کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همکدسازی تلفن‌های ثابت به ایستگاه آخر رسید


کد خبر : ۸۵۰۸جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳:۴۲۲۲۹۵ بازدید

قطار پروژه ملی همکدسازی سرانجام پس از تأخیر سه ماهه در ایستگاه ایلام به عنوان سی و یکمین و آخرین استان قرار گرفت.

شرکت مخابرات ایران براساس تکلیف بر اجرای پروژه ملی همکدسازی متعهد شده بود تا پایان شهریور این طرح کلان را در 31 استان کشور به سرانجام برساند اما در نیمه راه با پای لنگ به کارش ادامه داد.

همکدسازی از سال 92 استارت خورد اما به دلیل اینکه راه جبران هزینه‌ای برای آن دیده نشده بود، معلق ماند؛ با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر تعرفه‌های ارتباطی از جمله لحاظ کردن آبونمان‌های متغیر در کنار ثابت برای استان‌هایی که همکدی در آنها اجرایی شده است، مخابرات بار دیگر عزم خود را برای اجرای کامل این طرح جزم کرد.

پروژه کلان یکسان‌سازی کدهای درون استانی به این مفهوم است که مشترکان تلفن ثابت درون یک استان نیازی به پرداخت پول بیشتر برای برقرار ارتباط با شهرهای همجوار ندارند و به نوعی هزینه‌های بین شهری حذف شده اما از طرفی دیگر هزینه‌های بین استانی افزایش داشته است.

استان ایلام سرانجام بعد از تأخیر یک ماهه (قرار بود نیمه آبان اجرایی شود) در یکسان کردن کدهای استانی، برگ آخر پرونده قطور همکدسازی را ورق زد و جلد پشتی را بست.

این استان از ساعت 22 روز گذشته (پنجشنبه) کد تلفن‌های ثابت را در 10 مرکز شهری و 25 مرکز روستایی در سطح شهرستان‌های ایلام- مهران – دهلران- آبدانان- دره شهر- سیروان- بدره- ارکواز- چرداول و ایوان به 084 تغییر داد.

تکمیل همکدی درون استانی به معنی تقلیل 187 کد شبکه ارتباطات ثابت به 31 کد استانی و حدود 12 هزار بلوک‌ نامبرینگ ثابت به 6715 بلوک است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها