کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت 160 تومانی فلز سرخ


کد خبر : ۸۴۱۵دوشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷:۴۴۱۶۹۵ بازدید

با اینکه دیروز بازارهای داخلی روز ملتهبی را پشت سر گذاشتند و نرخ دلار به مرز 3 هزار و 500 تومان رسید، اما باز هم مس در تالار محصولات صنعتی بورس کالا ...

با اینکه دیروز بازارهای داخلی روز ملتهبی را پشت سر گذاشتند و نرخ دلار به مرز 3 هزار و 500 تومان رسید، اما باز هم مس در تالار محصولات صنعتی بورس کالا روند نزولی در پیش گرفت. این فلز سرخ که نسبت به معاملات هفته گذشته، 160 تومان در هر کیلو کاهش یافته بود، در بازار آزاد افت 200 تومانی را تجربه کرد و هم اکنون با نرخ 22 هزار و 650 تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که به گفته فعالان بازار این کاهش قیمت آخرین افت این فلز طی هفته جاری خواهد بود، چرا که هم ارز روند صعودی در پیش گرفته و هم تقاضا برای این محصول به شدت افزایش یافته است. 

آنها معتقدند بازار جهانی این فلز با توجه به پیش‌بینی آگاهان اقتصادی در هفته آينده رشد جدیدی را تجربه نخواهد کرد و اگر میانگین نرخ مس در (LME) طی هفته جاری ثابت بماند، باز هم احتمال اینکه بازار فلزات پایه شاهد رشد نرخ فلز سرخ در هفته آتی باشد زیاد است. از سوی دیگر، برخی دیگر از کارشناسان حوزه فلزات پایه معتقدند: تا زمانی که بازار ارز کنترل نشود و به نوسانات مثبت خود ادامه دهد با توجه به فرمول فعلی مس (میانگین نرخ LME با احتساب نرخ دلار آزاد) روند صعودی اين فلز نیز ادامه خواهد داشت. 

به این ترتیب، روز گذشته 9 آذرماه، بورس کالای ایران شاهد معامله بیش از 28 هزار تن انواع محصولات مسی بود که در این میان، چهار هزار تن مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران راهی تالار معاملاتی شد. این شرکت همچنین 3500 تن مس مفتول را در این روز عرضه کرد. از دیگر محصولات عرضه‌شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می‌توان به 20 هزار تن انواع مس کم عیار، 100 تن سولفور مولیبدن و 12 تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد. علاوه بر این، 270 تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان در این تالار معاملاتی روی تابلوی معاملاتی رفت.

 بر این اساس، مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت 21 هزار و 69 تومان در هر کیلو به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش 161 تومانی را تجربه کرده است. کل عرضه برای این محصول 4 هزار تن بوده درحالی‌که میزان تقاضا 760 تن بوده است.همچنین مفتول مس شرکت ملی مس نیز با قیمت 21 هزار و 767 تومان عرضه شد که نسبت به آخرین معامله، افت 157 تومانی را در هر کیلو به ثبت رساند. کل عرضه برای این محصول 3 هزار و 500 تن بوده، درحالی‌که تقاضاکنندگان خواستار 780 تن از این محصول بوده‌اند. مفتول مس شركت دنیای مس کاشان نيز در اين روز با قیمت پایه 21 هزار و 822 تومان عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه در هفته گذشته، کاهش 157 تومانی در هر کیلو را تجربه کرد. کل عرضه برای این محصول 270 تن بود که با میزان تقاضا برابری می‌کرد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها