کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نفت 63 دلار شد


کد خبر : ۸۶۵۵جمعه، ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳:۳۲۳۳۶۷ بازدید

قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی به روند نزولی خود ادامه داد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر 63 دلار و 37 سنت معامله شد.

با توجه به تقویت این احتمال که بزرگترین کشورهای عضو اوپک از سهم خود از بازار در مقابل تولید کنندگان نفت شیل آمریکا دفاع خواهند کرد، قیمت نفت خام آمریکا امروز کاهش قیمت خود را تداوم بخشید و به زیر 60 دلار رسید. قیمت نفت برنت دیروز پس از ثبت پایین ترین رقم پایانی از جولای 2009 تاکنون، امروز نیز کاهش یافت.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در بازار نیویورک امروز 1.9 درصد و در هفته جاری حدود 10 درصد کاهش یافت. عراق، دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک اعلام کرد که تصمیمش در مورد افزایش میزان تخفیف در قیمت نفت برای ماه ژانویه در بازارهای آسیایی نشانه دهنده جنگ بر سر قیمت نیست. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ از تجار و تحلیلگران، قیمت نفت در هفته آینده کاهش بیشتری را شاهد خواهد بود.

پس از آنکه اوپک تصمیم گرفت تولید خود را حتی با وجود رسیدن تولید نفت آمریکا به بالاترین رقم در بیش از 3 دهه اخیر، کاهش ندهد، قیمت نفت در مسیر دهمین هفته کاهشی از ماه اکتبر تاکنون قرار گرفته است. عربستان، عراق و کویت 3 عضو تاثیرگذار اوپک این ماه قیمت نفت خود در بازار آسیا را مجددا کاهش دادند و این احتمال را قوت بخشیدند که در حال جنگ بر سر به دست آوردن سهمی بیشتر از بازار هستند.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «روشن است که در زمینه جنگ قیمت، هیچ نشانه ای از عقب نشینی عربستان مشاهده نمی شود. بنابراین به نظر می رسد که قیمت نفت همچنان به کاهش خود ادامه خواهد داد.» وی افزود: «حالا که قیمت نفت خام آمریکا از مرز 60 دلار عبور کرده، حد حمایت بعدی 58 دلار خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه ژانویه امروز با یک دلار و 15 سنت کاهش به 58 دلار و 80 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز با 99 سنت کاهش به 59 دلار و 95 سنت رسید که پایین ترین رقم پایانی از جولای 2009 تاکنون بود. حجم معاملات انجام شده  حدود 79 درصد بالاتر از متوسط 100 روزه بود. قیمت ها از ابتدای امسال تاکنون 40 درصد کاهش یافته است.

قیمت نفت برنت نیز امروز جمعه برای تحویل در ماه ژانویه با 31 سنت کاهش به 63 دلار 37 سنت در هر بشکه رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها