کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرط ترکیه، گذرنامه با اعتبار 5 ماه !


کد خبر : ۸۳۳۵پنجشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۱:۴۰۷۷۵۵ بازدید

براساس بخشنامه روزهای اخیر هواپیمایی آتا به دفاتر فروش بلیت و آژانس‌های مسافرتی، از اول ژانویه سال 2015 ؛ یعنی حدود یک ماه آینده، اعتبار گذرنامه ...

براساس بخشنامه روزهای اخیر هواپیمایی آتا به دفاتر فروش بلیت و آژانس‌های مسافرتی، از اول ژانویه سال 2015 ؛ یعنی حدود یک ماه آینده، اعتبار گذرنامه مسافرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند باید بیش از پنج ماه باشد.

پیش از این نیز رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی گفته بود افراد دارای گذرنامه‌های با اعتبار کمتر از پنج ماه که قصد سفر به ترکیه را دارند برای تعویض پاسپورت خود پیش از سفر اقدام کنند.

اگرچه در بخشنامه قبلی اعلام شده بود درصورت عدم توجه به این موضوع، هنگام ورود به فرودگاه استانبول، مبلغ 325 لیر به‌عنوان جریمه در نظر گرفته می‌شود که با محاسبه نرخ 1500 تومان برای هر لیر، این رقم معادل 487 هزار تومان خواهد شد؛ اما در بخشنامه جدید اعلام شده است اجازه ورود به این کشور به این مسافران داده نمی‌شود.

هرچند دقیقا مشخص نیست این بخشنامه اداره روادید ترکیه صرفا برای مردم ایران صادر شده یا خیر، اما با توجه به اینکه طی سال‌های آینده قرارداد لغو روادید میان ایران و ترکیه به پایان می‌رسد، باید منتظر ماند و دید آیا این اقدام پیش‌زمینه‌ای برای اعمال سختگیری‌های بیشتر و در نهایت عدم تمدید این قرارداد خواهد بود یا نه.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها