کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واگذاری سهام پارس‌خودرو به رنو با شرط سرمایه‌گذاری!


کد خبر : ۸۳۱۵چهارشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲:۲۸۴۲۹۲ بازدید

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرمایه‌گذاری و انتقال دانش فنی را لازمه واگذاری سهام پارس‌خودرو به شرکت رنو عنوان ...

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرمایه‌گذاری و انتقال دانش فنی را لازمه واگذاری سهام پارس‌خودرو به شرکت رنو عنوان کرد. سیدرضا نوروززاده با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران درباره بحث‌های مطرح‌ مبنی بر احتمال واگذاری سهام پارس‌خودرو به شرکت رنو اظهار داشت: سیاست کلی این است که این کار در صورتی عملی شود که شرکت‌های خارجی به‌طور جدی حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران باشند؛ نه اینکه فقط به فکر کسب بازار فروش باشند.

وی ادامه داد: سپردن سهام شرکت‌های خودروسازی به شرکت‌های خارجی در شرایطی قابل قبول است که در تولید مشترک آنها از توان ساخت داخل استفاده شود. وی با بیان اینکه براساس قانون خصوصی‌سازی، محدودیتی برای واگذاری سهام شرکت‌های داخلی به بخش خصوصی وجود ندارد، ادامه داد: به ما اجازه داده شده تا 20 درصد از بازار سهم داشته باشیم و 80 درصد سهم بازار نیز متعلق به بخش خصوصی است. نوروززاده با اشاره به واگذاری ایران‌خودروی سمنان به کره‌ای‌ها اظهار داشت: قرار است با حضور کره‌ای‌ها، برای تولید خودرو در این شرکت سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: طبق بیان رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز فقط 12 درصد خصوصی‌سازی‌ها واقعی بوده و بقیه آنها برای رفع دیون یا واگذاری به نهادهای عمومی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه طبق قانون 20 درصد درآمد حاصل از واگذاری‌‌ها باید به سازمان‌های توسعه‌‌ای اختصاص یابد به فارس گفت: در دولت گذشته از محل واگذاری سهام شرکت‌های ایدرو، 268میلیارد تومان سهم ایدرو می‌شد اما هیچ رقمی از این مبلغ به ما پرداخت نشد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق مفاد قرارداد تولید محصولات رنو در ایران درباره اعلام مدیرعامل شرکت رنو پارس که امکان انتقال قطعات 5 هزار دستگاه مگان از ترکیه به ایران وجود دارد ولی سایپا پولی بابت این مساله پرداخت نمی‌کند، گفت: تاکنون خطوط تولید برخی خودروها مانند ماکسیما، مگان و قشقایی در ایران ایجاد شده ولی در نهایت با مشکل تولید روبه‌رو شدیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها