کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آینده در انتظار لغو مجوز کدام بانک ؟


کد خبر : ۸۴۶۷چهارشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴:۰۱۶۸۴۲ بازدید

سرانجام بانک مرکزی بعد از محرز شدن تخلف یکی از بانک‌های خصوصی تصمیم به انحلال این بانک گرفته است و طبق اخبار رسیده بناست طی روزهای آینده ...

سرانجام بانک مرکزی بعد از محرز شدن تخلف یکی از بانک‌های خصوصی تصمیم به انحلال این بانک گرفته است و طبق اخبار رسیده بناست طی روزهای آینده این تصمیم خود را علنی کند. طی ماه های گذشته در خبرها آمد که بانک مرکزی یک بار دیگر فهرست بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تحت مجوز این بانک را تغییر داده و نام 2 بانک و 5 موسسه مالی و اعتباری را از این فهرست خط زد.

تغییرات بانک مرکزی در فهرست بانک ها و موسسات اعتباری در راستای ساماندهی نهادهای فعال در بازار غیر متشکل پولی و با هدف ایجاد انتظام و ثبات بیشتر در بازار پولی کشور در هفته های اخیر انجام شد البته این اقدام به دنبال فرایند نظارتی است که از دوره مدیریت قبلی بانک مرکزی آغاز شده بود.بانک مرکزی در ماه های گذشته نام بانک های آینده و مهر اقتصاد را از فهرست بانک های غیردولتی و نام مؤسسات اعتباری ثامن، ثامن الحجج، عسکریه، کوثر، آرمان و نور را از سایت رسمی خود حذف کرد و از مردم خواست تا در هنگام سپرده گذاری در بانک ها و موسسات اعتباری از مجاز یا غیر مجاز بودن آنها از طریق سامانه بانک مرکزی مطلع شوند.

بانک مرکزی دلیل حذف نام این بانک ها و موسسات را چنین اعلام کرده بود: ” از آنجا که مؤسسات مذکور در مراحل مختلف ساماندهی قرار دارند و تاکنون موفق به تکمیل تشریفات اداری مربوط برای اخذ مجوز فعالیت نشده اند، لذا پس از طی این مراحل و اخذ مجوز یادشده از بانک مرکزی، اسامی آنها مجدداً روی پایگاه اطلاع رسانی این بانک قرار خواهد گرفت. این مؤسسات می بایست با تسریع در تکمیل مدارک مربوط و برآورده کردن الزامات مطروحه از سوی بانک مرکزی، به فرآیند اخذ مجوز فعالیت خود از این بانک سرعت ببخشند».

در ادامه این اقدام جلساتی با حضور مدیران عامل این بانک ها و موسسات اعتباری در بانک مرکزی برگزار شد و در آنجا مسئولان نظارتی بانک مرکزی با بانکداران” غیرمجاز» اتمام حجت کردند که اگر نسبت به تکمیل مدارک و انجام فرایند قانونی اقدام نکنند اسمشان به فهرست” مجازها» بر نمی گردد.

هر چند بانک مرکزی چندی بعد رسماً اعلام کرد که مجوز موسسه کوثر و عسکریه برگشته ولی درباره تعیین تکلیف پرونده 5 موسسه و 2 بانک توضیحی نداده است؛ در همین ایام هم البته رئیس کل بانک مرکزی و معاون نظارتی این بانک از ارسال پرونده چند بانک به هیات انتظامی بانک ها خبر داده بودند.

ناگفته نماند که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه هیات انتظامی چه تصمیمی برای بخورد با بانک‌های متخلف خواهد گرفت؟ گفته بود که این برخوردها جدی خواهد بود و تمامی تخلفات منجر به رای می شود و جرائمی برای آنها در نظر گرفته می شود که این احکام می تواند لغو مجوز و ... باشد.برهمین اساس باخبر شدیم که سرانجام بانک مرکزی بعد از محرز شدن تخلف یکی از بانک‌های خصوصی تصمیم به انحلال این بانک گرفته است و طبق اخبار رسیده بناست طی روزهای آینده این تصمیم خود را علنی کند.

هرچند تماس های متعدد خبرنگار تسنیم با هیات عامل بانک مرکزی و مدیران مربوطه جوابی نداشت و ظاهراً اینبار هم بانک مرکزی قصد دارد تا سکوت را پیشه بگیرد. ولی با توجه به حساسیت موضوع و وجود سپرده های بالای مردم در این بانک خصوصی انتظار می رود بانک مرکزی قبل از اجرای چنین تصمیماتی اطلاع رسانی لازم و کافی را انجام دهد تا شاهد تشدید نگرانی مردم در جامعه نباشیم.از آنجایی که همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر لغو مجوز یک بانک در روزهای آینده حجم تماس های مردم با خبرگزاری تسنیم درباره مشخصات این بانک افزایش یافته، انتظار می رود بانک مرکزی نسبت به رفع نگرانی مردم اقدامی انجام دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها