کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بی‌مهری‌ مداوم به متقاضیان مسکن مهر + اسناد


کد خبر : ۸۳۳۲چهارشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶:۳۸۲۸۳۶ بازدید

در تیرماه سال 1391 انتشار خبر ساخت واحدهای جدید مسکونی مهر در شهر پردیس، امید خانه دار شدن را در قشر ضعیف مستاجر پایتخت ...

در تیرماه سال 1391 انتشار خبر ساخت واحدهای جدید مسکونی مهر در شهر پردیس، امید خانه دار شدن را در قشر ضعیف مستاجر پایتخت که از پرداخت اجاره‌های سرسام‌آور به ستوه آمده بودند، زنده کرد. مسکن مهری که قرار بود خانه رویاهای افرادی باشد که تمام دارایی و بعضا حتی پول پیش خانه اجاره‌ای‌شان را دو دستی تقدیم کردند تا برای خانواده خود خانه‌ای هر چند کوچک در دل کوه‌های پردیس دست و پا کنند.

ایسنا نوشت : حال با گذشت 29 ماه از زمان ثبت نام، متقاضیان مدعی هستند در این مدت شرکت عمران شهر جدید پردیس تقریبا به هیچ یک از تعهدات اولیه خود پایبند نبوده است.

متقاضیان می‌گویند که مسئولان سابق این شرکت در مصاحبه های اولیه خود مدت‌زمان اجرای این پروژه و زمان تحویل واحدها را 18 ماهه و در بهار 93 اعلام کرده‌بودند و اکنون با گذشت 29 ماه از تاریخ ثبت‌نام، این شرکت نه تنها به متقاضیان خسارت نمی‌دهد، بلکه وقت و بی وقت از آنها طلب افزایش آورده دارد.

خریداران واحدهای مسکونی فاز 11 پردیس در ابتدا قرار بود با آورده 20 میلیون تومان و یک وام 25 میلیون تومانی صاحب‌خانه شوند اما تا بحال با چندین افزایش مورد افزایش قیمت مواجه شده اند. سهم آورده این واحدها یک بار به 28 میلیون تومان و سپس به 36 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

برای فاز هشت این پروژه نیز سهم آورده ابتدا از 32 به 40 میلیون تومان افزایش یافت و سپس به 51 میلیون تومان رسید.

بنا بر ادعای متقاضیان، شرکت عمران پردیس هر روز با اطلاعیه های جدید خود خریداران را غافلگیر می‌کند. در اطلاعیه شماره 13 این شرکت به تاریخ 13 خرداد 1392 آمده است که خریداران با پرداخت 90 درصد آورده (25 میلیون تومان برای پروژه کوزو و 36 میلیون تومان برای فاز 8) قرارداد مسکن خود را دریافت خواهند کرد، اما ناگهان در اطلاعیه شماره 31 به تاریخ 22 مهر 1392 مبالغ قبلی به 70 درصد آورده متقاضی تبدیل شد!

جدیدترین خبرها حاکی از آن است که شرکت عمران پردیس در تازه ترین اقدام خود سهم آورده واحدهای فاز 11 را در نامه‌ای خطاب به متقاضیان 12 میلیون تومان دیگر به صورت علی الحساب افزایش داده است. نکته تامل برانگیز این است که متقاضیان مسکن مهر پردیس می‌گویند به هیچ وجه از نحوه حساب و کتاب شرکت عمران مطلع نیستند و صرفا باید مبالغ درخواستی را آن هم به طور علی الحساب پرداخت کنند! آن‌ها معتقدند اگر طبق عرف و روال تمام پروژه های پیش فروش مسکن، خریداران این پروژه نیز قرارداد محکمی با قید مبلغ تمام شده پروژه و تاریخ اتمام آن در دست داشتند، امروز با این وضعیت روبرو نمی‌شدند.

در حالیکه طبق اعلام وزرات راه و شهرسازی، متقاضی باید قرارداد خود را پس از واریز 70 درصد آورده دریافت کند، اما متقاضیان مسکن پردیس به جز یک برگ صورتجلسه تخصیص واحد هیچ سند دیگر دریافت نکرده اند. متاسفانه این صورتجلسه نیز به شکلی تنظیم شده است که شرکت عمران هرگاه بخواهد می تواند قیمت را افزایش دهد و هیچگونه تعهد زمانی درباره تحویل خانه های مردم نداشته باشد.

در حال حاضر سوالی که مردم از شرکت عمران پردیس دارند این است که چرا باید بار ناشی از تورم بوجود آمده پس از به تعویق افتادن پروژه و عدم پایبندی این شرکت به تعهدات زمانی خود، بر دوش آن‌ها باشد؟

لازم به ذکر است افزایش قیمت 12 میلیونی در شرایطی است که متقاضیان همانند تمام ابهامات دیگر هنوز از سرنوشت افزایش پنج میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر اطلاع ندارند و مشخص نیست در صورت افزایش وام مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلون تومان، این مبلغ نیز به عنوان افزایش قیمت مسکن در نظر گرفته می‌شود یا خیر.

روال طی مراحل قانونی دریافت مسکن پردیس که اشاره شده پس از واریز 70 درصد، قرارداد تحویل داده می‌شود
 

jyy1ea6rg3s19zyz4aii.jpg


اطلاعیه میزان آورده متقاضیان در خرداد 92

o5k5b7axcw3zqateecgu.jpg

نامه شرکت عمران پردیس درباره افزایش مجدد قیمت واحدها

a54ss2m5yogegprq9k.jpg



اطلاعیه تغییر میزان آورده متقاضیان در مهر 92


mstuvnvj1r4j5vl56t8.jpg
 

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها