کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تست و آزمون بلند مدت مزدا3 جدید

کدخبر:۸۳۶۲جمعه، ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹:۳۱۱۷۴۸۵ بازدید

با اینکه تا این لحظه بیش از 4 سال از عرضه دومین نسل مزدا 3 در بازار جهانی می‌گذرد و با توجه به پرطرفدار بودن، چهره آن اندکی تکراری شده اما هنوز هم این خودرو جذابیت ...
تست و آزمون بلند مدت مزدا3 جدید

عصر خودرو - بحث خودروهای اسپرت و جوان‌پسند، تنها محدود به کوپه‌های قدرتمند نیست. گاهی یک سدان اشرافی همچون مرسدس بنز S63 AMG نیز می‌تواند جای خود را در میان جوانان باز کند. اصولا قشر جوان جوامع مختلف برای خرید خودرو، چند پارامتر همچون جمع و جور بودن، قابلیت‌های دینامیکی مناسب، جذابیت بصری و در نهایت امکانات رفاهی همچون سیستم صوتی قدرتمند را مد نظر قرار می‌دهند که البته باید گفت این موارد در گزینه‌های مختلف، به نسبت کمتر و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. برای مثال، برای خرید یک کوپه قدرتمند، امکانات رفاهی چندان مهم نیستند و در بحث خرید سدان کامپکت، از ترشح آدرنالین بیشتر چشم پوشی می‌شود. چند لحظه صبر کنید ! این دقیقا همان فرمولی است که مزدا در تولید 3 استفاده کرده است؛ خودرویی با چهره جذاب، ابعاد مناسب، امکانات قابل قبول در کنار پیشرانه‌ای نه چندان قدرتمند، اما کم مصرف که از سال 1386 به ایران عرضه شد و ناگفته پیداست که با توجه به این شرایط از فروش خوبی نیز برخوردار بود.

اما نسل دوم این خودرو در سال 1389 به بازار ایران رسید؛ خودرویی که از ابتدا تا کنون با استفاده از قطعات خارجی، در داخل کشور مونتاژ می‌شود و در نمونه‌های صفر کیلومتر، حدودا 140 میلیون تومان قیمت دارد؛ چیزی بالاتر از رقبای اصلی همچون کیا سراتو، میتسوبیشی لنسر 1.8، تویوتا یاریس صندوقدار و هیوندای النترا که با توجه به کهنه شدن چهره مزدا3، قیمت این خودرو چندان هم معقول به نظر نمی‌رسد. پس اگر بر حسب سلیقه مزدا 3 را انتخاب کنید، برای دریافت یک برچسب قیمت خوب می‌بایست به سراغ نمونه‌های کارکرده این خودرو رفته و نمونه‌ای تمیز را انتخاب کنید. برای مثال، نمونه‌های 89 این خودرو را می‌توان با قیمت کمتر از 90 میلیون تومان خریداری کرد؛ اما باید دید که با این 90 میلیون تومان چه موردی دریافت می‌کنید؟! چه وضعیتی؟!  آیا ارزش خریداری دارد؟

قدیمی اما هنوز هم جذاب

با اینکه تا این لحظه بیش از 4 سال از عرضه دومین نسل مزدا 3 در بازار جهانی می‌گذرد و با توجه به پرطرفدار بودن، چهره آن اندکی تکراری شده اما هنوز هم این خودرو جذابیت خود را حفظ کرده است. کما اینکه سومین نسل از مزدا3 به بازار جهانی عرضه شده و گروه بهمن خودرو هنوز هم برنامه‌ای برای مونتاژ یا عرضه این خودرو ارائه نکرده است. چهره دومین نسل، پویا‌تر از نسل نخست و البته مدرن‌تر طراحی شده. گرچه لبخند مضحک نقش بسته  روی سپر جلوی این خودرو، به ویژه در رنگ‌های روشن‌تر و در نگاه اول چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسد؛ اما حالت طراحی چراغ‌ها، کش و قوس‌های بدنه کاراکتری کاملا ژاپنی دارد. مزدا 3 در2 نوع سدان و‌هاچ‌بک 5 درب تولید شده که نمونه سدان، طولی برابر با 4595 میلی‌متر و نمونه ‌هاچ‌بک 9 سانتی‌متر کوتاه‌تر است. خط کمر بالایی دستگیره‌های در‌ها را در بر گرفته و خط برآمده ای در بخش پایینی در‌ها، تکمیل‌کننده نمای جانبی خودروست. اگرچه که دماغه پایین مزدا3، حس پویایی را به بیننده منتقل می‌کند اما همین المان در کنار ارتفاع نسبتا زیاد پروفیل کلی و البته صندوق عقب کوتاه و قد بلند، حالتی عجیب ایجاد کرده. البته این ارتفاع زیاد به معنای بد ترکیب بودن خودرو نیست. به بیانی، ارتفاع بسیار کم رکاب قطور خودرو از سطح زمین به بیننده چنین حسی را القا می‌کند که البته همین موضوع از ضعف‌های مشهور مزدا3 نیز محسوب می‌شود؛ طوری که برای گذر از سرعتگیرهای آسفالتی، باید مسیر خود را کج کنید.

در بخش عقب نیز المان‌های طراحی یک خودروی ژاپنی دیده می‌شود؛ چراغ‌های نازک و البته با ترکیب رنگ خاص محصولات جدید مزدا و نکته‌ای عجیب! در این خودرو نیز همچون سوزوکی گراند ویتارا یک مه‌شکن عقب در سمت چپ و یک چراغ دنده عقب داریم! دلیل این امر را می‌توان در طراحی نازک چراغ‌های عقبی دید. اگرچه که شاید این ساختار‌شکنی و عدم تقارن، چندان به چشم نیاید. به جرات می‌توان گفت که بیش از 90 درصد مزدا 3‌های داخل ایران، در دو رنگ سفید و مشکی (اکثرا سفید) خریداری شده‌اند و دلیل این امر نیز چیزی جز نمود بهتر جزئیات خودرو در این رنگ نیست. البته باید گفت که کیفیت رنگ مورد استفاده در این خودرو چندان چنگی به دل نمی زند؛ چرا که در خودروی مورد آزمایش پس از 4 سال و 110 هزار کیلومتر کارکرد و حتی با وجود استفاده از پارکینگ؛ رنگ مشکی متالیک آن کمی کدر شده است. البته در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که به دلیل مونتاژ این خودرو در ایران، قطعات ظاهری مزدا 3 با قیمت‌های نازل (در قیاس با برخی رقبا)، حتی ارزان‌تر از قطعات نسل گذشته این خودرو عرضه می‌شوند.


فقط همان آپشن‌هایی که نیاز دارید !

مزدا3 اسباب‌بازی اضافه‌ای برای خود‌نمایی ندارد. منکر جذابیت برخی آپشن‌ها همچون نورپردازی Moodlight داخلی، جا لیوانی‌های مخفی و امثالهم نمی‌شویم؛ اما واقعیت امر این است که آیتم‌های اینچنینی پس از مدتی استفاده از چشم افتاده و عادی می‌شوند. مزدا 3 صندوقدار در 3تیپ امکاناتی عرضه شده که نمونه مورد آزمایش از نوع تیپ نخست است. به همین خاطر در داخل کابین این خودرو به جای صندلی‌های چرمی، روکش پارچه‌ای می‌بینیم. اگرچه که این فوم‌های به ظاهر چرم، در دید ناظر جذاب و لوکس به‌نظر می‌رسد؛ اما می‌بایست به راحت‌تر بودن صندلی‌های پارچه‌ای این خودرو اشاره کرد. همچنین 2 تیپ نخست از استارت سوئیچی و بالاترین تیپ آن از استارتر دکمه‌ای بهره می‌برد. سیستم صوتی از دیگر امکانات حائز اهمیت برای قشر جوان به حساب می‌آید؛ در همین راستا در 2 تیپ نخست این خودرو از اجرا کننده CD به همراه 4 بلندگو و در نمونه فول آپشن از سیستم صوتی پیشرفته با نمایشگر (سفارشی) و 6 بلندگوی کیفیتی استفاده شده که البته در نمونه مورد آزمایش از دستگاه پخش Pioneer مجهز به صفحه نمایشگر و دوربین دنده عقب استفاده شده بود.

جاده‌ای تاریک را تصور کنید؛ ناگهان بر سر پیچی رسیده و دید کاملی نسبت به زاویه داخلی و ادامه مسیر خود ندارید. در این لحظه آپشنی تحت عنوان چراغ‌های فعال جلو یا AFS که در سومین تیپ این خودرو عرضه شده با روشن کردن راه پیش رویتان، قادر به رهایی شما از اتفاقی ناگوار خواهد بود. البته با این وجود، فقدان آینه‌های الکتروکرومیک برای ارائه دید بهتری از شیشه عقب در شب کاملا حس می‌شود. سیستم تهویه مطبوع خودکار به همراه گرمکن صندلی‌های جلو با 5 حالت و واکنش بسیار سریع، روکش چرم فرمان در تیپ دوم و سوم، غربیلک تلسکوپی فرمان، کروز کنترل، حالت خودکار برای بالابر تمامی شیشه‌ها، کامپیوتر سفری با اعلام لحظه‌ای مصرف سوخت در 100 کیلومتر، تنظیم دستی عمودی نور چراغ‌های جلو با در نظر گرفتن 3 حالت مجزا، فضای مجزای عینک آفتابی و غیره، از جمله امکانات این خودرو در نمونه مورد آزمایش بود که البته تا همین جا هم برای رفاه حال سرنشینان و راننده کافی به‌نظر می‌رسد؛ گرچه این لیست در 2 تیپ بالاتر تکمیل می‌شود.


2 لیتری جسور!

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، برای خرید برخی سدان‌های کامپکت باید تا حدودی قید آدرنالین ناشی از گشتاور و قدرت را زد. مزدا3 با 2 پیشرانه 4 سیلندر 1.6 و 2.0 لیتری در ایران عرضه شده که گروه بهمن خودرو برای نمونه 2000 سی‌سی جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک/تیپ ترونیک و برای نمونه 1.6 لیتری، جعبه دنده 5سرعته را برگزیده است. البته باید گفت که اکثر نمونه‌های سدان این خودرو از نوع 2 لیتری و پیشرانه 1.6، بیشتر روی مزدا 3‌های ‌هاچ‌بک قرار گرفته و نمونه مورد آزمایش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پیشرانه 2 لیتری این خودرو که با کد LFX شناخده می‌شود، قادر به تولید 147.4 اسب بخار در دور بسیار بالای 6500 دور بر دقیقه است و همچنین گشتاور 187 نیوتن‌متری در دور میانی 4000 rpm، از دیگر ارمغان‌هایی است که با خرید مزدا3 دریافت خواهید کرد. این عدد درست مشابه هیوندای النترای 1.8 لیتری و در حدود 10 واحد کمتر از نسل جدید کیا سراتو بوده و این در حالی است که مزدا3 از لحاظ قیمتی در بازه‌ای بالاتر از خودروهای مذکور جولان می‌دهد.  پشت فرمان قرار گرفته و توسط سوئیچ تاشو مزین به لوگوی مزدا، پیشرانه 4 سیلندر این سدان جمع و جور را استارت می‌زنیم. پیشرانه پس از اندکی گلو صاف‌کردن روشن شده و بعد از ساسات، دور موتور ثابت می‌شود. 2 دایره پشت غربیلک خوشدست فرمان قرار گرفته که وظیفه نمایش سرعت، دور موتور، دمای آب پیشرانه و میزان سوخت باقیمانده در مخزن سوخت را بر عهده دارند و همچنین نمایشگر ساعت و کامپیوتر سفری روی کنسول ساده خودرو قرار گرفته است. با توجه به داشبورد پهن و علیرغم فاصله زیاد تا شیشه جلو، میدان دید خوبی خواهید داشت و تنها در بخش عقب و به خصوص شیشه‌های جانبی ردیف دوم، کمی ضعف احساس می‌شود.

جعبه دنده تیپ ترونیک را پس از فشردن ترمز در حالت D قرار داده تا پیش از هرچیز، عملکرد این گیربکس 5 سرعته را بسنجیم. اصولا جعبه دنده‌های اتوماتیک به دلیل گردش دائمی حجم زیادی از روغن، پس از حدود 100 هزار کیلومتر به سرویس نیاز پیدا می‌کنند؛ به همین خاطر در خودروی مورد آزمایش یا 110 هزار کیلومتر کارکرد، تعویض دنده‌ها با اندکی شوک خفیف و البته تاخیر در رسیدن به دنده اور درایو جهت کاهش مصرف سوخت در مسیرهای شهری همراه بود. البته با این وجود، به گفته مالک خودرو، تغییری در مصرف سوخت این مزدا 3 ایجاد نشده و هنوز هم با هر باک بنزین 55 لیتری، مسافتی بیش از 650 کیلومتر را می‌پیماید. مزدا 3 به لطف بهره‌گیری از سیستم جعبه دنده کامپیوتری و همچنین نیروی کمکی الکترونیکی فرمان خودرویی راحت برای استفاده درون‌شهری به شمار می‌رود. همچنین با توجه به ابعاد نه‌چندان بزرگ این خودرو، برای یافتن جای پارک در کلانشهرها دچار چالش نخواهید شد. کمی آن‌طرف‌تر پدال گاز را به فرش خودرو گره می‌زنیم؛ جعبه دنده بر‌خلاف نمونه‌های مورد استفاده روی خودروهای کُره‌ای (به ویژه 2 رقیب کُره‌ای اصلی مزدا3) به سرعت عکس‌العمل نشان داده و مناسب‌ترین دنده برای شتابگیری را انتخاب می‌کند.

صدای این ژاپنی جسور علیرغم حجم کم پیشرانه، بسیار جذاب بوده و با توجه به قرار‌گیری دور موتور خودرو در نزدیکی خط قرمز (محدوده حداکثر قدرت) شتاب خوبی ارائه می‌کند. با افزایش سرعت، فرمان سفت‌تر شده و در نتیجه حس اطمینان کامل از هدایت خودرو در سرعت‌های بالا به راننده القا می‌شود، چرا که با رسیدن به پیچ‌های مختلف، خبری از کم‌فرمانی‌های مشهور خودروهای کُره‌ای نبود. مزدا برای نگه داشتن این خودرو از 4 ترمز دیسکی برای 4 چرخ به همراه سامانه ضدقفل و تقسیم نیروی ترمز (EBD) استفاده کرده که با این وجود و در ترمز ناگهانی از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت، خودرو بدون حتی یک سانتی‌متر خط ترمز توقف کرد. پس از قرار‌گیری جعبه دنده در حالت تعویض دنده به نکته جالبی خواهید رسید. در جعبه دنده مزدا 3، همچون گیربکس‌های سکوئنشال، با بالا دادن لیور، دنده کم و با پایین دادن آن به دنده بعدی خواهید رفت! که اگر در ابتدای رانندگی با این خودرو به این مکانیسم عادت نداشته باشید، برای تعویض دنده دچار اشتباه خواهید شد! اما در عوض حس بسیار خوبی به راننده القا می‌کند.

قیمت بالا برای خودرویی خوب !

مزدا 3، هیوندای النترا، کیا سراتو و یا MG6 و میتسوبیشی لنسر! سدان‌های جمع و جوری که این روزها در بازار کمتر از 140 میلیون تومان به خوبی جولان می‌دهند اما به هیچ وجه معلوم نیست که کدام بهتر است! مزدا 3 با توجه به قیمت بالا و کاذب و از طرفی چهره کهنه، این روزها همچون گذشته مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اما هموطن این خودرو، یعنی میتسوبیشی لنسر 1.8 با پیشرانه قدرتمند و جعبه دنده CVT، با وجود گزینه‌ای همچون هیوندای النترای خوش‌قیافه، با اقبال چندان مناسبی مواجه نشد؛ هرچند که هنوز هم پتانسیل برای دستیابی به بازاری خوب وجود دارد. محصولات ژاپنی اصولا از استهلاک بسیار پایین و دوام فوق‌العاده خوبی بهره می‌برند؛ المانی قدرتمند که باعث می‌شود مزدا 3 چهار‌ساله هنوز هم تنها با سرویس‌های دوره‌ای، تعویض روغن و بازدید‌های سطحی، همچون روز نخست سرحال باقی بماند. نتیجه ساده است! مزدا3، مرد می‌ماند!


 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رضا: 1393/9/710:02:46،
156
153
چرا اینقدر این مزدا ها رو خشک ساختن توی دست اندازها آدم داغون میشه
آرش: 1393/9/710:35:03،
108
71
دقیقا به خاطر پایین بودن ارتفاع خودرو و اسپورت بودنشه که مخصوصا وقتی بارش زیاده حسابی خشک میشه
کوکی: 1393/9/711:01:57،
170
112
مزدا=سلطان جاده ها

مزایا: ظاهری زیبا+آپشن زیاد+قیمت مناسب+مناسب برای هر رده سنی(برعکس کوپه و جنسیس و و و)+قطعات با دوام+برند پدر و مادر دار

معایب:...................................................هر چی سرچ میکنم چیزی یافت نمیشه.

تویوتا هم خوبه ولی قیمت ماشین هاش خیلی بالاست.با پوله یه یاریس صفر میشه یه مزدا نیو تیپ 4 مدل 91 خرید
کوکی: 1393/9/711:13:39،
144
72
جالب ترین بخش این گزارش اینه که مزدا 3 با خودرو هایی نظیر النترا مقایسه شده.خودرویی که اصلا در حد و اندازه مزدا نیست.با حجم موتور 1800 سی سی.و با استهلاک بالا.هرچند قیمتش هم کم نیست.در ضمن باید توجه داشته باشیم که خودروهای ژاپنی رو نمیشه هیچ جوره با کره ای مقایسه کرد.در مورد میتسوبیشی لنسر غیر از حجم موتور 1800 سی سی که کل مقایسه رو زیر سوال میبره باید قبول کنیم که در طراحی ماشین کمی کوتاهی شده.خصوصا قسمت پشت ماشین.بنده مزدا 3 نیو دارم خیلی خیلی هم راضی هستم اولین مزدای من هم نیست.2 تا اتاق قدیم هم داشتم اونا هم خیلی عالی بودن.
واقعا مزدا خیلی مرد هستش.
محسن: 1393/9/711:57:50،
98
103
ماشین خانوادگی یا مسافرتی نیست هم خشکه هم زیرش به سرعت گیر ها گیر میکنه
حرفه ای: 1393/9/713:53:05،
66
86
در پاسخ به کوکی:
هیوندا در سال ۲۰۱۴ از ۱۰۰۰ امتیاز رضایت مندی مشتریان ۶۸۱ امتیاز از سایت jd power کسب کرده و تویوتا 683 پس در نتیجه کیفیت خودروهای کره ای بسیار بالا رفته و قابل اعتماد هستند
کوکی: 1393/9/714:58:48،
41
37
راستی یه سوالی من هرچی میگردم دکمه چراغ شور جلو رو پیدا نمیکنم.از برو بکس کسی نمیدونه چجوری و با کدوم دکمه کار میکنه؟ماشین تیپ 3 هستش
پاسخ به محسن: 1393/9/717:18:09،
52
26
محسن جان من خودم مزدا نيو دارم لاستيكهاي ماشينو با يه سايز بالاتر عوض كردم هم ظاهر ماشين خوشگل تر شده هم ديگه زير ماشين به جايي گير نميكنه
نیما55: 1393/9/717:19:37،
79
25
پاسخ به کوکی
زمانی که چراغ روشن هست، دسته برف پاک کن رو دو مرتبه به طرف خودتون بکشید، چراغ شور عمل خواهد کرد
دکمه ای نداره
مزدا=لذت رانندگی
جواب کوکی: 1393/9/717:27:39،
25
22
جناب کوکی دسته ی شیشه شور جلو رو که بیشتر نگه دارید چراغ شور هاش میاد بیرون و مایع رو با شدت میپاشه به چراغها (فقط در زمان برف و بارون کاربرد داره)
zlt: 1393/9/718:13:58،
27
125
مزدا خوب نیست و در برابر ام جی 6 و سیویک حرفی برا گفتن نداره
آرش: 1393/9/719:30:40،
22
35
آیا وقتی سایز لاستیک بزرگ شد احتمال درگیری با گلگیر خودرو نیست؟ سر پیچها ؟
سهیل: 1393/9/721:18:49،
36
26
پاسخ به حرفه ای:
بین مدل های عرضه شده هیوندای در آسیا و آمریکا زمین تا اسمون فرق وجود داره... شاید واسه اینه که بعضی آمریکایی ها هیوندای رو ترجیح میدن..نمیدونم...ولی میدونم مدل های آمریکایی و اروپایی هیوندای با مدل های آسیا استاندارد هاش فرق داره
مجيد: 1393/9/722:28:18،
67
64
كوكي جان انقدر بي كله و مثل تندرو ها نظر نده درسته كه در كل خودرو سازي ژاپن در سطح بالاتري نسبت به كره قرار داره ولي اين كه هيچ جوره نبايد خودرو كره اي رو با ژاپن مقايسه كرد هم درست نيست بايد درباره هر مورد جداگانه نظر داد در بعضي موارد خودرو كره اي از مشابه ژاپنيش كم و كسري نداره . تصور چند سال پيش رو در مورد خودرو سازي كره فراموش كن و به روز مطالعه كن و بعد نظر بده . هرچند كه حق داري مزدا3 داري و هركس نسبت به خودروش تعصب داره.
کوکی: 1393/9/800:00:59،
38
21
با سلام
از نیمای عزیز و اون دوستمون که من رو راهنمایی کردن واقعا ممنونم.درسته امتحان کردم و چراغ شور عمل کرد البته هر دفعه 2 بار پشت سر هم عمل میکنه و خیلی هم عالیه.
در مورد دوستان دیگه که هیوندا و البته ام جی رو با مزدا 3 مقایسه کردن.
در مورد ام جی که خب اصلا حرفی برای گفتن ندارم.چون همه چیز واضحه هستش.در مورد هیوندا هم من نمیگم هیوندا بی کیفیته ولی با مزدا قابل مقایسه نیست.باور کنید یه زمان قصد خرید سانتافه رو داشتم از هر کسی که داشت پرسیدم گفتن طرفش نرو که به خرج بیفته هر روز باید خرجش کنی.این چیزیه که اون ها میگفتن.
همه بنز سوارا!: 1393/9/801:35:21،
27
36
خوشم میاد جوری نظر میدن انگار همه بنز و bmw سوارن و حتی تاکسی ک سوار میشیم هم بنز هست!
فکر کنم فقط منم ک پراید سوارم و بقیه همه بنز سوار
ظاهرا همه ی دوستان تمام این ماشینارو سوار شدن ک اینجور میگن کیا اشغاله هیوندا مزخرفه و اون خشکه این کیفیت نداره و mg ک اصلا حرفش نزنید و ...
راستی منم یه بنز s500 دارم ولی نمیدونم چجوری حالت اکونومیش و فعال کنم فول آپشن 2014 هست لطفا راهنمایی کنید!!!
مهیار: 1393/9/809:49:39،
37
21
دوست عزیز مزدا خشک نیست بلکه قدرت زیاد کمک فنرهاش و حالت الکترو دینامیکی ش هست که انقدر محکمه.
باشماغی: 1393/9/710:30:38،
36
35
کدومشون بهتره دوستان؟:مزدا 3، هیوندای النترا، کیا سراتو و یا MG6 و میتسوبیشی لنسر
خودم شخصا الان 206 دارم ولی قصد خرید کیا سراتو را دارم.
رضا: 1393/9/711:55:44،
64
83
ماشین های هیوندای برای ما بهترن و بازار خوبی دارن سراغ ام جی که اصلا نرو مزدا 3 هم نرم نیست اذیتت میکنه
علي: 1393/9/712:36:57،
69
49
به نظرم به هيچ وجه دنبال سراتو نرو با اينكه آپشن زيادي داره ولي چندين ضعف جدي داره كه براساس تجربه خودم ميگم انتخاب با خودته:

سقف كوتاه و مشكل فضاي كم در عقب براي سرنشين ها
خشك بودن ماشين
مصرف بالاي بنزين
صندلي هاي كوچك بويژه براي راننده كه در مسافت هاي طولاني اذيت مي كنه
استهلاك بالا
محسن: 1393/9/714:28:29،
25
17
شما اول باید بگین انتظارتون از ماشین چی هست
هادی: 1393/9/715:51:09،
33
61
یه آوانته مدل 88 اتومات دارم.109000 کارکرده.گیربکس و قدرتش فوق العاده اس.
zlt: 1393/9/808:59:10،
27
39
با یه تحقیق ساده به بهترین بودن ام جی 6 نسبت به بقیه میرسی
بیرون ایران ام جی 6 با اختلاف گرون تر از همه ایناس
علی جون: 1393/9/710:38:17،
97
31
ماشینای ژاپنی کم خرج و کم استهلاکن

(البته درصدی از سهام مزدا متعلق به شرکت فورده)
فتحعلی: 1393/9/1118:03:06،
15
16
البته عارضم که فورد زمانی یکی از سهام داران شرکت مزدا بود.از سال 2007 به بعد سهام فروخته شده به فورد،توسط مزدا مجدد بازپس گیری(خریداری) شد و از آن سال تا کنون فورد هیچ سهامی از مزدا را در اختیار ندارد.
پس از این سال تا کنون هر دو شرکت پیشرفت های چشمگیری در زمینه تکنولوژی های خودرویی از خود معرفی کردند که جوایز متعددی رو به خودشون اختصاص دادند.
حمید: 1393/9/711:09:28،
25
24
دوستان میخوام یه دست دو بخرم. از پراید که خوشم نمیاد حتی نوش.
میون 206 تیپ 2 سال 85 یا 86 و سمند اس ای موندم. حدود 17 18 میخوام بدم چون بیش از این نمی ارزه.
شما چی پیشنهاد میدید؟
کاوه: 1393/9/711:56:44،
45
24
دست دوم خریدن اشتباه هستش مگه اینکه بدونی طرف ماشین رو مثل بچه خودش نگه داشته
محسن: 1393/9/722:32:37،
22
18
اولا كه مخالفم دست دوم خريدن خيلي هم خوبه ولي به شرط اين كه هزينه كني يك كارشناس خبره ماشين رو برات كارشناسي كنه كه سلامت باشه ولي بي كله ماشين ذست دوم خريدن اشتباه ترين كاره ثانيا 206 مخصوصا در مدلهاي 85 و 86 كه هنوز قطعاتش چيني نشده بود خيلي بهتر از سمنده.
ممد: 1393/9/808:04:09،
26
22
با 18 تومن یه پارس تمیز نقره ای 84گرفتم با مصرف 8.5 الی 9 لیتر نرم و راحت به پراید صفر میارزه خداییش
مهدی: 1393/9/711:15:19،
53
27
خوبه؟
++++++
_______
محسن: 1393/9/711:18:31،
35
31
وقتی که دیگه تولید نمیشه چه فایده ای داره در موردش بحث وبررسی وتعریف کنیم
p: 1393/9/711:25:26،
90
28
من 2 سال این ماشینو داشتم واقعا عالیه بعد از فروشش رفتم سراغ سوناتاyf بعدشم سانتافه نیو هنوز چشمم تو خیابون دنبالشه چون لذت رانددگیش با اینا قابل مقایسه نیست
محسن: 1393/9/711:39:19،
88
32
واقعا مزدا حرف نداره
میتونم به جرات بگم اگر چیزی از تویوتا بیشتر نداره کمتر هم نداره
باید سوار بشید تا لذت رانندگی رو بفهمید
کوکی: 1393/9/711:51:18،
65
26
دقیقا باهات موافقم محسن جان.



شهر ما خیابون های خیلی بدی داره.من موندم این چرا جلوبندیش خراب نمیشه.یعنی من اینقدر روی صدا افتادن ماشین حساسم که حد نداره ولی اینکه میگن مزدا مرد هستش واقعا داره راست میگه.من مزدا رو بخاطر قیمت پایینش از تویوتا هم سرتر میدونم.کمری 2007 با اون قیافه خسته کنندش الان یه بیرنگش 80 تا 85 تومن پولشه.باز این داره میگه مزدا گرونه.فکر کنید 2007 میشه مدل 1386
امید: 1393/9/712:16:56،
80
18
پروژه مزدا در ایران بزرگترین شانس صنعت خودرو تا بحال بود ه متاسفانه ازدست رفت
اگه کماکان ادامه میافت و شاهد تولید آخرین مدل این خودرو نیز می بودیم
سرآغاز اتفاقات خوبی در صنعت خودرو میشد
حیف که گروه بهمن بعد از این پرژه داره چینی منتاژ میکنه
رضا: 1393/9/712:37:53،
43
24
موتورش چرا اينقدر كثيفه؟ انگار تو گل بوده!!
راجع به ESP چرا صحبت نشده؟ تعادل حوبي براي اين ماشين مخصوصا تو جاده ايجاد ميكنه.
Mamlash: 1393/9/712:54:10،
68
23
گیربکس‌های سکوئنشال، با بالا دادن لیور، دنده کم و با پایین دادن آن به دنده بعدی خواهید رفت! BMW هم به اين شكل عمل ميكنه،چيزه عجيبى نيست.
مزدا=لذت رانندگى
كيارش: 1393/9/712:58:17،
57
60
ضمن احترام به نظر كليه دوستان ، من تجربه رانندگي با مزدا و ام جي ٦ هر كدام يكسال رو دارم الان هم يه ٦ ماهه كه النترا دارم به نظر من :
رانندگي در شهر : ١- النترا ٢ - ام جي ٦ - ٣- مزدا
رانندگي در جاده : ١- مزدا ٢- ام جي ٦ - ٣- النترا
كيفيت ساخت و دوام قطعات : ١- مزدا ٢- النترا ٣- ام جي
راحتي و آسايش هنگام رانندگي : ١- النترا ٢- ام جي ٣- مزدا
از نظر فني و قابليتهاي موتور هر سه خودرو بسيار نزديك بهم هستند ، مزدا يه كم تند و تيز تره ولي ١٤٠ تومن اصلأ نمي ارزه با اين قيمت ميشه هوندا سيويك فول صفر خريد يا كمري ٢٠١٣ كه هر دو از مزدا بهترن
محسن: 1393/9/713:16:52،
66
29
ضمن عرض تشکر از ادبیاته خوبت و مثبت دادن بهت <بازم تو همه این مراحل مزدا یه چیزه دیگست
امید: 1393/9/713:31:04،
21
38
هوندا سیویک صفر تو بازار موجود نیست
مازی: 1393/9/714:51:46،
26
22
کسی میدونه فلوئنس 2000 CVT در مقایسه با ماشینای هم کلاسش چطوریه ؟
Mamlash: 1393/9/720:35:45،
41
22
اگه به دنبال لذت رانندگى هستى دور هوندا سيويك رو خط بكش،جعبه دندش رو مخه حوصله آدم سر ميره،حتى تعويض دستى هم نداره!!! و تو بازار ايران با شكست مواجه شد،قيمت بالاى مزدا فقط به حاطر كم بودن مدل صفرشه حتى مدلاى پايين هم تحت تاثير قرار گرفتن،صفرش تو بازار خيلى كمه.
مشك فروش: 1393/9/713:10:57،
65
35
يه ايراد بزرگ كه به مزدا وارد است قيمت بسيار بالاي لوازم و قطعات يدكى آن است . اگه باهاش تصادف كني بايد اندازه يه بي ام و خرجش كنى
آرمین: 1393/9/719:35:28،
22
46
قیمت قطعات النترا یعنی از مزدا 3 نیو کمتره؟؟؟
Mamlash: 1393/9/720:29:27،
26
26
ماشينتو بيمه كن عزيزم.
Amir: 1393/9/713:15:14،
99
141
Mazda 3 +++++++
Toyota corolla 2015 ------
ali: 1393/9/716:48:47،
33
111
سلام امیر عزیز مدت یکماه میشه که یه کرولا 2015 وارداتی سفارش عمان gli گرفتم 131 تجربه داشتن مگان 2000 ونسل قبلی مزدا 3 رو دارم بمراتب کرولا یه سر وگردن از مزدا بالاتره مگان اصلا باهاش قابل قیاس نیست نرم بودن در حین رانندگی مونتاژ خوب قطعات بیصدا بودن کابین کم مصرفی سوخت از ویژگیهاشه اما اپشن کمتری نسبت به مزدا داره
ahmad: 1393/9/800:29:59،
25
42
علی جان منم دو هفته ای میشه کرولا 2015 گرفتم واقعا ماشینه عالیه ولی یه مقداری کم آپشن تره نسبت به رقیباش ولی از نظر کیفیت و هندلینگ خیلی خوبه
من نمیدونم چرا اینقدر به علی منفی دادید فکر کنم منظورش بد گفته
رضا: 1393/9/713:15:43،
35
27
مزدا 3 جدید نشانگر درجه آب موتور نداره، اصلاح کنید. فقط یه چراغ داره تا وقتی آب سرده روشن میمونه...
کوکی: 1393/9/714:57:02،
23
19
دقیقا درسته
mohammad: 1393/9/713:58:28،
53
73
Mitsubishi ASX ++++++
Hyondai IX35 -------------
ramin az shiraz: 1393/9/716:40:24،
51
99
maxima++++++
mazda3---------
رضا: 1393/9/717:57:58،
27
70
خدایش ماکسیما یه چیز دیگس اونی که من سوار شدم نمیدونم مال چه سالی بود ولی بین 85 تا 88 بهش می خورد بهترین تجربه ماشینیم بود اگه صفرش تولید میشد قیمتش زیر 100 بود همین فردا صبح می خریدم
دوست: 1393/9/718:58:11،
26
77
سلام
به نظر من که هم مزدا سوار شدم هم النترا، میشه گفت النترا از لحاظ زیبایی، طراحی ، جادار بودن و نرم بودن کاملا از مزدا 3 برتره و فقط تو مسئله شتاب، مزدا از النترا برتره. حال بسته به نیاز و خواسته های هر شخص میشه انتخاب کرد. ضمنا سواری و احساس امنیتی که میشه تو النترا داشت رو تو هیچ کدام از ماشینهای هم قیمت نمیشه پیدا کرد(البته تو این زمینه ام جی هم خوبه).
مانی: 1393/9/722:29:03،
71
23
والاه تویوتا اصلا ابشن نداره بیشتر پیرمردا سوارش میشن
ولی خدایی مزدا یه چیزه دیگس-تو همه چی یکه یک
اوناییم که بیخودی ازش ایراد میگرن اصلا نمیدونن مزدا چیه و اصلا ازین ماشین اطلاعاتی ندارن
\پاسخ به zlt: 1393/9/722:31:37،
68
21
اقای .. کسی از شما نظر نخواست شما برید ام جی چینی تونو سوار شین
چون اینجا بحث ژاپنه نه بحث اشغالای چینی
مانی: 1393/9/722:47:02،
74
29
اووووووووه
النترا کجا مزدا کجا اقای دوست عزیز
فکر نمیکنید النترا ماشین بی کیفیت و با استهلاک زیاد و ...یه
بابا همه میدونن که ماشینای کره ایی در حدی نیستن که بخوان با مزدا مقایسه بشن
النترا باید با سوناتا یا ..مقایسه بشه نه مزدا

خدای ماشینها فقط مزدااااا
علیرضا: 1393/9/723:22:15،
55
46
ایکاش دوستان بجای استفاده از کلمه "اشغال چینی" قدری تحقیق می کردند
با این سرعتی که چینی ها دارن پیش می رن در آینده بسیار نزدیک شاهد خواهیم بود که بگیم این ساخت چین پس معطلش نکن و بخر .
دوستان من دائم با چینی ها کار می کنم . در چین شما محصولات بسیار با کیفیت می ببیند ولی متاسفانه بدلیل اینکه مصرف کننده نهایی ما از قشر ضعیفی می باشد باید محصول بی کیفیت چین را بخرد . امروزه بسیاری از لباس های ساخت کشور ترکیه که در بازار ما و یا اروپا بفروش می رسند و خیلی هم گران و کیفیت خوبی دارند در کشور چین تولید میشوند و یا تمام گوشی های اپل و ...
جالبه بدانید بهترین سنگ های دنیا از ایران به چین صادر می شوند و آنها پس تغییرات سایز و برش های بسیار نازک به اروپا و کشور های عربی صادر می کنند .
به امید روزی که به جای حرف زدن عمل کنیم
پاسخ به دوست: 1393/9/801:03:23،
55
19
من شک دارم که شما سوار مزدا شده باشی

چون کسی که سوار مزدای ژاپنی بشه عمرا بیاد النترا یا ماشین کره ایی دیگه ایی رو به مزدا ترجیح بده.
پس خواهشا یا نظر نده اگرم میدی درست و منطقی نظر بده نه از روی ....
مهیار: 1393/9/809:41:20،
49
20
من مزدا 3 اتاق قدیم دارم خیلی راضیم ازش
از هر لحاظ ماشین خوبیه : مصرف بنزین ،اصطحلاک کم، سرعت و مانوور خوب ،چسبندگی به جاده فرمان دهی ، امکانات مناسب، مهندسی و باکلاس بودن
قیمت مناسب$
\پاسخ به zlt: 1393/9/809:52:31،
48
18
zlt
من نمیدونم چرا همیشه و همه جا تا حرف از مزدا تری پیش میاد میایی و اشغال چینیتو میاری وسط
قیمت مزدا تری نیو در بازار ازاد 145 میلیونه نه مثل ام جی 100 میلیون
در ضمن هر موقع بحث از ماشینای چینی بی کیفیت و ...شد خواهشا بیا و نظر بده چون شما بجز ام جی ماشینی سوار نشدی که بخوای در مورد مزدای بااصالت ژاپنی نطر بدی


زنده باد مزدای ژاپنی با اصالت
حمید: 1393/9/811:48:56،
23
38
یه جور میگی مزداااااا ، که خود مدیرعاملش اینطور تعصب نداره ، مزدا و ام جی هر دو ۹۰ ساله هستند و هر دو با اصالت ، ولی تعصب و کم دانشی باعث قضاوتهای عجولانه میشه ، مطمئن باش امثال من انواع ماشین داشتند که خلاف جریان رفتند یک برند تازه وارد به ایران رو خریدند ، امثال تو شاید تونستند با قرض و قوله در جهت جریان با فکر ریسک کم مزدا خریدند و فکر میکنند آخرشه ، مونتاژ ایران با نظارت مش غضنفر ( ام جی مونتاژ چین با نظارت خود انگلیسیها ) ، خشک ، غیر مناسب برای مسافرت ، کمبود جا در صندلی عقب ، کف بسیار پایین و شتاب و موتور معمولی . تو فکر کن عالیه
zlt: 1393/9/817:07:03،
21
42
تو ایران مزدا گرون تر از ام جی 6 هست اما فقط تو ایران
ولی تو معتبر ترین سایت ها که قیمت خودرو رو میزنه ام جی 6 با اختلاف زیاد از مزدا گرون تره النترا هم که خیلی از ام جی ارزون تره
منبع www.drivearabia.com و ...
مانی: 1393/9/810:22:08،
71
23
سلام کوکی جان

منم کلا با نظرات موافقم همیشه در مورد مزدا حرف حق رو زدی ولی خب طبیعیه اونایی که تا به حال سوار مزدا نشدن میان و نطراتی میدن که کاملا برخلاف اونیه که هست
مثلا چینی سوار یا کره ایی سوار میاد مزدا رو میکوبه زمین و ماشین خودشو میبره بالا واینو مطمعنم که حتی یک درصد هم در مورد مزدا اصلاعاتی ندارن
مزدا امتحانش رو پس داده و مزدا سوارای فقط میدونن ماشین یعنی چی

پس ختم کلام مزدا نیازی به تعریف نداره چون همیشه بهترین بوده
حامد: 1393/9/810:29:03،
63
16
سلام
مزدا 3 نیو واقعا ماشین خوبی.البته تو ماشینای زیر 200 میلیون.اگر کسی قصد خرید داره پشیمون نمیشه.بنده هم اتاق قدیم هم جدیدشو داشتم و ازشون استفاده نکردم .....مصرفشون کردم ولی بازم اخ نگفتن.سوناتا و سراتو کوپه هم برای مدت کوتاه ماشینه مصرف و زود به خرج میفتن.دوستان مصرف با استفاده خیلی فرق داره..... یعنی مثلا دنده 2 ...121 کیلومتر برای بیش از 80 ثانیه........
مانی: 1393/9/819:28:48،
42
18
اقا با گفتن شما یا دو تا ادرس رفتن که نیست
چینی چینیه همش اشغاله
از 100نفر 99 نفر به مزدا رای دادن یک نفر به ام جی
چون مردم عقل دارن میدونن چه ماشینی بخرن که یه عمر براشون کار کنه نه چینیه بی اصالت رو که در کمتر از یک سال میشه لاشه ماشین
نیما: 1393/9/821:06:31،
17
40
اگر به این حرف تو باشه که از ۱۰۰ نفر ۹۰ نفر میرن الانترا میخرند و بقیه ماشینهای دیگه ، مگه نمیبینی چطور خز شده تو خیابون ، پس باید بگیم الانترا از همه بهتره ؟!!!
عزیز من اگر ام جی ( موریس گاراجز ) چینی آشغاله از مزدا ۳ ایرانی آشغال والا بهتره ، تو اول برو اطلاعاتت رو بالا ببر بعد بیا با رگ کردن باد کرده حرف بزن . ماشینهای ژاپنی خوبند ولی تکنولوژی خودرویی دست اروپاییها و آمریکاییهاست بعد این چشم بادامیها . اصالت ۹۰ ساله انگلیسی بدجور اعصاب بعضیها رو بهم ریخته ، مجله ماشین هم که مزدا رو گذاشت بعد از ام جی . اتو اکسپرس هم که از نظر هندلینگ انتخاب اول ام ی ۶ رو انتخاب کرد ، حتما اینها هم چند سایت الکی هستند .
رضا: 1393/9/821:14:44،
17
52
والا وقتی ماشینهایی مثل کرولا ، لنسر ، سیویک اصل ژاپنی هست ، واقعا رو چه حسابی بعضیا میرند سراغ مزدا ۳ ، مونتاژ ایرانی بهمن خودرویی که هم کفش گیر میکنه ، قیمت قطعاتش خیلی بالا ، هندلینگش الکی ، عقبش اندازه ۲۰۶ ، شتابش هم که تو نیو مزدا ۳ اصلا تعریفی نداره .
واقعا خندم میگیره بعضیا چطور متعصبانه حرف میزنند .
ایمان: 1393/9/821:20:29،
21
52
جمع کن رفیق با این مزدا ۳ ، اگر یکبار سوار ام جی ۶ بشی دیگه سوار این ماشین به اصطلاح عالیت نمیشی ، حالم از اینهمه تعصب بهم میخوره ، من هم این مزدا ۳ رو داشتم ، فروختمش میدونی چرا ؟ چون بدرد مسافرت خانوادگی نمیخورد و تو شهر و سرعت گیرها اعصاب آدمو بهم میریخت ، وقتی یه سراتو کره ای ، سوسکم کرد ، دیگه فروختمش ، رفتم ام جی ۶ خریدم ، دو سال هست که دارمش و عالیه ، عالی .
حامد: 1393/9/900:18:00،
32
14
دوستان مزدا 3 نیو از نظر قطعات و دوام اونها نو درگ و همچنین درگ تو جاده اصلا قابل مقایسه با سوناتا.سراتو.ازرا.و.....نیست چه برسه به تولیدات چین......بحثه مسافرت و شهر با درگ فرق داره....مزدا فقط برای سرعت و پیچ و سربالایی ساخته شده نه پیک نیک و ............و در مورد شما ایمان جان با عذر خواهی از شما فکر کنم شما کمی تو رانندگی بادقت و رعایت قوانین میرونی که سراتو تونسته بگیرت چون فقط ماکسیما مزدا رو میگیره(ماشین ای زیر 200 میلیون).من الان ی آزرا دارم ولی واقعا به مزدام نمیرسه(بحث زیبای.خانوادگی.آپشن نیست فقط سرعت و هندلینگ در پیچها)
مانی: 1393/9/823:53:33،
35
20
یه بچه کوچیکم الان میدونه که جنس چینی اشغاله از اسبابازیش گرفته تا ماشینش
واقعا بعصیا چطور به خودشون جرات مقایسه ام جی بی اصالت رو با مزدا میدن
یه لاستیک مزدا هزار شرف داره به کل ام جی چینی
البته حرف حق همیشه تلخ بوده و هست
ايمان: 1393/9/916:54:21،
20
31
مانى جان ، خوب تو چرا عصبانى ميشى ، جز اينكه حقيقت تلخه ، چطور ام جى يا همون موريس گاراجز رو چينى ميگى ، يعنى تا اين حد با خودروها غريبه اى !!!! بعدش عزيز من الان همه اجناس ساخت چين يا هند هستند ، مثلا اپل مگه تو چين ساخته نميشه ، حتى اگر لپ تاپ هم داشته باشى ، پشتش زده ساخت چين ، تعصب نداشته باش تا بتونى راحتر انتخاب كنى ، جهت اطلاع تو ، ام جى يك برند ٩٠ ساله انگليسى هست كه مهندسى و طراحى اون تو لانگبريج بيرمنگام انجام و در سايك چين زير نظر بازرسان اروپا مونتاژ ميشه .
حامد جان ، فقط كافيه به درگ هاى انجام شده كه فيلمهاش تو آپارات هست يه نگاه بندازى مزدا ٣ شتابش از مزدا٣ نيو بهتره ولى راحت از سراتو ، آپتيما ، سوناتا ، ام جى ٦ ، هوندا سيويك ، هوندا آكورد كه همه زير دويست ميليون هستند ميخوره ، من چون تجربه هر دو رو دارم ميگم ، ام جى ٦ يك سرو گردن بالاتر از مزدا ٣ هست ، استهلاكش هم كمه
حامد: 1393/9/920:48:40،
20
22
سلام ایمان جان.برادر فیلم آپارات و ول کن من تمام زندگیم تو سرعت میدونم باورش سخته ولی من پارس elx مگان و سراتو 4 درب و بارها بردم.......بعضی شبا با دوستان میریم درگ حتما میگم بیای.....فقط نمیشه تو کامنتااا زمان و مکان و بزارم.در واقیت اول جنسیس کوپه و ماکسیماس بعد مزدا....نه فقط برای چند دقیقه درگ برای مسافتی از ابتدای اتوبان قم تا پلیس را....یعنی 140 کیلومتر که ماشین حداکثر فشار به موتور و گیربکس وارد بشه.من اصلا تعصب ندارم عشقم سرعته و بین ماشینای زیر 200 همونایی که گفتم فقط دووم میارن.البته بین ماشیاای که اسم بردی من فقط بااکورد تا به حال مسابقه ندادم ولی بقیه ماشینارو که اکثر دوستانم دارن و بارها ......اگه سرعت و استرس و دوست داری دوست دارم ی بار بیای تجربه کنی و لذت ببری دوست خوبم
محمد: 1394/1/2310:59:08،
16
19
دوستان عزیز من خودم مزدا نیود دارم و واقعا ماشین محشری هست همه چیزش عالیه البته نقاط ضعفی هم داره که یکیش همین پاین بودن کف ماشینه والبته ناگفته نمونه طراحی این ماشین برای خیابان های ایران نیس که همش سرعت گیر داره ودر مقایسه با ماشین چینی اصلا قابل قیاس نیس واین نکته را هم متذکر بشم من ماشین هایی چینی هم ماشین درجه یک داریم ولی اینو بدونید همیشه جنس اشغالش وارد میشه به ایران اونم به این خاطره چون خود ایران اینو میخاد
جمشید: 1394/5/900:30:51،
8
5
سلام . من 10 روز مزدا نیو تیپ 4 دارم قبل از این النترا 2015 شرکتی صفر و جک J5 اتومات داشتم من پیش خودم فکر میکردم هیوندا النترا بهترین ماشینه ؟ ولی پس از خرید مزدا نیو کلا نظرم عوض و بی غراضانه میگم مزدا نیو واقعا ماشین باکلاس و تقربیا بی نقصی است وبسیار بی صدا ونرم است حالا میفهم فرق تکنولوژی ژاپن و کره را من ار نمره 20 به مزدا 19 و به النترا نمره 17 را میدم البته از نظر زیبایی النترا از مزدا کمی سرتر میباشد
علیرضا: 1394/8/1921:01:56،
8
7
با عرض سلام

مزدا ماشین بسیار اصیل و خوبیه و هیچ شکی در این نیست البته این تا زمانی بود که کار دست ژاپنی ها بود.الان دیگه نمیشه به راحتی از ماشینهای کره ای ایراد گرفت چون واقعا دارن پا به پای ماشینای دیگه پیش میرن.مزدا بسیار کم استهلاک و مقاومه فقط قطعات جانبیش خیلی گرونه بهتره بدونید سیاستی که ژاپن در طی سالهای اخیرش در پیش گرفته به زودی با مشکل مواجه میشه.در ضمن ماشینهای جدید تویوتا هم چینی هستند و فقط دارن نام تویوتا رو یدک میکشن.این ماشین برای یک خانواده 3 نفره نهایت به زور 4 نفره هستش که باهاش برید مسافرت کسانی که عقب نشستن بیچاره میشن مگر اینکه قد متوسط به کوتاه داشته باشن
farhad: 1394/8/2210:45:05،
8
5
سلام،
يه مزدا كاركرده خريدم مدل ٩٠ نيو تيپ ٣
بدون تعصب
١_ عملكرد موتور و گيربكس نرم و مناسب
٢- عملكرد ترمز نامناسب
٣_ هزينه تعميرات بالا دوتا از دسته موتوراشو عوض كردم شد ٨٠٠ تومن لامپ چراغ جلوش ٤٠٠ تومن واقعا تو اين حوزه فاجعست...
٤- صندلي داراي كفي كم عمق و مصافت زياد خسته كننده...
٥- ارتفاع پايين و در معرض خطر بودن سپر و ركاب ها.... و تكان زياد اتاق تو جاده
٦- هندلينگ بالا عملكرد مناسب در جاده...
٧- پرستيژ و مدل شناخته شده...
٨- با دوام ...
ميدونين خوبه اما راحت و همه جا رو نيست من در كل ناراضيم ترجيح ميدم همون كرولا سوار شم البته مدل قديمشو كه داشتمو دوست ندارم
مسعود: 1394/10/2413:50:33،
10
4
من مزدا تیپ 4 دارم این ماشین تو جاده و تو پیچ ها و از نظر تعادل عالیه 210 تا باهاش رفتم اصلا انگار نه انگار. همسرم که کنارم نشسته بود اصلا متوجه سرعتم نشد (البته شب بود) تازه تو اون سرعت دنده رفت رو پنج و لذت بردم تعویض دنده هاش اینقد به موقع اس که ادم لذت میبره واقعا اینکه زیرش گیر میکنه من بارها امتحان کردم اگه سرعت گیر استاندارد باشه اصلا گیر نمیکنه اگه تپه باشه خب یه پارس داشتم اونم گیر میکرد در کل مشکل اذیت کنی نیست در ضمن ماشین دو یا سه نفره است نه که 5 نفر بنشونی توش تازه اگر هم این کار رو بکنه ادم باید باد لاستیک های عقب رو افزایش بده که زیرش نگیره(به برچسب روی در راننده دقت کنید)ولی نسبت به ماشین های کره ای صدای لاستیک ها تو کابین بیشتر میاد ولی اینم به کیفیت اسفالت خیلی بستگی داره در کل تو یه جمله بگم اینه:این ماشین هرگز نا امیدت نمیکنه
حسینی: 1394/11/1011:50:29،
6
5
سلام. از دوستان کسی میدونه تنظیم ساعت داخل مزدا3 اتاق قدیم به چه صورت هست؟
reza: 1395/8/115:13:48،
4
2
سلام
من تازه مزدا3 نيو تحويل گرفتم.در حين راه افتادن با سرعت پايين احساس ميكنم لاستيك ماشين ميكوبه و بالانس نيست.
اين حالت طبيعيه؟
هادی: 1396/1/612:53:20،
0
0
مزدا3 نیو ++++++++++++++++++++++++++++++++++
همه هیوندای ---------------------------------

فقط مزدا
جدیداش ارتفاع رو 2سانت آوردن بالا هیچ مشکلی نداره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل