کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

در ایران ; تویوتا کمری یا هوندا آکورد ؟

کدخبر:۸۸۴۵شنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴:۳۶۱۱۶۴۰ بازدید

خودروهای لوکس، اسپرت،هاچ‌بک و شاسی‌بلند هر یک ویژگی‌هایی دارند که خریدشان را جذاب می‌کند. اما صرف‌نظر از قیمت‌های بالایی که به غیر از هاچ‌بک بقیه ...

خودروهای لوکس، اسپرت،هاچ‌بک و شاسی‌بلند هر یک ویژگی‌هایی دارند که خریدشان را جذاب می‌کند. اما صرف‌نظر از قیمت‌های بالایی که به غیر از هاچ‌بک بقیه این مدل خودروها دارند، هر یک از آن‌ها محدودیت‌های ذاتی بر حسب طراحیشان دارند که شاید کاربری آن‌ها را برای همه شرایط مناسب نسازد. به همین دلیل آن دسته از سدان‌های کاربردی فراگیرترین کلاس خودرو از نظر کاربری هستند. چرا که برای اغلب امور روزمره مناسب هستند، شرایط استفاده اقتصادی دارند و از همه مهم‌تر به راحتی هم در بازار دست دوم به فروش می‌رسند، بدون آنکه قیمت زیادی از آن‌ها کسر شود.

دو خودرو تویوتا کمری و هوندا آکورد دو رقیب دیرینه در این کلاس به حساب می‌آیند. هر دو خودرو مدل‌های شاخص برند خودشان برشمرده می‌شوند و در بازارهای بزرگی چون آمریکا و اتحادیه اروپا با یکدیگر رقابت می‌کنند. در ایران نیز این دو خودرو رقیب یکدیگر به حساب می‌آیند. هر چند تویوتا به یمن حضور پررنگ‌تر و مستمر توانسته جایگاه بیشتری در بازار داشته باشد. اما به راستی تنها حضور مستمر یک نمایندگی است که به برتری یک خودرو در سهم بازار منجر شده است؟


c9l7jtdhk3idblgwk5mf.jpg

 

تویوتای همیشه متفاوت

تویوتا کمری از خودروهایی است که بدون آنکه تغییر زیادی بکند هر سال شما را شگفت‌زده می‌کند. شاید این یکی از رموز موفقیت تویوتا کمری باشد. در چند سال اخیر تویوتا طراحی کمری را به طور کلی تغییر نداده است اما آنقدر با جزییات به خوبی بازی می‌کند که شما هر سال با یک خودرو جدید مواجه می‌شوید در حالی که می‌دانید این همان کمری پارسال است!از دو سال قبل تویوتا در مسیر هیجان‌انگیز کردن کمری گام برداشت. شاید به کار بردن واژه اسپرت برای این خودرو کمی اغراق‌آمیز باشد. اما به نوعی تلاش شده تا ظاهر کمری جدید اسپرت‌تر از گذشته باشد. دست کم می‌توانیم بگوییم آن ظاهر سنگین و خسته‌کننده گذشته را نداشته باشد. کار روی بدنه‌های حجیم همیشه برای طراحان دشوار است. روی بدنه حجیم نمی‌توان از خطوط برجسته و پررنگ شده استفاده کرد اما در عوض نمای جلوی خودرو جای کار زیادی به طراح می‌دهد.

تویوتا هم از همین قسمت استفاده کرده است. چراغ‌های جلوی کمری بخشی است که در هر سال تغییر می‌کند. مدل ۲۰۱۴ تویوتا یک بازگشت بزرگ به مدل‌های دهه ۷۰ و ۸۰ خود داشت. یعنی استفاده از زه‌های کرومی در قسمت‌های مختلف جلو خودرو. این کار باعث شد تا یک تعادل بین طراحی اسپرت که به وسیله ورودی هوای پایین انجام گرفته بود، و طراحی سنگین خودرو ایجاد شود. برخلاف مدل‌های قبلی که از طراحی نرم برای چراغ‌ها استفاده شده بود، چراغ‌های جلو را با استفاده از طراحی زاویه‌دار ساختند. این کار باعث شد تا چهره خودرو تهاجمی‌تر از گذشته شود. با این حال اثر آن به قدری نیست که ماهیت سدان کاربردی کمری را تهدید کند. صرفاً یک جذابیت و حس داشتن خودرویی متفاوت از مدل‌های قبلی را القا می‌کند. به موازات تغییر طراحی بیرونی داخل خودرو نیز تغییر کرده است.اگر از مدل‌های قبل از ۲۰۱۲ کمری سوار شده باشید احتمالاً سادگی بیش از اندازه طراحی داخلی و جلو داشبورد آن شما را ناامید کرده است. اما اکنون ماجرا چیز دیگری است.داخل کمری اگر چه همچنان خلوت به نظر می‌رسد اما چیدمان جلو داشبورد بهتر از گذشته شده است و با تبدیل کلیدهای چرخان به فشاری تنوع بهتری ایجاد کرده‌اند.

کیفیت مواد استفاده شده در ساخت داخل تویوتا کمری بالاترین سطحی است که می‌توان از تویوتا و قیمت کمری انتظار داشت. این نکته را با در دست گرفتن فرمان و لمس داشبورد خودرو می‌توان به خوبی متوجه شد. با این حال نبود آپشن‌های بیشتر در این خودرو ایرادی است که کماکان در خودروهای تویوتا احساس می‌شود.رانندگی کمری برخلاف ظاهرش چندان اسپرت نشده است. این خودرو دارای سیستم تعلیق بسیار نرمی است که اگر چه برای رانندگی‌های طولانی سودمند است اما در مقابل رانندگی تهاجمی با آن را دشوار می‌کند.فضای داخلی این خودرو بیشتر از چیزی ست که از بیرون به نظر می‌رسد. صندلی‌های عقب با آنکه مبله خوبی دارند، فضای کافی هم برای سرنشینان عقب فراهم می‌آورند. به گونه‌ای که سه نفر میان اندام به راحتی می‌توانند در عقب این خودرو بنشینند.


dy72pe5ji1wmtcclkyq.jpg

 

خودرو همیشه در سایه

هوندا آکورد احتمالاً می‌توانست جدی‌ترین رقیب کمری در ایران باشد اگر ویژگی‌هایی را که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم داشت و برخی را هم نداشت! طراحی احتمالاً یکی از نقاط ضعف اصلی هوندا آکورد در طول چند سال اخیر بوده است. برخلاف تویوتا کمری هوندا آکورد پویایی طراحی را رعایت نکرده است.طراحی کلی این خودرو هنوز در طراحی اواخر دهه ۹۰ و دوران گذار طراحی به هزاره سوم باقی مانده است. آکورد ساده‌ترین طرحی را دارد که می‌توان از یک خودروساز بزرگ انتظار داشت. این خودرو از نظر کیفیت فنی یکی از برترین خودروهای جهان است اما بازار قبل از کیفیت فنی با ظاهر خودرو مواجه می‌شود و حتی در سطح تنوع بازار ایران نیز همچنان ظاهر به روز، یکی از ویژگی‌های انتخاب است. اگر چه در دو سال اخیر آکورد با تغییرات به روزی همچون افزوده شدن چراغ‌های LED مواجه بوده اما جزییات بیشتری در ظاهر این خودرو تغییر نکرده است.

استفاده از زه‌های کرومی در جلو این خودرو به مانند کمری ظاهری باوقار به آن بخشیده است اما عدم استفاده از طراحی حجیم موجب شده تا ظاهر کمری باشکوه‌تر جلوه کند. جلو پنجره کوچک هوندا آکورد یکی دیگر از ضعف‌های طراحی آن به حساب می‌آید که با روح کلاس طراحی خودروهای کاربردی بزرگ هم‌خوانی ندارد.داخل خودرو از نظر چیدمان جلو داشبورد برگ برنده هوندا آکورد در برابر کمری است. این چیدمان به گونه‌ای چشم‌نواز انجام گرفته است. استفاده از زه‌های نقره‌ای روی جلو داشبورد ظاهر لوکس‌تری به فضای داخلی آکورد داده است که می‌تواند در انتخاب نقش داشته باشد. با این حال از نظر کیفیت مواد استفاده شده در ساخت کابین کفه ترازو به نفع تویوتا کمری سنگینی می‌کند.

فضای صندلی‌های عقب از نظر عرضی تقریباً با کمری برابری می‌کند اما از نظر فضای جلو پا کوچک‌تر است و شاید بلند قدها چندان در عقب خودرو احساس راحتی نکنند. آپشن‌ها در هوندا آکورد با سخاوتمندی بیشتری قرار گرفته‌اند. از آپشن‌هایی که در این خودرو وجود دارد می‌توان به این‌ها اشاره کرد: هشدار فاصله از خودرو جلویی، لاین خوان جاده که باعث می‌شود راحت‌تر بین خطوط حرکت کنید و در صورت انحراف بیش از حد به شما هشدار داده شود، سیستم هشدار در موقع سبقت که موانع جلو و عقب خودرو را مشخص می‌کند. همچنین سیستم کنترل پایداری الکترونیک این خودرو عملکرد بهتری در مقایسه با تویوتا کمری دارد. همچنین رانندگی جذاب یکی دیگر از برتری‌های این خودرو بر تویوتا کمری است. اگر با هوندا آکورد رانندگی کنید هندلینگ و سرعت پاسخگویی گیربکس CVT آن شاید موجب شود که بعد در رانندگی با تویوتا کمری آن را کسل‌کننده بدانید. اما از همه این‌ها که بگذریم شاید اختلاف قیمت زیاد با تویوتا کمری یکی از دلایلی اصلی باشد که آکورد را در سایه کمری در بازار ایران نگاه داشته است.

خودرو نگار

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

حسام: 1393/9/2919:51:13،
123
40
با این وضع خیابونا فقط پراید. شهردار که قالیباف شد جرات نداریم چیزی سوار بشیم. مگان نازنینم تو این خیابونا آش و لاش شد
سروش: 1393/9/2919:57:04،
74
27
حالا كاري ندارم به شخصش. ولي وضعيت آسفالت ها افتضاح هست. بعيده 1 كيلومتر بري و كل آسفالت رو سالم ببيني.
اينم نظر مرتبط با مطلب: طراحي هاي تويوتا كمري اصلا دلنشين نيست. طلبه خاص خودش رو داره ولي.
اسمارت فون: 1393/9/2920:56:35،
79
18
پسر داييم پرادو داره
باورتون ميشه شاسي اين ماشين لق ميزنه از بس رو اين اسفالتا و جديدا سرعت شكن زدن طول عرضو ارتفاش كه ماشالا در حد چهار برابر كوهان شتره
سالار: 1393/9/2921:16:51،
94
198
کمری+++++++++
آکورد-----------
معین: 1393/9/2922:10:03،
52
210
هیوندا خیلی بهتر از این دو تاس
اولا از هوندا ارزون تر هس و از هردو اسپرت تر و خوشگل تر کیفیت قابل قبولی داره و تو ایران خدمات و بازار فروش بهتری داره عمر هیجکدوم از این ماشین ها هم اونقدر نیس که از هیوندا سر تر باشن
همشون بعد از ۵سال از رده خارج میشن و هیج کدوم تو این 5سال خراب نمیشن
هوندا: 1393/9/2923:20:59،
49
20
طراحی هوندا اصیل تر و باکلاس تره
سهیل: 1393/9/2923:57:20،
50
13
سلام دوستان
به نظر بنده آکورد یه مدل لوکس تری از از کمریه که توسط هموطنش ساخته شده...من توی کمری جدید ننشستم اما آکورد رو روندم . نمیخوام بگم فوق العاده بود بلکه میگم تا 200 میلیون بهترین انتخاب خواهد بود.سواریه نرمی داره و توی سرعت های بالا هندلینگ خیلی خوب و کنترل شده ای داره (منظورم همون نیروی خلاف جهت پیچ هستش).چرم صندلی و جنس داشبورد از کیفیت خوبی برخورداره.دید اطراف برای دنده عقب نسبت به سوناتا خیلی بهتره و این موضوع رو هنگام پارگ کردن این خودرو توی خیابونای شلوغ گرگان کاملا حس کردم.در باره ی موتور و قدرت مانور هم فقط بهتره در یک جمله بگم"هر دستوری بهش میدی بی درنگ پاسخ میده!"راستی اینم بگم پیدا کردن قطعات آکورد کمی سخت تر از کمریه ...
امید وارم مفید بوده باشه!
کارمند: 1393/9/3011:07:53،
12
16
دوستان کسی شرکت لیزینگ که کارش خوب باشه سراغ نداره؟؟
میخوام سوناتا بخرم قسطی
ممنون
saman: 1393/9/2919:56:44،
198
29
قابل توجه که هوندا کم استهلاک ترین خودروی سدان میان رده دنیاس!

قیافشم بر خلاف نویسنده به نظر من از کمری خیلی سر تره!
متخصص پارک دوبل: 1393/9/2920:19:48،
93
26
گل گفتی ....خیلی سنگین و با وقاره
محسن: 1393/9/2920:32:16،
93
20
کاملا باهات موافقم. هوندا آکورد چهره اش خیلی دل نشین تره
فصولی: 1393/9/2919:56:49،
40
288
هیوندا + +++
هوندا -----
غصنفر: 1393/9/2920:28:49،
123
60
هیوندای کره ای رو با هوندا ژاپنی مقایسه نکنید. اصلا قایل مقایسه نیست.
هوندا باید با تویوتا، مزدا و نیسان مقایسه بشه.

هیوندا هم با کیا، لیفان و .... مقایسه بشه
جوزف: 1393/9/3009:17:06،
36
58

تویوتا هم باید از لحاظ قیافه و اپشن باید با پیکان و پرایدو... مقایسه بشه!

جواب جوزف: 1393/9/3009:37:54،
50
30
خیلی از جهان سومیا مثل جنابعالی فکر می کنن.
بنده یه مزدا 6 با موتور 2.5 دارم. باورتون میشه مردم چه سوالایی می پرسن؟
نمونه اش، صندلی گرم کن، سرد کن داره؟، گرم کن آینه بقل داره؟ پرده جمع کن اتومات داره؟ یخچال داره؟ و از این دست سوالای سطح پایین.
کمتر کسی حالیشه و واسش مهمه که گیربکس ماشین اصل ژاپنه و تا آخر عمر خراب نمی شه. شتاب ماشین فوق العاده است. برخلاف ماشینای کره ای که تو این حجم موتور 13 لیتر مصرف دارن (مثل اپتیما) این فقط 9 لیتر مصرف داره. 6 تا ایربگ داره، هندلینگ عالیش رو با ماشین فورد مقایسه می کنن. فاصله ترمزش تا ایست کامل بهترین تو رده خودشه. ستاره ایمنی اش از هم رده خودش فورد فیوژن بهتره. موتورش جوری طراحی شده که حتی وقتی ترمز می کنین انرژی رو ذخیره می کنه و....
پس همون لگنای چینی و کره ای رو فعلا بخرین و به اقتصادشون کمک کنید که لیاقتتون همینه.
جوزف : 1393/9/3011:17:37،
25
52
شما برو همون کمری که شبیه قوطی کبریت و هیچ اپشنی ندارد و راننده هیچ لذتی از رانندگی باهاش نمیبره سوار شو !!!
ماشین های ژاپنی فقط برای رفتن از این ور به اون ور بدون هیچ لذتی از رانندگی هستند که موتورشون هم عمر بالایی دارد و بعد از مدتی هم شخص از قیافه بسیار بد ماشین دلزده میشه .
در ضمن اپتیما و سوناتا مصرفشون بین ۱۰ تا ۱۱ لیتر در شهر و در جاده ۶ لیتر است.

پیشنهاد: 1393/9/2920:13:30،
17
72
کوراندو را دوستان بررسی کنن ماشین خوبی به نظر میاد
حسین: 1393/9/2920:29:23،
25
25
نیو کوراندو دارای موتور 2000 می باشد.
نیو کوراندو اپتیموم تک دیفرانسیل ونیو کوراندو پرمیوم دو دیفرانسیل می باشد.
علی: 1393/9/2920:19:01،
67
21
نویسنده این متن کی بوده؟اصن دلت اومد ایراد بگیری از هوندا؟نکنه میخاستی مث ماشین چینیا الکی خط بندازه روماشین؟ایشالله سال دیگه پرایدما میفروشم یه اکورد میخرم...شب یلداس دعا کنید!!!!؟؟؟؟؟!!!!!!!!
mohsen: 1393/9/2920:22:25،
69
19
هردو ماشین ژاپنی هستند پس هردو عالی هستند باقیش دیگه بستگی به سلیقه داره
متحیر: 1393/9/2920:24:06،
41
17
به خدا ما تو نون شب موندیم!!!! حرف از پراید و تاکسی کورسی با ما بزنید!!!
اکبر: 1393/9/2920:32:36،
24
19
خداییش ای ماشین از پژو پارس بهتره
Amiroo: 1393/9/2921:02:38،
59
16
من تويوتا كمرى رو زياد سوار شدم مدل ٢٠١٤،آكورد رو كمتر اما به نظرم آكورد اتومبيل بهترى اومد.
Ali: 1393/9/2921:12:47،
26
113
ازرا كرانجورمثبت اكورد منفي
علی: 1393/9/2921:38:56،
41
11
روزه 2 خیلی بی سر و صددا بانک ها برای خرید اینترنتی دارن 400 تومن کارمزد من می کنن، اهای ملت کجا کارید؟ این سایت ها ی جیره خار خم هیچی نمی گن!!!
علی: 1393/9/2922:38:39،
103
44
تویوتا کمری 2015 +++++
هیوندای سوناتا 2015 -----
دیجیتال: 1393/9/3000:12:36،
33
16
بنز سوار وقتی پشت فرمان آکورد نشسته میگه دست کمی از آنها نداره آکورد ماشین فوق العاده ای هست هر کی داره مبارکش البته ماشین تویوتا هم عالیه
علیرضا : 1393/9/3000:32:12،
28
22
ماشین ژاپنی حرف نداره
من هوندا اکورد دارم تو کیش ۱۵۰ هزارتا کار کرده تو گرما و شرجی هوا
خرجی جز ابتدایی نداره مدل ۲۰۰۸ هست.
کلی ماشین های کره ای مهمان ۵ سال هستن حدیدا هم مهمان ۲ سال بعد
یواش یواش از اپشناش شروع میشه به خراب شدن موتور که باید رسیدگی کنی و الا
تمام کارش انشاالله ماشین های تولید داخل به این کیفیت برسن
البته اگه شعار ندن
دوستان خرج و هزینه با توجه به بالارفتن دلار و کم شدن ارزش ریال خیلی بالاست
کلیه ماشینهای خارجی درامد و خرجتون رو در نظر بگیرید
با این دلالی ها شما میتونید ماشین بسازین با هزینه کمتر و کیفیت بهتر

حرفه ای: 1393/9/3009:13:35،
25
31
دوست عزیز
سخت در اشتباه هستی!!
اولا که ماشین های کره ای با عوض کردن روغن در هر 5000 کیلومتر حداقل تا 200 هزار کیلومتر بدون مشکل کار میکنند.
دوم هم اپشن ها حداقل تا 5 سال هم خراب نمیشند.
شما که میگی اپشن ها بعد 2 سال خراب میشند چون اون ماشین ها اپشنشون فابریک کارخانه نیست و دستکاری شده و چینی هستند.
امیر: 1393/9/3009:16:36،
13
28
چه انشایی!!انگار متنی خارجی توسط نرم افزار ترجمه شده باشه
hamed: 1393/9/3002:58:35،
19
25
طراح خودرو سمندو میاوردن برای کمری وضعیت قیافه کمری بهتر از الانش بود''''اخه این چه طراحی کرده''''
رسول: 1393/9/3007:39:29،
16
20
در ایران فقط پارس سال داشبورد جدید
ایمان: 1393/9/3007:41:08،
11
24
فقط 405 اس ال ایکس
مائده: 1393/9/3009:37:08،
16
31
واقعا كه ماشين ژاپني با كره اي اصلا قابل قياس نيست ولي متاسفانه ژاپني از لحاظ طراحي ظاهري خيلي ضعيف نسبت به كره عمل ميكند
برزو: 1393/9/3014:05:10،
11
13
مارو توی برزخ گزاشتی خواهر!جمله اولت مثبت داره دومی منفی ولی به خاطر گل روت بهت مثبت میدم حالشو ببری
امین: 1393/9/3011:18:33،
27
22
سلام
کمری 2014 خوشگل نیست ؟؟؟
اینایی که کمری رو با کره ای مقایسه می کنند . خواهشا یک بار باهاش برند رانندگی . حداقل یک ساعت ، تفاوت رو خودشون می فهمند .
ماشین کره ای فقط از نظر آپشن بالاتره ، گرمکن سردکن صندلی و ... .
خودم الان کره ای دارم . ولی سواری کمری از آزرا و کادنزا خیلی بالاتره چه برسه به سوناتا و اپتیما .
یه بار با تویوتا برید مسافرت حرف منو تائید می کنید .
خواهشا فقط دنبال آپشن نباشید . در سال چند بار از شیشه شور چراغ جلو استفاده می کنید ؟
وگرنه تویوتا آپشنایی که کاربردیه داره . دوربین عقب . مانیتور . سانروف . کیلس . صندلی برقی ده جهته . جی پی اس و ...
samir: 1393/10/109:14:19،
16
9
سلام، من با نظر امين کاملاً موافقم. البته ماشيناي کره اي براي کساني که دوست دارن تو خيابونا با ماشينشون پز بدن، بد نيست. براي ماشين بازهايي که هر سال ماشينشون رو عوض مي کنن هم خوبه! ولي براي من که 10 سال يه بار ماشينم رو عوض مي کنم هيچ چيز تويوتا نميشه.... 10 سال کمري داشتم باهاش 400هزارتا رفتم هيچ جا کم نياورد! الان هم يه کمري 2014 دارم، سلطان جاده اس....
محمد: 1393/9/3013:14:48،
16
24
اونهایی که میگن هیوندای بهتره همونایی هستن که ما رو بدبخت کردن .چون بدون اطلاع حرف میزنن.شما تشریف ببر چند تا سفر اونور اب ببین مردم چی سوار میشن بعد نظر بدون اگاهی و از روی تعصب بده.توی اکثر کشورها هیوندای اگه باشه اونم تاکسیه که بعد 3 سال اوراقش میکنن.
علی: 1393/10/111:45:48،
15
10
آقای اونور آب رفته ، کدوم ور آب رفتی ؟ احتمالا دولغوز آباد سفلا ... امارات و ... . وقتی از اونور آب صحبت میکنی دقیقا بگو کجا . من خودم تمام اروپا را رفتم و سالس دوبار میرم آمریکا . رشد فروش و تردد ماشینهای هیوندای توی این کشورها فوق العادس. اونا مثل ما که غیر از تویوتا هیچی ندیدیم متعصبانه صحبت نمیکنند.
مردم: 1393/9/3013:45:47،
14
11
در ایران با این پول و درامد مردم اگر بشه با هزار وام و قرض یک پراید قراضه و یا نهایتا یک سمند
ما ۳۵ساله که دیگه بقیه ما شینها رو از یاد بریم
مال اقا زاده هاس و بعضی خانم زاده ها
ياشار: 1394/9/1315:03:06،
9
4
اتفاقا دوست عزيز تو شهر هاي بزرگتر از تويوتا كمري و محصولات هيوندا مثل سوناتا فقط به عنوان تاكسي استفاده ميشه و تو تنوع خيلي فرقي ندارن و اكثرا سليقه اي هس
هه هه: 1393/9/3022:25:13،
6
14
هر کدوم که ارزونتر باشه.مثلا حدود ۴۰ میلیون با تسهیلات بدون کارمزد.
bv: 1393/11/1710:54:13،
5
3
سلام دوستان بگویند سطح زیر اکورد یا کمریGLXو اریون کدام پایین تر است و احتمال گیر کردن زیر ان بیشتر است.


فرزاد: 1394/3/701:16:59،
21
16
از روز اول که سوناتای وای اف اومد پیش بینی کردم که زود دلو بزنه و همونطور هم شو و از چشم افتاد ولی کمری های مدل 2008 هنوز با وقار هستن. مضحکه بخوایم کیفیت هوندا رو با هیوندا مقایسه کنیم. ژاپنی ها بی دردسر و کم استهلاک هستن. کمی فنی باشید و تو کاپوت و فنر بندی و اجزاء ماشینء پین ها و چفت و بست ها سرک بکشید میفهمید که کار ژاپنی ها اصولی و عمریه و کره ای ها مقلد ودنباله رو ژاپنی ها هستن. کافیه رو دری هوندا رو باز کنید و با رو دری سوناتا مقایسه کنید یا به سیم کشی و قطعات برقی این دو ماشین دقت کنید. کمی فنی باشید به حرفای بنده میرسید.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا