کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هجوم روس ها براي خريد دلار آمريكا


کد خبر : ۸۸۰۴پنجشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹:۴۸۷۳۰۰ بازدید

با ظهور بحران ارزی روسیه، روس ها برای به دست آوردن دلار هجوم آورده اند.

حتی روس هایی که در صنعت نفت مشغول هستند روبل را به دلار تبدیل می کنند. دلارهای یکی از بانک های منطقه خانتی مانسییسک که تولیدکننده حدود ۵۱ درصد از نفت روسیه است بطور کامل تمام شده است و همچنین دیگر یورو هم ندارد. 

یکی از افراد آگاه به Business Insider گفت :"این یعنی تمام افراد شاغل در صنعت نفت پول¬هایشان را به دلار از بانک بیرون کشیده اند." 

همانطور که در اخبار آمده است، اوایل روز گذشته بانک مرکزی این کشور با نیت محدود کردن ریزش بیش از حد ارزش روبل و ریسک تورم، نرخ بهره را به ۱۷ درصد افزایش داد. 

اما با گفتن این جمله آب از آب تکان نخورد و روبل حتی رکورد سقوط جدیدی به ثبت رساند و نرخ مبادله روبل در برابر دلار به ۸۰ و در برابر یورو به ۱۰۰ رسید. 

البته فقط فعالان صنعت طلای سیاه وحشت نکرده اند بلکه همه مردم روسیه تا جایی که توان دارند دلار در جیب گذاشته اند. برخی از آنها دلار می خرند و عده دیگری تلاش می کنند موجودی حسابشان را به دلار از بانک خارج کنند. 

به گفته منابع آگاه "فقط با اراده کردن نمی توان دلار خرید باید از پیش سفارش داد. ظاهراً اطمینان همه به بانک ها سلب شده است بنابراین تمام سپرده خود را خارج می کنند." 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها