کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نهايی شدن قيمت نفت برای عرضه در بورس انرژی


کد خبر : ۸۶۸۷یکشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴:۲۰۱۸۸۲ بازدید

درحالي كه مديرعامل بورس انرژي معتقد است اين روزها زمان مناسبي براي عرضه نفت‌خام در بورس نيست، اما مدير امور بين‌الملل شركت ملي ...

درحالي كه مديرعامل بورس انرژي معتقد است اين روزها زمان مناسبي براي عرضه نفت‌خام در بورس نيست، اما مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت اعلام كرد: قيمت نفت براي عرضه در بورس نهايي شده است.

سيدمحسن قمصري با تاكيد بر اينكه عرضه نفت در بورس انرژي مراحل پاياني خود را مي‌گذراند، اضافه كرد: براي عرضه نفت در بورس مجموعه‌يي از مشكلات قانوني و مغايرت با بودجه سال١٣٩٣ وجود دارد كه در حال برطرف شدن است.

اين درحالي است كه سيدعلي حسيني مديرعامل بورس انرژي با تاكيد بر اينكه باتوجه به كاهش قيمت نفت و نوسانات اين بازار، خريداران تمايل زيادي به اين بازار ندارند، اظهار داشت: بهتر است عرضه نفت‌خام در شرايطي صورت گيرد كه ثبات نسبي بر قيمت نفت‌خام و مشتقات آن حاكم باشد.براساس اين گزارش، باتوجه به صحبت‌هاي قمصري به‌نظر مي‌رسد، عرضه نفت در بورس مراحل پاياني خود را سپري مي‌كند و در آينده‌يي نزديك طلاي سياه در بازار سرمايه روي تابلو رود.

اين گزارش حاكي است، براي نخستين‌بار در مهر سال‌جاري بي‍‍‍ژن نامدار زنگنه وزير نفت در صبحانه كاري با اعضاي اتاق بازرگاني ايران از عرضه مجدد نفت‌خام در بورس انرژي خبر داد، اما اين نكته را متذكر شد كه باتوجه به دو تجربه ناكام قبلي عرضه نفت يك‌بار در بورس كالا و يك‌بار هم در بورس انرژي، در دفعه سوم قرار است عرضه نفت به‌صورت صادراتي صورت گيرد و بهاي هر بشكه نفت به‌صورت ريالي و ارزي تصفيه شود.

اين درحالي است كه در دو عرضه قبلي نفت فقط براي مصرف‌كنندگان داخلي روي تابلو رفت و خريداران حق صادرات محصول خريداري شده را نداشتند. براساس اين گزارش، عرضه نفت در بورس انرژي مزيت‌هاي فراواني براي اقتصاد كشور به‌همراه خواهد داشت؛ نخستين مزيت شفافيت در فروش نفت است كه اين امر مي‌تواند از به‌وجود آمدن بسياري از مسايل و مشكلات جلوگيري كند.

از ديگر مزيت‌هاي عرضه طلاي سياه در بازار سرمايه مي‌توان به كشف قيمت نفت در منطقه باتوجه به ذخاير نفت و گاز كشور، ايجاد زيرساخت لازم براي فروش نفت به پالايشگاه‌هاي خصوصي، ايجاد راهكاري جهت توسعه ظرفيت‌ پالايشي نفت‌خام و كاهش خام‌فروشي و افزايش خريداران نفت اشاره كرد.

حال بايد ديد كه در عرضه جديد، آيا نفت با استقبال مشتريان مواجه مي‌شود و طلاي سياه موجبات رونق بورس انرژي را فراهم خواهد آورد؟
 

ysu1f112p2c928lutezj.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها