کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درخشش غیر منتظره طلا در جهان


کد خبر : ۸۶۱۶چهارشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸:۵۷۳۵۴۱ بازدید

طلا در بازار جهانی به دنبال افت بازارهای سهام که تقاضا برای این فلز زرد به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را برانگیخت به بالاترین سطح در ...

طلا در بازار جهانی به دنبال افت بازارهای سهام که تقاضا برای این فلز زرد به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را برانگیخت به بالاترین سطح در شش هفته گذشته صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح چهارشنبه بازار سنگاپور 1238 دلار معامله شد .

بیش از 100 میلیارد دلار از ارزش بازارهای سهام در روز دوشنبه کاسته شد و افت آنها در روز سه شنبه همچنان ادامه داشت. طلا در شرایطی صعود کرد که دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به سوی بزرگترین کاهش ماهانه پیش می‌رود.طلا از هفتم نوامبر 9 درصد رشد قیمت داشته است زیرا گسترش تدابیر محرک مالی از سوی بانک‌های مرکزی در اروپا و آسیا جذابیت این فلز ارزشمند به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را افزایش داده با اینهمه نوسان قیمت‌های نفت، باعث نوسان در بازار طلا هم شده است. قیمت‌های پایین‌تر نفت به معنی فشارهای تورمی کمتر است و فشارهای تورمی اندک تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه گذاری مطمئن را کمتر می‌کند.

این فلز ارزشمند دوشنبه گذشته بدنبال کاهش شدید قیمت نفت، به 1142 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در سه هفته پیش بود اما تا پایان روز با افزایش تقاضای خرید سرمایه گذارانی که به دنبال سود بردن از ارزانی قیمت بودند، به بیش از 1220 دلار صعود کرده بود.بر اساس گزارش بلومبرگ، بانک مرکزی آمریکا هفته آینده برای تصمیم گیری در مورد زمان افزایش نرخ‌های بهره نشست خواهد داشت. افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت دارایی‌های بدون بهره مانند طلا لطمه می‌زند در عوض از قوی شدن ارزش دلار پشتیبانی خواهد کرد.

بهای معاملات آتی طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 که بانک مرکزی آمریکا برای پشتیبانی از رشد اقتصادی این کشور اقدام به خرید ماهانه اوراق قرضه کرد و نرخ‌های بهره را به نزدیک صفر کاهش داد، 70 درصد جهش کرد اما سال گذشته با نشانه‌های احیای اقتصاد آمریکا و صعود بازارهای سهام که این بانک را به آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی خود واداشت، 28 درصد سقوط کرد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل در مارس در بخش کامکس بازار نیویورک 5.3 درصد جهش یافت و به 17.134 دلار رسید. در بازار بورس کالای نیویورک هر اونس پلاتین برای تحویل در ژانویه 1.4 درصد صعود کرد و به 1246 دلار رسید و هر اونس پالادیم برای تحویل در مارس 1.7 درصد افزایش قیمت یافت و 811 دلار معامله شد.پالادیم امسال 13 درصد و طلا 2.5 درصد صعود داشته اند در حالیکه نقره 12 درصد و پلاتین 9.2 درصد افت کرده اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها