس تهران در اولین روز زمستان


کد خبر : ۸۸۷۶دوشنبه، ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴:۰۱۲۴۰۲ بازدید

شاخص کل بورس در اولین روز زمستان با افزایش 556 واحدی به رقم 70 هزار و 94 واحد رسید که شرکت‌های بانکی، معدنی و پتروشیمی بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند.

شاخص کل بورس که 4 روز کاری قبل به کانال 69 هزار واحد رسیده بود، امروز با تأثیر مثبت شرکت‌های خودرویی با افزایش تقاضا در نماد شرکت‌های پتروشیمی و بانکی به کانال 70 هزار واحد بازگشت تا در اولین روز زمستان افزایش 556 واحدی را تجربه کرده و به رقم 70 هزار و 94 واحد برسد.

بر همین  اساس شرکت‌های بانکی، پتروشیمی و خودرویی در حالی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند که طی روزهای اخیر کاهش قیمت محسوسی داشتند. در بازار امروز شرکت‌های بانک ملت، هلدینگ پتروشیمی تأمین اجتماعی، بانک صادرات، پتروشیمی پردیس، توسعه معادن و فلزات، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مپنا و شرکت‌های خودروساز سایپا و ایران خودرو در کنار شرکت‌های روانکار از جمله نفت سپاهان بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند، همچنین ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران با دادوستد بیش از 731 میلیون و 537 هزار برگ سهم به 190 میلیارد تومان نزدیک شد و ارزش روز بازار هم به مرز 317 هزار میلیارد تومان رسید.

در فرابورس هم شاخص با ثبت افزایش 11 واحدی به رقم 808 واحد رسید و  ارزش معاملات هم با روندی رو به رشد با دادوستد بیش از 173 میلیون برگ سهم به 93 میلیارد تومان رسید، در این بازار نماد شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی مارون، بانک گردشگری، نفت ایرانول، پتروشیمی خراسان، بانک ایران زمین، پتروشیمی جم، تولید برق عسلویه مپنا، بانک دی، پتروشیمی زاگرس و توکاریل بیشترین اثر را بر شاخص گذاشتند.

در این بازار قیمت اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در اکثر سررسیدها با کاهش حدود 2 درصدی به طور میانگین 82 هزار تومان دادوستد شد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها