کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای هفتگی طلا افزایش یافت


کد خبر : ۸۵۲۷شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰:۵۹۲۲۰۵ بازدید

طلا در بازار جهانی روز جمعه پس از انتشار آمار ماهانه اشتغال جدید بخش غیر کشاورزی در آمریکا که بهتر از حد مطلوب بود و انتظارات را برای افزایش زودتر ...

طلا در بازار جهانی روز جمعه پس از انتشار آمار ماهانه اشتغال جدید بخش غیر کشاورزی در آمریکا که بهتر از حد مطلوب بود و انتظارات را برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در این کشور بالا برد، بیش از یک درصد افت کرد اما با این وجود در یک هفته گذشته افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری 1.2 درصد کاهش یافت و به 1190 دلار رسید در حالیکه بهای هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار آمریکا 17.30 دلار یا 1.4 درصد کاهش یافت و به 1190 دلار رسید. بعضی از معامله گران از اینکه پس از انتشار آمار اشتغال در آمریکا طلا کاهش بیشتری پیدا نکرد، ابراز شگفتی کردند.با اینهمه طلا در یک هفته گذشته حدود دو درصد رشد قیمت داشت که نتیجه افزایش چهار درصدی در روز دوشنبه بود. طلا در این روز پس از کاهش شدید قیمت که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را افزایش داد، با بزرگترین رشد روزانه در بیش از یک سال گذشته روبرو شده و به بیش از 1220 دلار صعود کرده بود.

معامله گران پیش بینی می‌کنند این امر ممکن است خرید کوتاه مدت در هفته جاری را به دنبال داشته باشد اما بعضی از کارشناسان بازار معتقدند قیمت طلا در سطح کنونی ثابت شده است.

افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که در پنج سال گذشته برای کمک به احیای اقتصاد این کشور نزدیک به صفر نگه داشته شده اند، به جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا لطمه می‌زند و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند. ذخایر صندوق‌های سرمایه گذاری طلای جهانی به پایین‌ترین میزان از سال 2009 تاکنون رسیده و به سوی هفتمین کاهش هفتگی پیش می‌رود. تقاضای سرمایه گذاران برای فلزات ارزشمند در پی صعود بازارهای سهام و دلار آمریکا و پایین ماندن فشارهای تورمی ضعیف شده است.

از سوی دیگر معامله‌گران طلا قیمت‌های انرژی و تاثیر آنها بر تورم را تحت نظر دارند. دورنمای تورم پایین‌تر به دلیل کاهش قیمت‌ نفت، فلزات ارزشمند از جمله طلا را تحت فشار قرار می‌دهد. قیمت نفت هفته گذشته پس از افزایش چشمگیر تولید آمریکا، ریزش چشمگیری پیدا کرد. مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده قیمتهای پایین‌تر انرژی ممکن است هزینه‌های مصرفی در کوتاه مدت را پایین نگه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازارهای فیزیکی، خرید چین ثابت ماند و نرخ طلا در این کشور نسبت به بازار جهانی حدود یک تا دو دلار بیشتر بود. از سوی دیگر آمار منتشره در وب سایت بازار بورس طلای استانبول نشان داد واردات طلای ترکیه به 46.9 تن در نوامبر افزایش یافت که بیشترین میزان در شش سال گذشته بود و رشد خیره کننده ای نسبت به 6.6 تن در اکتبر داشت.

کیتکو متالز در گزارش تحلیلی خود متذکر شد تقاضای فیزیکی همچنان از بازارهای طلا و نقره پشتیبانی می‌کند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل در مارس در بخش کامکس بازار نیویورک 1.9 درصد کاهش یافت و به 16.258 دلار رسید که بزرگترین کاهش یک روزه در یک هفته گذشته بود.

هر اونس پلاتین برای تحویل در ژانویه در بازار بورس کالای نیویورک 2.1 درصد کاهش یافت و به 1219 دلار رسید و بهای هر اونس پالادیم برای تحویل در مارس با 0.1 درصد افزایش، 802 دلار بود.

قیمت طلا امسال تا به امروز یک درصد افت کرده در حالیکه نقره 16 درصد نزول داشته است. قیمت پالادیم 12 درصد افزایش و پلاتین 11 درصد کاهش داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها