کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرسدس بنز در دسته فوق سنگین


کد خبر : ۸۷۳۷دوشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹:۲۳۱۶۷۷۰ بازدید

کامیون جدید اکتروس SLT با قدرت کشیدن بار تا 250 تن، يك خودروی سنگین با امکان انجام کارهای سنگین متناسب با این تکنولوژی در مسافت های ...
مرسدس بنز در دسته فوق سنگینمرسدس بنز در دسته فوق سنگین

کامیون جدید اکتروس SLT  با قدرت کشیدن بار تا 250 تن، يك خودروی سنگین با امکان انجام کارهای سنگین متناسب با این تکنولوژی در مسافت های طولانی است. این کشنده با مجموع وزن 150 تني کامیون و کشنده و 46 متر طول آن، نقطه عطف جدیدی در عرصه حمل و نقل به شمار میرود. مرسدس بنز مدعی است كه این کشنده در دور پایین عملکرد سریع تری را حتی در موقع حمل و نقل بارهای سنگین ارایه میدهد و مصرف سوخت را به حداقل میرساند. این خودروی سنگین با برخورداری از استاندارد یورو6، مصرف سوخت را به طرز چشمگیری کاهش داده است. به علاوه، با وجود سیستم تعلیق بادی در این کامیون پرقدرت، هرگز راننده متوجه ناهمواری های جاده نخواهد شد و رانندگی راحتی را تجربه خواهد کرد. شرکت مرسدس بنز ميگويد تمامی قطعات پیشرانه، گیربکس و محورهای این کشنده منقوش به آرام سه پره بنز هستند.

نمای ظاهری

یک ویژگی متمایز کننده در ظاهر این کشنده جدید، طراحی قوی آن است. قاب های جانبی روی محفظه خنک کننده پشت اتاق با ورودی های هوای خنک در حاشیه سمت راست هم جذابیت ظاهری دارند و هم کاربردی اند. در پشت اتاق کشنده علاوه بر سیستم خنک کننده پیشرانه و کلاچ توربو، سیستم هیدرولیک، باک 900 لیتری آلیاژي، باتری ها و مخزن هوای فشرده در محفظه خنک کننده قرار گرفته اند.

xb1bxgmq6kpkmwf80vm.jpg
 

نیروي محرکه

اکتروس SLT از پیشرانه شش سیلندر و خطی او ام 473 بهره می گیرد که سه سطح خروجی قدرت 517، 578 و 625 اسب بخار را در اختیار قرار می دهد. قدرت موتور به کمک گیربکس 16 دنده جي 280 با پاورشیفت 3 اتوماتیک به چرخها منتقل میشود. موتور این کشنده با گشتاور تقریبی 2500 نیوتن متر، انعطاف پذیری و کشش بسیار زیادی را فراهم کرده و آن را برای حمل و نقل های بسیار سنگین، ایده آل می سازد. هنگام حمل بارهای بسیار سنگین در مسیرهای شیب دار، تعویض دنده سریع به حفظ سرعت در بالاترین دنده کمک شایانی خواهد کرد. پاورشیفت 3 همچنین هنگام حرکت در سراشیبی ها به راننده کمک کرده و ترمزگیری را به بهترین نحو ممکن فراهم می آورد. از سوی دیگر این گیربکس با ضریب دنده های نزدیک به هم در همراهی با گشتاور متغیر موتور باعث می شود تا راننده بتواند در سرعت بسیار پایین، روی حرکت وسيله کنترل کافی داشته باشد. شاید هنگام حمل بارهای سنگین این میزان سرعت خیلی کند به نظر بیاید، اما هنگام ترمزگیری در شرایط خاص این میزان سرعت ضروری خواهد بود.


d71sif7uvyq1v55o9f1.jpg
 

سیستم ترمز

بر روی اكتروس یک ترمز پرقدرت با 646 اسب بخار قدرت مهار با ویژگی کند کنندگی وجود دارد. به علاوه، یک کلاچ ریتادر توربو نیز در اين خودرو وجود دارد که 476 اسب بخار به قدرت ترمزگیری اضافه میکند و در شرایط کم سرعت بسیار مفید است. در این سیستم از یک کلاچ تک صفحه ای و کلاچ هیدرولیک استفاده شده است. کلاچ هیدرولیک هنگام شروع به حرکت عمل میکند. کلاچ کندکننده توربو بسیار جمع و جور و حدود 100 کیلوگرم سبک تر از کلاچ هایی است که در آنها از مبدل گشتاور استفاده می شود و این به شرکت مرسدس بنز اجازه می دهد تا فاصله بین دو محور کوتاه تری را برای کشنده های خود در نظر بگیرد. اکتروس SLT با آروكس SLT از نظر محور جلو مشترک هستند. در آنها از فنرهای سهمی شکل و ترمزهای دیسکی با ظرفیت حمل بار 8 ،7/5 و 9 تن استفاده شده است به جز برای مدل های دو دیفرانسیل و مدل های چهار محور که در آنها از فنرهای بادی، فرمان الکتروهیدرولیک و ظرفیت بار هشت تن استفاده می شود. محورهای تخت برای هماهنگی با تایرهای 315.80R 22.5 و بارهایی به وزن 16 تن به صورت استاندارد موجودند. ضریب استاندارد 5/333 است؛ هرچند ضریب های دیگر نیز وجود دارند و امکان کنترل دقیقی را برای اپراتورهای مختلف فراهم می آورند.


2dlmr2qggxesmdapmlfy.jpg
 

اتاق راننده

بر اساس نیاز راننده، انواع مختلفی از اتاق ها براي اين مدل عرضه مي شود. سه مدل اتاق برای این مدل در نظر گرفته شده است. مرسدس بنز برای اکتروس مجهز به  تعلیق بادی SLT ، اتاق های » گیگا اسپیس « و » بیگ اسپیس « با عرض 2/5 متر در نظر گرفته است. مدل »گیگا اسپیس« 2/13 متر ارتفاع و مدل »بیگ اسپیس« 1/99 متر ارتفاع دارد.

در داخل اتاق با فهرست کاملی از امکانات رفاهی مواجه میشوید از جمله غربیلک فرمان با دکمه های کنترلی، تهویه مطبوع، میز تاشو، بلوتوث، شارژکننده تلفن همراه و رادیو و پخش و سی دی. تخت خواب های مورد استفاده در این کشنده دارای عرض 750 میلیمتر و طول 2200 میلیمتر است و یک تخت خواب دوم نیز در سطح فوقانی به صورت سفارشی موجود است. محفظه هایی با ظرفیت 558 لیتر زیر تخت خواب قرار گرفته که از خارج کشنده و از طریق دریچه هایی در سمت راست و چپ قابل دسترسی هستند. همچنین می توان یک یخچال را به صورت سفارشی در كشوهاي جادار بخش مرکزی و زیر تختخواب تعبیه کرد. محفظه های بزرگ و دارای قفل بالای شیشه جلو نیز ظرفیتی معادل 332 لیتر را در اختیار راننده قرار میدهند.اکتروس SLT مانند نسل جدید تمام کشنده های مرسدس بنز مجهز به صندلی کاملا ارگونومیک، صفحه نمایش رنگی و فرمان چندکاره است. صندلی كمك‌دار راننده دارای كفي بزرگ و پشتی مجهز به تکیه گاه شانه است. یک صندلی ماساژوردار نیز به صورت سفارشی در دسترس است.


alqsxdl15nfmdghu6b.jpg
 

حالات رانندگی

برنامه ها و حالت های رانندگی مختلفی برای انواع عملکردهای این کشنده ها طراحی شده اند. راننده میتواند بین برنامه قدرتی ( تعویض دنده در بالاترین سرعت پیشرانه) و سنگین ( تعویض دنده سریع با افزایش سرعت )، یکي را انتخاب کند. تعویض دنده به سرعت و مطابق با گشتاور صورت می گیرد. از این حالت برای سخت ترین موقعیت های رانندگی مانند عبور از شیب های سربالایی با شیب 10 درصدی و بارهای سنگین تا 250 تن استفاده میشود. از حالت رانندگی استاندارد که در آن مصرف سوخت به پایین ترین میزان خود می رسد، هنگام حمل بارهای سبک استفاده می شود. 

ikcopress

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها