کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2 صدای متناقض از یک جلسه ؛ مجوز مارلبرو لغو شد؟


کد خبر : ۸۶۱۷چهارشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰:۴۱۳۷۵۱ بازدید

در حالی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 از لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو توسط شرکت زرین تجارت تا اطلاع ثانوی با تصمیم جلسه دیروز کمیسیون خبر ...

در حالی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 از لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو توسط شرکت زرین تجارت تا اطلاع ثانوی با تصمیم جلسه دیروز کمیسیون خبر داد که رئیس این کمسیون اعلام کرد، هنوز تصمیمی برای لغو مجوز مارلبرو اتخاذ نشده است.

در هفته‌های اخیر صدور مجوز واردات سیگار مارلبرو به شرکت زرین تجارت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراضاتی را با طرح صهیونیستی بودن شرکت فلیپ موریس تولید کننده این سیگار به دنبال داشت.  نکته جالب این موضوع گزارشات متناقض وزارت امورخارجه در اعلام صهیونیستی و یا غیر صهیونسیتی بودن این شرکت در زمان های مختلف است. این در حالی که وزارت اطلاعات براساس مستندات خود به همراه دادستانی کل کشور صهیونیستی بودن مارلبرو را محرز اعلام کرده است.

ابهامات صدرو مجوز فعالیت این شرکت و نظرات مختلف دستگاه‌ها باعث شده تا کمیسیون اصل 90 به این موضوع ورود پیدا کند. البته پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 از همان روزهای نخست ورود این کمیسیون به پرونده شرکت مالبرو با استناد اینکه پرونده قطوری از صهیونیستی بودن این شرکت وجود دارد از تلاش نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف این موضوع خبر داده بود.

به اعتقاد وی، کمیسیون اصل 90 ایراد اصلی فعالیت این شرکت در ایران را متوجه وزارت امور خارجه می‌‌داند زیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌استناد گزارش وزارت خارجه در صهیونیستی نبودن این شرکت اقدام به ارائه مجوز فعالیت به این شرکت کرده است.روز گذشته کمیسیون اصل 90 جلسه ای را با همین موضوع با حضور وزرای اطلاعات، صنعت و معاون وزیر خارجه برگزار کرده است که رسایی نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود گفته است: مجوز صادره برای واردات مارلبرو توسط شرکت زرین تجارت تا بررسی‌های مجدد و رفع موانع قانونی و تشکیل جلسه با حضور نماینده وزارت اطلاعات، ملغی اعلام شد.

این اظهارات در حالی منتشر شده که پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود به تسنیم گفته است: لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو توسط کمیسیون اصل 90 صحت ندارد زیرا  این کمیسیون همچنان مشغول بررسی این موضوع است و هنوز به نتیجه نهایی دست پیدا نکرده است. پورمختار با اشاره به اینکه هنوز وزیر امور خارجه برای ارائه برخی از توضیحات در کمیسیون اصل 90 حاضر نشده است،می‌گوید: هم اکنون از دستگاه های مختلف درخواست کرده ایم تا اطلاعات خود را در مورد شرکت مارلبرو به کمیسیون اصل 90 ارائه دهند تا در نهایت بتوانیم به تصمیم مناسبی دست پیدا کنیم.

اعلام تصمیم‌های متناقض از روند بررسی یک پرونده در کمیسیون اصل 90 باعث شده تا ابهاماتی در مجوز واردات مالبرو ایجاد  شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها