کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آرامش را به بازار ارز باز میگردانیم


کد خبر : ۸۴۰۷یکشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷:۰۵۷۰۹۶ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی درباره افزایش نامتعارف نرخ دلار در بازار آزاد طی روزهای اخیر گفت: مذاکرات اخیر مثبت پیش رفته است و هیچ دلیلی برای نوسان در بازار دلار و ارز ...

رئیس کل بانک مرکزی درباره افزایش نامتعارف نرخ دلار در بازار آزاد طی روزهای اخیر گفت: مذاکرات اخیر مثبت پیش رفته است و هیچ دلیلی برای نوسان در بازار دلار و ارز وجود ندارد ؛بنابراین آرامش بزودی به بازار ارز بر‌می‌گردد.ولی الله سیف دقایقی پیش در حاشیه رونمایی از سامانه فروش اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملت به اتفاقات اخیر بازار ارز اشاره کرد و گفت: هیچ دلیلی برای نوسان در بازار دلار و ارز وجود ندارد و آرامشی که پیشتر در بازار ارز حاکم بود، مجدد بازمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصاد ایران باثبات است، گفت: نوسان‌ها گاهی پیش می‌آید ولی اقتصاد ایران از عوامل بنیادین برخوردار است و بزودی شاهد بازگشت آرامش به بازار ارز خواهیم بود.
سیف با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای گفت: الان شرایط به گونه ای است که باید از لحظه‌های آن استفاده شود چرا که مذاکرات اخیر مثبت پیش رفته است.وی با بیان اینکه اتفاقی که چند روز قبل افتاد (تمدید مذاکرات) می توانست باز هم به تاخیر بیفتد گفت: بانک ها باید آمادگی لازم برای برقراری ارتباط بین المللی را داشته باشند چرا که اگر بنا به فعالیت بانکهای خارجی در داخل باشد معلوم نیست رقابت تا چه حد پیش برود.

رئیس کل بانک مرکزی در همین ارتباط افزود: این هفته (در مذاکرات) نگفتند تا 7 ماه بلکه تاکید کردند در این هفت ماه مذاکرات پیش می رود، یعنی بانکها آماده باشند چرا که هر چه سریعتر ممکن است این کار عملی شود. این مساله چیزی نیست که بیش از این به تاخیر بیفتد.وی خطاب به بانکها تاکید کرد: بانکها نباید اجازه دهند بازار خارج از منطق جلو برود بلکه باید با دقت نظر و توجه امور را به دست بگیرند؛ از آنجایی که ما نمی خواهیم دستوری عمل کنیم و فضای انحرافی ایجاد کنیم از بانک‌ها خواستیم از رقابتهای غلط جلوگیری کنند.

سیف به ایجاد تعادل ارزی، ورودی ارز به بازار و تقاضای باراز ارز اشاره کرد و گفت: تمام این شاخصها متعادل است اما اخبار موقتاً نوسان را در بازار ایجاد می کند ولی به سرعت تعادل باز می گردد.

وی درباره نوسانات بازار سرمایه نیز افزود: با توجه به تصمیماتی که مسئولان بورس اتخاذ می کنند، شرایط در این بخش نیز مجددا به گونه ای خواهد بود که شاخص بورس به وضعیت منطقی و متعادل برگردد.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید به سمت بانکداری الکترونیک پیش رفته و مکانیزم لازم را بوجود آورند، گفت: امیدوارم بانک‌ها در عرصه بانکداری الکترونیک پیش روند نه آن بحث غلط مبنی براینکه چه کسی سپرده بیشتر جذب کرده، باید بانک‌ها همه جانبه رشد کنند.

وی گفت: در جهت گیری‌های یک سال و نیم قبل به دستاوردهای خوبی رسیدیم و برنامه ریزی‌های خوب و دقیق و علمی برای ایجاد تحولات در نظام بانکی انجام شده است که این فقط مختص بانک‌ها نیست بلکه از بانک مرکزی شروع شده است.سیف با بیان اینکه پروژه‌هایی به مرحله پیاده سازی رسیده است افزود: اما به دلیل عدم آمادگی برخی بانک‌ها به تأخیر افتاده است ولی از بانک‌ها درخواست می‌کنیم که به سمت مکانیزه و الکترونیکی کردن سیستم‌هایشان پیش بروند که اگر این اتفاقات نیفتد عملیات بانکی غیرممکن می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها