کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استدلال برای نخریدن خودروهای صفر کیلومتر


کد خبر : ۸۳۳۰چهارشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶:۴۲۱۳۴۷۳ بازدید

کیفیت پایین خودرو های داخلی موجب شده مشتریان ترجیح دهند به جای خرید خودروی نو ، خودروی دست دوم خریداری ...

مدتی است که مردم با این‌که شرایط و پول خرید خودرو صفر کیلومتر را دارند، اما شروع به خرید خودروهای دست دوم در بازار و نمایشگاه‌های اتومبیل کرده‌اند.

این مساله از زمانی شروع کرد که خودروهای صفر کیلومتر تولید امسال با کیفیت خیلی پایینی تولید می‌شد؛ به طوری که خودرویی که از کارخانه بیرون می‌آید، هنوز چند کیلومتر هم کار نکرده، عیوب آن نمایان می‌شود. برای مثال، عیب عمده خودرو پژو پارس، کم کردن روغن موتور و مشکلات گیربکس آن است. 

از سوی دیگر، خودرو رانا، در سیستم کامپیوتر و گیربکس در قسمت دیسک و صفحه به طور مداوم مشکل پیدا می‌کند. در همین حال، پژو۲۰۶ تیپ۵ به طور پی در پی دچار نشتی روغن در سیستم سیلندر می‌شود.
این در حالی است که این معایب برخی از تولیدات خودروسازان، نباید به این زودی‌ها خود را نشان دهد. برای مثال، گیربکس خودرو یا دیسک و صفحه بر اثر کیلومتر بالا و استفاده زیاد فرسوده و خراب می‌شود؛ نه در اثر کیلومتر پایین.

گزارش میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد، با وجود خرید این خودروها و عیوبی که به هم می‌زد، در حال حاضر مردم ناچار به رجوع به نمایندگی‌ها برای استفاده از گارانتی شده‌اند، ولی متاسفانه به علت ازدحام و شلوغی مراجعه‌کنندگان در نمایندگی‌ها برای تعویض و یا تعمیر، نوبت‌های چند روزه به آنها داده می‌شود و بعد از این‌که نوبت هم می‌رسد و خودرو برای تعمیر یا تعویض قطعه به نمایندگی می‌رود، بعد از مدتی دوباره همان عیب‌ها نمایان می‌شود.

این دلایلی که نام برده شد، هم‌اکنون استدلالی کامل و کافی برای نخریدن خودروهای صفر کیلومتر با کیفیت پایین توسط مردم شده است تا به بازار رجوع کنند و از نمایشگاه‌های اتومبیل نسبت به خرید خودروهای دو تا سه سال کار کرده اقدام کنند. این خودروها به نسبت قطعات با کیفیت‌تری نسبت به خودروهای تولید روز دارد.

حال در این‌جا این سوال مطرح می‌شود که چه اتفاقی در کارخانه‌های خودروسازی افتاده است و قطعات خودرو از کجا و چگونه تهیه می‌شود که نسبت به چند سال قبل تا این حد بی‌کیفیت شده و عمر این قطعات کوتاه شده است؟ چه بهانه‌ای وجود دارد برای این‌که در این سال‌ها که خودرو گران می‌شد و دلیل مهم آن، گرانی قطعه بود، مردم باید هم خودرو را گران بخرند و هم کیفیت آن پایین بیاید. در واقع مردم هم خودرو گران می‌خرند و هم بی‌کیفیت‌تر نسبت به گذشته.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها